handel kultura/sztuka/rozrywka technologie

Sprzedaż PlayStation®4 (PS4™) przekroczyła 50 mln sztuk na całym świecie

08.12.2016 | PlayStation

Warszawa, 8 grudnia 2016 r. — firma Sony Interactive Entertainment (SIE) ogłosiła, że łączna sprzedaż PlayStation®4 (PS4™) według danych z 4 grudnia 2016 r. wyniosła 50 mln sztuk*1 zakupionych przez klientów z całego świata, którzy mogli świętować najlepszy czarnopiątkowy tydzień*2 w historii PlayStation®. W wynikach tych uwzględniono sprzedaż produktu PlayStation®4 Pro (PS4™Pro) — wprowadzonej na rynek w ubiegłym miesiącu luksusowej wersji systemu, która obsługuje najnowocześniejszą technologię przetwarzania obrazu.

Dzięki bogatej ofercie gier opracowanych i wydawanych przez zewnętrznych wydawców, a także przez podmiot SIE Worldwide Studios (SIE WWS), wyniki sprzedaży oprogramowania na PS4 również osiągają wysokie wartości — według danych na 4 grudnia 2016 r. było to ponad 369,6 mln egzemplarzy*3 sprzedanych na całym świecie za pośrednictwem sklepów detalicznych oraz w ramach sprzedaży zawartości cyfrowej w sklepie PlayStation®Store.

                „Cieszy nas bardzo, że społeczność PS4 stale się rozwija od czasu jej powstania trzy lata temu” — mówi Andrew House, prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment. „Dzięki ogromnemu wsparciu ze strony naszych fanów i partnerów z całego świata w tym roku mogliśmy wprowadzić na rynek wyjątkową ofertę sprzętu, w tym nowe systemy PS4 w mniejszej obudowie, systemy PS4 Pro oraz PlayStation®VR. Będziemy nadal zapewniać klientom wyjątkowe wrażenia z rozgrywki, oferując przełomowe oprogramowanie i usługi sieciowe, stale przyspieszając rozwój naszej działalności i stawiając na rozwój ekosystemu PS4”.

Oferta oprogramowania na PS4 będzie stale wzbogacana w tym sezonie świątecznym i później, o wyczekiwane tytuły, takie jak The Last Guardian™ (SIE WWS), Horizon Zero Dawn™(SIE WWS), Resident Evil 7: biohazard (Capcom), Mass Effect: Andromeda (Electronics Arts), Red Dead Redemption 2 (Rockstar Games), oraz gry z obsługą PS VR, takie jak Farpoint (SIE WWS), wprowadzane na rynek wraz z kontrolerem PS VR Aim przeznaczonym do bezpośredniego śledzenia ruchów gracza. Również społeczność twórców niezależnych będzie nadal dodawać do oferty różnorodne nowe tytuły na PS4, takie jak Yooka-Laylee (Playtonic), Boundless (Wonderstruck) oraz Vane (Friend & Foe Games)*4.

Firma SIE będzie rozbudowywać ekosystem rozwiązań na PS4, oferując doznania dostępne wyłącznie na PlayStation.

System PS4 jest obecnie dostępny w 122 krajach i regionach*5 na całym świecie.

### 

*1 Liczba sprzedaży detalicznych na rzecz konsumentów została oszacowana przez firmę SIE. Dane sprzedażowe z Japonii zgromadzono w okresie od 22.02.2014 r. do 6.12.2016 r., z Ameryki Północnej — od 15.11.2013 r. do 6.12.2016 r., z Europy i Ameryki Łacińskiej — od 29.11.2013 r. do 6.12.2016 r. oraz z Azji — od 17.12.2013 r. do 6.12.2016 r.

*2 Od 21.11.2016 r. do 27.11.2016 r.

*3 Liczba sprzedaży detalicznych na rzecz konsumentów została oszacowana przez firmę SIE. Dane sprzedażowe z Japonii zgromadzono w okresie od 22.02.2014 r. do 4.12.2016 r., z Ameryki Północnej — od 15.11.2013 r. do 3.12.2016 r., z Ameryki Łacińskiej — od 29.11.2013 r. do 3.12.2016 r., z Europy — od 29.11.2013 r. do 4.12.2016 r. oraz z Azji — od 17.12.2013 r. do 4.12.2016 r. Nie uwzględniono zawartości dodatkowej.

*4 Oferta dostępnych tytułów różni się w poszczególnych regionach.

*5 Dane na 6.12.2016 r.

informacje o firmie
informacje o firmie