styl życia zainteresowania/hobby turystyka/wypoczynek ekonomia/biznes/finanse

Nie tylko brak pieniędzy - czyli dlaczego rezygnujemy z wakacji?

20.06.2017 | Provident Polska SA

Aż 40 proc. Polaków nie wyjedzie w tym roku na wakacje. Najczęściej rezygnujemy z wyjazdów z przyczyn finansowych i zdrowotnych – wynika z badania Barometr Providenta. Ale to nie jedyne powody – sporo osób zostanie w domu, gdyż właśnie tam wypoczywa najlepiej. A co 20. Polak zrezygnuje z wyjazdu, gdyż nie chce podróżować samotnie.

Wypoczynek poza domem to spory wydatek. Osoby, które w tym roku wybierają się na wakacyjny wyjazd, szacują, że pochłonie on średnio prawie 2900 zł. Najwięcej Polaków – 37 proc. wyjeżdżających – planuje spędzić tegoroczny urlop nad polskim morzem. Wydadzą oni średnio 2540 zł. Na mniejsze wydatki nastawiają się ci, którzy na urlop wybiorą się w góry – ich budżet to średnio 2066 zł. Najmniej wydadzą wyjeżdżający na wieś (średnio 980 zł), zaś najwięcej osoby wybierające się zagranicę – koszt takich wczasów oszacowały średnio na ponad 4400 zł. Pomimo wysokich kosztów wyjazdy zagraniczne są drugim, po Bałtyku, ulubionym kierunkiem wakacyjnych wojaży Polaków – wybiera się na nie 31 proc. osób deklarujących plany wyjazdowe.

- Niestety sporo osób nie zamierza w tym roku skorzystać z wakacyjnego wyjazdu. Co prawda, w porównaniu do ubiegłego roku odsetek osób rezygnujących z urlopu zmniejszył się o 9 punktów procentowych, ale wciąż stanowią one 40 proc. respondentów - mówi Anna Karasińska, ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska. - We wszystkich grupach wiekowych głównym powodem pozostawania w wakacyjne dni w domu jest brak odpowiednich środków, by sfinansować wyjazd – dodaje.  

Wszędzie dobrze, ale najlepiej w domu

Aż jedna czwarta Polaków, którzy nie wyjadą nigdzie w te wakacje, przyznaje, że jest to ich dobrowolny wybór. Twierdzą, że w domu wypoczywają najlepiej.

- Aspekt finansowy nie jest jedynym, który ogranicza Polaków, jeśli chodzi o wakacyjne wyjazdy. Częstym powodem jest także brak możliwości wzięcia urlopu w pracy – na ten aspekt wskazywała co piąta osoba między 25. a 39. rokiem życia, która nie wyjedzie w tym roku na wakacje - zauważa Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji w Provident Polska. – Co może zaskakiwać, to fakt, że dużym problemem, zwłaszcza wśród najmłodszych respondentów, był brak osób towarzyszących, z którymi mogłyby wyjechać – dodaje.

Ogółem na ten powód rezygnacji z wyjazdów wskazał co 20. respondent, ale w grupie wiekowej 15 – 24 lata było to aż 18 proc. Z kolei wśród najstarszych respondentów częstym powodem pozostania w domu w wakacje były problemy zdrowotne – stanowią one powód do rezygnacji z wyjazdu aż dla jednej trzeciej seniorów. Wśród deklarowanych przyczyn braku planów wakacyjnych pojawiały się także inne duże wydatki np. remont (9 proc.) oraz zobowiązania rodzinne (8 proc.).

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

 

O „Barometrze” Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 26-28.05.2017 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie.

W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku Provident, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma pięciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016, 2017).

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

 

O „Barometrze” Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 26-28.05.2017 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie.

W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku Provident, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma pięciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016, 2017).