turystyka/wypoczynek ekonomia/biznes/finanse
Barometr Providenta: Na wakacyjny wyjazd wydamy prawie 3000 zł
W tym roku co najmniej 43 proc. Polaków wyjedzie na wakacyjny wypoczynek, to o 7 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z cyklicznego badania Barometr Providenta. Polska rodzina przeznaczy na ten cel o ok. 570 zł więcej niż rok temu. Letni wyjazd będzie trwał przeciętnie 11 dni, a co trzeci wyjeżdżający spędzi go zagranicą.
Rozpoczął się okres intensywnego planowania wakacyjnego wypoczynku. Prawie połowa Polaków zamierza w tym roku skorzystać z uroków wakacyjnego urlopu. Na wakacyjny wypoczynek wydamy średnio 2869 zł. Osoby samotne przeznaczą na ten cel średnio 1748 zł, podczas gdy rodziny z minimum trójką dzieci wyłożą na wakacyjny wyjazd ponad 5000 zł.
– Badania pokazują zależność pomiędzy wysokością dochodów a planami wakacyjnymi. Możemy zauważyć, że wraz ze wzrostem dochodów rośnie odsetek osób, które zaplanowały już wakacje – mówi Anna Karasińska, ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska. – Niestety wciąż by poszaleć na wakacyjnych wyjazdach połowa z nas musi oszczędzać, tylko co czwarta osoba planująca wyjazdy może sfinansować je z bieżących dochodów, a niemal milion osób (840 tysięcy) zaciągnie pożyczkę na ten cel – dodaje.
Ponad połowa Polaków, którzy zamierzają sfinansować wakacyjny wyjazd z oszczędności, odkładała na ten cel średnio przez 8 miesięcy. To najczęstszy sposób finansowania wakacyjnych podróży. Sporo osób – jedna czwarta wyjeżdżających – będzie w stanie sfinansować wyjazd z bieżących zarobków. Część z nas nie zawaha się sięgnąć po pożyczkę, by zrealizować swoje marzenia o wakacyjnym wyjeździe – na ten sposób finansowania zdecyduje się 6 proc. wyjeżdżających.
Jeśli zaś chodzi o długość wypoczynku - wakacyjny wyjazd będzie trwał średnio 11 dni. – W tym roku na urlopie spędzimy średnio jeden dzień krócej niż w ubiegłym. Tylko 3 proc. z nas planuje w te wakacje wyjazd dłuższy niż dwa tygodnie – podkreśla Anna Karasińska. - Najrzadziej i najkrócej z wakacyjnego wypoczynku będą korzystać seniorzy – ich odpoczynek potrwa średnio 9 dni. Wakacje zaplanowało w tym roku tylko 16 proc. osób po 59. roku życia – dodaje.
Wyjazd pod palmę czy nad polskie morze?
Nad polskim morzem będzie wypoczywać 37 proc. Polaków, którzy zdecydują się na wakacyjny wyjazd. Wypoczynek za granicą deklaruje 31 proc. z nas, a polskie góry wybierze 16 proc. Polaków. Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszy się wieś – tam na wypoczynek wybiera się 14 proc. naszych rodaków. Najmniej popularne okazały się Mazury – na najdłuższy wyjazd wakacyjny wybierze się tam tylko 7 proc. z nas. Polskie góry i wieś to kierunki wybierane chętniej przez osoby, które planują na wakacyjny wyjazd wydać do 1000 zł. Prawie połowa gospodarstw domowych o dochodach powyżej 5000 zł będzie wypoczywać za granicą.
- Wakacje pod palmą stają się już niemal tak samo popularne jak wyjazdy nad polskie morze – zauważa Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji w Provident Polska. – Wynika to z rosnącej zamożności polskiego społeczeństwa. Wyjazdy zagraniczne są zazwyczaj droższe od tych krajowych, ale coraz więcej osób może sobie na nie pozwolić. Na podkreślenie zasługuje też fakt, że generalnie coraz więcej Polaków jeździ na wakacje. W tegorocznym badaniu Barometr Providenta plany wyjazdowego zadeklarowało 43 proc. Polaków, podczas gdy przed rokiem było to 36 proc. – dodaje.
Aż 85% osób uważa, że wakacyjny wypoczynek będzie dla nich wystarczający i pozwoli im nabrać siły na kolejny rok.
O Barometrze Providenta
„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 26-28.05.2017 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.
kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
karolina.luczak@provident.pl
tel: +48 668313014
informacje o firmie
Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.
Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.
Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.
Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie.
W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku Provident, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma pięciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016, 2017).
kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
karolina.luczak@provident.pl
tel: +48 668313014
informacje o firmie
Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.
Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.
Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.
Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie.
W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku Provident, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma pięciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016, 2017).