handel styl życia towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse

Superfood szansą dla rynku spożywczego

21.06.2017 | California Prune Board

Od kilku lat wzmacnia się trend rynkowy dla produktów superfood. Pozytywne wiadomości dla sympatyków super-żywności napływają właśnie z Kalifornii. Według danych Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) tegoroczne, szacowane plony śliwek kalifornijskich wyniosą 105 tys. ton, co oznacza ponad 100 proc. wzrostu w porównaniu z rokiem 2016! To bardzo dobra informacja dla biznesu.

Obfity rok

Pozytywne prognozy sierpniowych zbiorów pozwalają zachować optymizm i sądzić, że w roku 2017 Kalifornia będzie miała znaczący wkład w rozwój światowych rynków super-żywności.

Z optymizmem patrzymy w rok 2017. Szacowany wzrost plonów o 106 proc. to obiecująca prognoza dla całego rynku suszonych śliwek z Kalifornii, ale także dla przemysłu spożywczego. Ponadto w tym roku nie tylko przewidywane są zwiększone zbiory, ale również wyższa sprzedaż drzewek śliwkowych. W 2017 r. odnotowano wzrost ich sprzedaży o 14% i przewiduje się kolejny, ośmioprocentowy w 2018 r. do 652 185 drzew. To dobre dane na przyszłość.– komentuje Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

Zorientowani na zdrowie

Zdrowe jedzenie staje się coraz popularniejsze nie tylko w Europie, ale również w Polsce. Do tego trendu zalicza się także moda na jedzenie typu super-żywność. Według raportu MINTEL, globalny rynek produktów "superfood", "supergrain", "superfood" w latach 2011- 2015 urósł o 202 proc. Superfood to produkty naturalnie bogate w składniki odżywcze, uważane za szczególnie korzystne dla naszego zdrowia. Do grupy tych produktów należą suszone śliwki wyróżniające się tym, że są aktualnie jedynym suszonym owocem, który uzyskał potwierdzone oświadczenie zdrowotne w Europie[1]. Taka żywność regularnie pojawia się w codziennym menu polskiego konsumenta, a biznes spożywczy systematycznie rozszerza swoją ofertę, aby sprostać oczekiwaniom wymagających klientów.  W ten trend chce wpisać się branża suszonej śliwki ze słonecznej Kalifornii, która od kilku lat realizuje nad Wisłą kampanię marketingową, służącą rozwojowi rynku suszonej śliwki w tej części Europy.

Szansa food biznesu

Zwiększający się popyt na super-żywność jest sprzyjającą perspektywą dla rozwoju całej branży spożywczej. Na śniadaniu prasowym zorganizowanym 21 czerwca br. w Warszawie przez California Prune Board, eksperci dyskutowali o szansach jakie daje ten trend dla food biznesu.

"Trend na produkty typu superfood przywraca zapomniane, mniej używane warzywa i owoce do powszechnego użytku. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą wiedzieć więcej o produkcie, który spożywają. Pochodzenie, jakość, wartości odżywcze w nim zawarte, są dla nich podstawową informacją, której oczekują od producentów żywności, jak i restauracji. Rynek HoReCa już o tym wie i dostosowuje swoją ofertę do tych zmian." – podsumowuje redaktor naczelna magazynu FoodService Agata Godlewska.

California Prune Board wspiera rynek

California Prune Board od 2014 roku jest zaangażowana w rozwój polskiego sektora śliwki kalifornijskiej. Prowadzi liczne badania i działania skierowane na rozwój otoczenia biznesowego tej branży. Śliwka kalifornijska to naturalnie słodki owoc, bogaty m.in.
w witaminę K oraz wysokiej jakości witaminę B6, jest rekomendowana przez dietetyków i specjalistów, jako zdrowy dodatek w codziennym żywieniu. Znajduje szerokie zastosowanie w biznesie spożywczym, jako wszechstronny dodatek do produktów spożywczych.

[1] Oświadczenie zdrowotne Komisji Europejskiej potwierdza, że spożywanie 100g śliwek suszonych (ok. 8-12) dziennie, jako część zróżnicowanej i zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia, wpływa na zdrowe funkcjonowanie jelit.

informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 43 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji, przepisów i video: www.californiaprunes.pl. Śledź California Prune Board na http://www.facebook.com/sliwkikalifornijskie oraz https://instagram.com/sliwki_kalifornijskie/ a także https://www.pinterest.com/sliwkikali/

 

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.

informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 43 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji, przepisów i video: www.californiaprunes.pl. Śledź California Prune Board na http://www.facebook.com/sliwkikalifornijskie oraz https://instagram.com/sliwki_kalifornijskie/ a także https://www.pinterest.com/sliwkikali/

 

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.