turystyka/wypoczynek ekonomia/biznes/finanse
Dzień po wyborach zainteresowanie lotami do USA spadło o 30%
KAYAK.pl odkrywa spadek liczby wyszukiwań lotów do Stanów Zjednoczonych po wygranej Donalda Trumpa
- Dzień po wygranej kandydata Republikanów w wyborach prezydenckich liczba wyszukiwań lotów do USA z całego świata zmalała o 30%
- Po wyborach o 7% spadła również popularność Stanów wśród Europejczyków
- W tygodniu pierwszej debaty prezydenckiej hotele należące do Donalda Trumpa odnotowały jeden z największych w tym roku spadków zainteresowania wśród podróżnych
Warszawa, 15 listopada 2016 - Wyszukiwarka ofert turystycznych KAYAK.pl sprawdziła, jak wybory prezydenckie wpłynęły na zainteresowanie lotami do Stanów Zjednoczonych oraz wyjazdami z kraju. Jak wynika z danych serwisu, dzień po głosowaniu zainteresowanie lotami do USA zmniejszyło się o 30% w porównaniu z liczbą wyszukiwań w pozostałe środy 2016 roku. W tygodniu głosowania odnotowano również spadek o 18% w stosunku do średniej liczby zapytań dla drugiego tygodnia każdego miesiąca w 2016 roku. Dane wykazały także, że na przestrzeni tygodnia poprzedzającego wybory (od 2 do 9 listopada) liczba wyszukiwań połączeń lotniczych do Ameryki zmalała o 23 procent.
Podróżni rezygnują ze Stanów
Podróżni z Europy także wpisują się w światowe trendy i wahają się nad zakupem lotów do USA. W środę 9 listopada liczba wyszukiwań połączeń lotniczych z Europy do Stanów Zjednoczonych spadła o 7% w stosunku do średniej z innych dni w 2016 i utrzymała się na tym poziomie do dziś. Najbardziej zmniejszyło się zainteresowanie Polaków (-34%) i Francuzów (-23%). Lotów do USA aktywnie szukano natomiast w Niemczech. Liczba wyszukiwań wzrosła tam aż o 96% - wygląda na to, że podróżni liczą na atrakcyjne ceny połączeń za ocean.
Kanadyjski sen?
Sami Amerykanie wydają się jednak znużeni szumem związanym z wyborami. Po dużym wzroście liczby wyszukiwań lotów zagranicę, który został odnotowany dzień po głosowaniu (9 listopada), ich zainteresowanie podróżami znacznie zwalnia. Liczba zapytań zwiększyła się jedynie w przypadku Kanady - w tygodniu głosowania wzrosła ona o 5% w porównaniu z poprzedzającym tygodniem.
Kraj |
% zmiana liczby wyszukiwań z USA zagranicę między 9 listopada 2016 a 1 listopada 2016 |
% zmiana liczby wyszukiwań z USA zagranicę między tygodniem głosowania (45. tydzień) a tygodniem poprzedzającym wybory (44. tydzień) |
Kanada |
15% |
5% |
Hiszpania |
13% |
-2% |
Austria |
15% |
-3% |
Rosja |
33% |
-5% |
Niemcy |
22% |
-7% |
Włochy |
20% |
-7% |
Wielka Brytania |
19% |
-8% |
Francja |
29% |
-10% |
Szwajcaria |
10% |
-10% |
Polska |
10% |
-16% |
Amerykańska kampania prezydencka wpłynęła na popularność hoteli Donalda Trumpa
Każda z trzech debat pomiędzy kandydatami na prezydenta USA miała realny wpływ na zainteresowanie hotelami należącymi do Donalda Trumpa. W tygodniu, w którym odbyła się pierwsza konfrontacja, ich popularność spadła do jednego z najniższych pułapów w tym roku - hotele prezydenta-elekta straciły wtedy aż 24% w porównaniu ze średnią roczną liczbą wyszukiwań. Kolejne tygodnie przyniosły jednak wzrost zainteresowania. Jeden z ważniejszych odnotowano w tygodniu trzeciej debaty, kiedy liczba zapytań zwiększyła się o 10% w stosunku do 39. tygodnia, czyli terminu pierwszego spotkania Trumpa i Clinton. Sama wygrana Trumpa przyniosła największy wzrost zainteresowania jego hotelami. W tygodniu głosowania wróciły one do gry z 13% tygodniowym wzrostem w stosunku do tygodnia poprzedzającego wybory.
Uwaga:
KAYAK.pl może udostępnić pogłębioną analizę wpływu takich wydarzeń jak nominacje czy debaty prezydenckie.
***
Dane zostały podane na podstawie wyszukiwań lotów do i z USA w serwisach KAYAK wykonanych między 1 stycznia 2016 a 13 listopada 2016 dla terminów podróży między 1 stycznia 2016 a 31 grudnia 2017. Dane dla hoteli Donalda Trumpa zostały podane na podstawie liczby wyszukiwań we wszystkich serwisach KAYAK wykonanych między 1 stycznia 2016 a 13 listopada 2016 dla terminów podróży między 1 stycznia 2016 a 31 grudnia 2017.
Na wykresach oś X wskazuje tygodnie roku, a oś Y - wyszukiwania wykonywane w serwisach KAYAK.
informacje o firmie
O KAYAK
KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. KAYAK przeszukuje inne strony turystyczne i umożliwia znalezienie ofert lotów, hoteli, wynajmu samochodów oraz wczasów. Strona internetowa i aplikacja mobilna firmy oferują również narzędzia do planowania i organizowania podróży - alerty cenowe, prognozy cen oraz darmową usługę planowania wyjazdu. KAYAK przetwarza rocznie półtora miliarda wyszukiwań związanych z podróżami i obsługuje 40 międzynarodowych stron w 20 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do The Priceline Group.
informacje o firmie
O KAYAK
KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. KAYAK przeszukuje inne strony turystyczne i umożliwia znalezienie ofert lotów, hoteli, wynajmu samochodów oraz wczasów. Strona internetowa i aplikacja mobilna firmy oferują również narzędzia do planowania i organizowania podróży - alerty cenowe, prognozy cen oraz darmową usługę planowania wyjazdu. KAYAK przetwarza rocznie półtora miliarda wyszukiwań związanych z podróżami i obsługuje 40 międzynarodowych stron w 20 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do The Priceline Group.