media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse rolnictwo

10 lat Agro Tygodnia Banku BGŻ BNP Paribas i 500 numer publikacji

05.07.2017 | Bank BNP Paribas

Agro Tydzień to cotygodniowy biuletyn, będący kompendium wiedzy rynkowej, przygotowywany przez analityków departamentu Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych Banku BGŻ BNP Paribas. Jubileuszowy 500. numer, w zmienionej na tę okazję szacie graficznej, zawiera szczegółowe analizy dotyczące zmian, jakie zaszły w ostatniej dekadzie w polskim sektorze rolno-spożywczym.

Miniona dekada w ocenie analityków Banku to wielki sukces polskiego sektora rolno-spożywczego. Według danych wstępnych wartość eksportu produktów rolno-spożywczych z Polski w 2016 roku wyniosła 24,2 mld euro i była prawie trzykrotnie wyższa niż w 2006 roku. Polska stała się największym unijnym producentem m.in. mięsa drobiowego, jabłek, pieczarek, mrożonych truskawek i malin; zwiększyła udział w unijnej produkcji mleka, zbóż, rzepaku oraz wołowiny. Wśród ważnych pozycji obniżyła się jedynie produkcja wieprzowiny i ziemniaków. W ocenie analityków Banku przedstawiciele polskiego sektora rolno-spożywczego wykazali się ogromną przedsiębiorczością, determinacją, odwagą i gotowością do zmian. 

W ciągu 10 lat zarówno w polskim rolnictwie, przemyśle spożywczym, jak i handlu żywnością zaszły ogromne zmiany. W latach 2007-08, a następnie 2010-11 na światowych rynkach nastąpiły gwałtowne wzrosty cen surowców rolnych, określane mianem „kryzysu żywnościowego”. Przedefiniowały one pozycję rolników i przetwórców w łańcuchu dostaw, regionów w produkcji, a także poszczególnych sektorów. Zmienność cen płodów rolnych i żywności była w tym okresie bardzo duża, co zwiększało znaczenie analiz i prognoz rynkowych. 

Biuletyn publikowany jest w każdy poniedziałek, nieprzerwanie od wiosny 2007 roku. Wówczas dostępnych było niewiele podobnych publikacji w języku polskim, które przedstawiałyby rzetelne i pogłębione analizy sytuacji na rynkach rolnych. - Zainteresowanie tematyką szeroko rozumianego agrobiznesu było znacznie mniejsze niż obecnie. Wtedy też Bank BGŻ podjął strategiczną decyzję o zastosowaniu, nowatorskiego na polskim rynku, podejścia do obsługi klientów z sektora rolno-spożywczego, polegającego nie tylko na dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań finansowych, ale również wzajemnego dzielenia się wiedzą rynkową – powiedział Michał Koleśnikow, dyrektor Dep. Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas.

500 numer Agro Tygodnia

kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie