styl życia zainteresowania/hobby ekonomia/biznes/finanse
Barometr Providenta: Ponad połowa Polaków zrealizowała noworoczne postanowienia w 2016 roku
Początek roku to czas nowych planów oraz rozliczeń z realizacji zeszłorocznych postanowień.
Z badań przeprowadzonych przez Provident Polska wynika, że 52 proc. z nas z dumą przyznaje, że zrealizowała założone przez siebie cele w 2016 roku.
Z odpowiedzi respondentów wynika, że realizacji celów zdecydowanie sprzyja energia płynąca z młodości. Dodatkowo ważnymi czynnikami wspomagającymi realizację noworocznych postanowień jest miłość oraz brak obowiązków związanych z wychowywaniem dzieci. Najtrudniej zrealizować wyznaczone cele jest tym, którzy posiadają duże rodziny lub osobom samotnym bez wsparcia.
Miasto liczące co najmniej 50 tysięcy mieszkańców, ale mniej niż 200 tysięcy, to idealne miejsce do realizacji postanowień noworocznych. Tak w badaniu Barometr Providenta wskazało 62 proc. respondentów.
Zdefiniowanie planów i założenie czasu ich realizacji to pierwszy krok do osiągnięcia celu. Marzenia są doskonałą motywacją do działania. Pozytywne jest to, że w większości za sukces uznajemy realizację postanowień związanych ze zdrowiem oraz rodziną i przyjaciółmi. – mówi Karolina Łuczak, Kierownik ds. Komunikacji w Provident Polska
Z optymizmem patrzymy w przyszłość
Polacy do nowego roku podchodzą ze spokojem. Tylko 16 proc. badanych boi się pogorszenia sytuacji. Większość z nas nie spodziewa się zmian. Najbardziej optymistyczne są osoby młode (poniżej 40 roku życia) – 48 proc. z nich oczekuje poprawy obecnej sytuacji. Optymistami są również osoby pochodzące z rodzin wielodzietnych - aż 66 proc. osób z tej grupy badanych uważa, że najbliższa przyszłość będzie lepsza. 48 proc z nich to osoby nieposiadające jeszcze dzieci. Polaków nastraja pozytywnie także dobra sytuacja finansowa – aż 54 proc. takich respondentów przyznało, że oczekuje polepszenia sytuacji.
Jak wyglądają plany Polaków na nadchodzący 2017 rok? Marzymy o tym, by zadbać o zdrowie, np. poprzez rzucenie palenia lub zrzucenie zbędnych kilogramów. Takie cele stawia przed sobą 27 proc. badanych. Gdy jednak poproszono respondentów o podanie ważnych, ale i realnych postanowień noworocznych, to skupili się oni na rzeczach najważniejszych: rodzinie i przyjaciołach, dla których pragnęliby mieć więcej czasu.
kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
karolina.luczak@provident.pl
tel: +48 668313014
informacje o firmie
O Barometrze Providenta
„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 16 -18.12.2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.
Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.
Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.
Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.
Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie.
W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik Puls Biznesu. W 2015 roku Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma jest czterokrotnym laureatem procesu certyfikacji Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016).
kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
karolina.luczak@provident.pl
tel: +48 668313014
informacje o firmie
O Barometrze Providenta
„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 16 -18.12.2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.
Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.
Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.
Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.
Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie.
W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik Puls Biznesu. W 2015 roku Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma jest czterokrotnym laureatem procesu certyfikacji Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016).