sport styl życia zainteresowania/hobby
Siłownia plenerowa, czyli pomysł na aktywne wakacje
Nadchodzące wakacje to idealna okazja dla młodzieży do większej aktywności fizycznej, w tym do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Jedną z opcji jest ćwiczenie na siłowni plenerowej. Jeżeli w Twojej okolicy jeszcze takiej nie ma, weź udział w drugiej edycji programu „Nestlé porusza Polskę” w ramach, której firma ufunduje 16 siłowni zewnętrznych, po jednej w każdym województwie.
Młodzież najchętniej spędza czas wolny ze swoimi rówieśnikami. Sport uprawiany na wolnym powietrzu w dobrym towarzystwie to ponadczasowa rozrywka młodych ludzi podczas wakacji. Zgodnie z rekomendacjami WHO osoby dorosłe (18-64 lata) powinny w ciągu tygodnia podejmować wysiłek fizyczny o umiarkowanej intensywności przez co najmniej 150 minut dziennie lub wysiłek o wysokiej intensywności przez co najmniej 75 minut. Z przeprowadzonych w I połowie 2016 roku Badań Aktywności Fizycznej Polaków wynika, że osoby w grupie wieku 15-24 lata poświęcają na aktywność fizyczną przeciętnie 5 godzin 30 minut tygodniowo[1]. Wynika to z ogólnej dostępności obiektów sportowych, np. przy większości szkół młodzież może korzystać z boisk do koszykówki, piłki nożnej i siatkówki. Coraz większą popularnością cieszą się również siłownie plenerowe, których zaletą jest powszechna dostępność – ćwiczyć może każdy bezpłatnie i o dowolnej porze dnia.
W ramach pierwszej edycji akcji „Nestlé porusza Polskę” wybudowano aż 16 siłowni na świeżym powietrzu, po jednej w każdym województwie. Obiekty zostały zaopatrzone w profesjonalne sprzęty umożliwiające wykonywanie zróżnicowanych ćwiczeń. W tym roku Nestlé sfinansuje kolejnych 16 obiektów. W całym kraju można głosować na blisko 500 lokalizacji zgłoszonych do konkursu przez gminy. Tak jak w ubiegłym roku, wybrana zostanie jedna lokalizacja z największą liczbą głosów z każdego województwa. Głosowanie potrwa do 30 czerwca. Każdego dnia można oddać jeden głos. Pełna lista lokalizacji znajduje się na www.NestlePorusza.pl.
Poprzez program „Nestlé porusza Polskę” firma zachęca Polaków do aktywnego spędzania czasu wolnego, niezależnie od wieku. Dla młodzieży szkolnej, dla której karnet na tradycyjną siłownię to duży wydatek, ogólnodostępna siłownia plenerowa to świetna alternatywa. Dzięki ćwiczeniom wykonywanym na świeżym powietrzu młodzi ludzie mogą poprawić swoją kondycję, odprężyć się, ale przede wszystkim świetnie się bawić w towarzystwie innych ćwiczących.
[1] Ocena korzyści społecznych inwestycji w sport w odniesieniu do ponoszonych kosztów. Raport analityczny, http://ibs.org.pl/app/uploads/2017/01/IBS_Report_03a_2016_pl.pdf, 27.06.2017
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.