technologie ekonomia/biznes/finanse

Ericsson przedstawia 10 gorących trendów konsumenckich na rok 2017: sztuczna inteligencja i wirtualna rzeczywistość

14.12.2016 | Ericsson Sp. z o.o.
  • Konsumenci oczekują, że sztuczna inteligencja (AI) przejdzie z roli asystenta w rolę managera.
  • Wirtualna rzeczywistość stanie się nieodróżnialna od fizycznej rzeczywistości w ciągu trzech najbliższych lat
  • Ponad jedna trzecia respondentów jest zdania, że prywatność w cyfrowym świecie przestała istnieć

Spoglądając w przyszłość, Ericsson ConsumerLab przedstawia szóstą edycję swojego corocznego raportu 10 Hot Consumer Trends for 2017.

Sztuczna Inteligencja jest w tym roku ważną kwestią - konsumenci uważają, że odegra ona większą rolę, niż dotychczas – oddziałowując na wykonywaną pracę i tym samym na całe społeczności. 35 procent użytkowników internetu chce korzystać ze Sztucznej Inteligencji pełniącej rolę doradcy w pracy, a jeden na czterech chciałby, aby AI funkcjonowała jako jego manager.

Oto 10 trendów na rok 2017:

  1. Sztuczna Inteligencja w każdym miejscu: 35 procent użytkowników internetu życzyłoby sobie doradcy AI w pracy, a jeden na czterech chciałby, aby AI funkcjonowała jako jego manager. Jednocześnie prawie połowa obawia się, że roboty posługujące się sztuczną inteligencją niebawem przejmą znaczną część pracy człowieka.
  2. Internet Rzeczy przyspiesza: Konsumenci w coraz większym stopniu używają zautomatyzowanych aplikacji, co sprzyja popularyzacji Internetu Rzeczy. Dwóch na pięciu respondentów uważa, że smartfony nauczą się ich zwyczajów i będą automatycznie wykonywać działania w ich imieniu.
  3. Przechodnie pasażerami autonomicznych aut: Być może rola kierowcy samochodów niedługo przejdzie do lamusa. Jeden na czterech pieszych czułby się bezpieczniej, przechodząc przez ulicę, gdyby wszystkie samochody były autonomiczne, a 65 procent z nich chciałoby posiadać taki samochód.
  4. Merged Reality: Blisko czterech na pięciu użytkowników wirtualnej rzeczywistości wierzy, że będzie ona nieodróżnialna od prawdziwej w ciągu jedynie trzech lat. Połowa respondentów jest już teraz zainteresowana posiadaniem rękawiczek lub butów pozwalających na interakcję z przedmiotami wirtualnymi.
  5. Niezsynchronizowane ciała: Ponieważ autonomiczne samochody staną się rzeczywistością, zwiększą się problemy z chorobą lokomocyjną - trzech na dziesięciu respondentów przewiduje zapotrzebowanie na tabletki na chorobę lokomocyjną. Jeden na trzech respondentów przewiduje też zapotrzebowanie na tabletki na chorobę lokomocyjną do zastosowania w technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
  6. Paradoks Smart bezpieczeństwa: Ponad połowa respondentów używa już teraz funkcji sygnalizacji zagrożeń, trackingu lub powiadomień na swoim smartfonie. Trzech spośród pięciu respondentów, którzy deklarują, że ze swoim smartfonem czują się bezpieczniej, uważa, że ryzykuje, polegając na swoim telefonie.
  7. Silosy społecznościowe: Dziś ludzie dobrowolnie zmieniają swoje sieci społecznościowe w silosy. Jeden na trzech respondentów twierdzi, że sieci społecznościowe są dla niego głównym źródłem wiadomości. Ponad jedna czwarta ceni opinie swoich znajomych na tematy polityki i gospodarki bardziej od opinii czołowych polityków.
  8. Osobiste Augmented Reality: Ponad połowa osób chciałaby używać okularów rozszerzonej rzeczywistości do rozświetlania ciemnych miejsc i powiadamiania o zagrożeniach. Ponad jedna trzecia respondentów chciałaby również wyedytować z otoczenia elementy, które im przeszkadzają (reklamy, graffiti).
  9. Podział prywatności: Dwóch na pięciu użytkowników internetu chce korzystać wyłącznie z zaszyfrowanych usług, ale respondenci są podzieleni. Blisko połowa chciałaby utrzymywać po prostu dość wysoki poziom prywatności we wszystkich serwisach, a ponad jedna trzecia wierzy, że prywatność w sieci już nie istnieje.
  10. Wielka Technologia dla Wszystkich: Ponad 40 procent zaawansowanych użytkowników internetu chciałoby otrzymywać wszystkie swoje produkty od pięciu największych firm teleinformatycznych. Trzy czwarte spośród tych osób wierzy, że stanie się to faktem w ciągu najbliższych pięciu.

Zastanawiając się nad kwestią rozwoju wirtualnej rzeczywistości, Michael Björn, Head of Ericsson ConsumerLab mówi: "Poza czasem rzeczywistym, uważam że powinniśmy mówić także o czasie w rzeczywistości. To, co nazywamy rzeczywistością staje się bardziej osobiste i subiektywne. Konsumenci nie tylko otaczają się osobami myślącymi podobnie w sieciach społecznościowych, ale zaczynają także dopasowywać sposób, w jaki doświadczają świata za pomocą technologii rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej.

"Konsumenci chcą także, aby przyszłość pozostała w pełni mobilna, wskazując, że zapotrzebowanie na natychmiastową łączność, nie drenującą baterii naszych urządzeń szybko rośnie. W tym sensie czas w rzeczywistości oznacza, że nadszedł czas na sieci 5G.

Spostrzeżenia zawarte w raporcie dotyczącym 10 Hot Consumer Trends 2017 oparte są o globalne badania Ericsson ConsumerLab  prowadzone od ponad 20 lat, a także na danych z internetowych ankiet dla zaawansowanych użytkowników internetu przeprowadzonej w 14 głównych miastach świata w październiku 2016 roku Chociaż badanie przedstawia opinię 27 milionów obywateli, ich dobrany profil sprawia, że jest to informacja ważna dla zrozumienia światowych trendów.

Linki:

Raport: 10 Hot Consumer Trends 2017

Wideo

Infografika

Prezentacja

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów. Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy 110 000 pracowników.

Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2015 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericssonpolska

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów. Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy 110 000 pracowników.

Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2015 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericssonpolska

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska