internet technologie ekonomia/biznes/finanse

Badanie Ericsson dotyczące 5G odkrywa przed operatorami technologii bezprzewodowych nowe modele biznesowe i źródła przychodów

14.11.2016 | Ericsson Sp. z o.o.
  • Badanie prezentuje jakie działania dostawcy usług podejmują obecnie oraz jakie działania będą niezbędne do osiągnięcia przewagi w obszarze 5G
  • Pomimo tego, że konsument wciąż jest najważniejszy, badanie wskazuje niewykorzystane dotąd możliwości monetyzacji technologii 5G, które otwierają się przed operatorami na rynkach przemysłowych i korporacyjnych  
  • Wybór zaufanego partnera, który może wspomóc operatora w rozpoznawaniu i opracowywaniu nowych zastosowań, jak i w poszerzaniu możliwości świadczenia usług stanowi klucz do płynnego przejścia na 5G

Ericsson opublikował „5G Readiness Survey”, globalny raport przybliżający działania podejmowane przez wiodących dostawców usług w oczekiwaniu na technologię 5G; priorytety kierujące ich inicjatywami oraz jak mogą przyspieszyć uruchomienie swoich sieci 5G. Badanie ukazuje stan branży w odniesieniu do technologii mobilnej nowej generacji.

„5G Readiness Survey”, oparto o informacje od 50 menedżerów z 29 ogólnoświatowych operatorów, którzy ogłosili zamiar wdrożenia 5G. Prawie wszyscy ankietowani wskazali wzrost przychodów i redukcję kosztów jako główne czynniki wpływające na wybór przypadków użycia odnoszących się do przychodów z 5G. Chociaż działania oparto tradycyjnie na konsumencie, zdecydowana większość respondentów zgodziła się, że aby zarabiać na 5G, operatorzy muszą również zapewnić usługi dostosowane do konkretnych branż i znaleźć nowe modele podziału przychodów. Obszarami o wysokim potencjale wzrostu przychodów są współpraca z innymi firmami oraz Internet Rzeczy.

Badanie opisuje również programy pilotażowe prowadzone obecnie przez Ericsson z partnerami z różnych branż w celu określenia ich potrzeb i zbudowania trwałych rozwiązań cyfrowych mających zastosowanie do całych segmentów rynku.  

Według badania, operatorzy mogą już teraz podejmować kroki w celu zapewnienia płynnego przejścia na 5G. Kroki te obejmują tworzenie nowych strategii, inwestowanie w rozwój i testy oraz wyceny, jak i wdrażanie nowych przypadków użycia czy modeli biznesowych.

Badanie podkreśla jaką zaletę stanowi posiadanie partnera z bardzo dobrym ekosystemem 5G, który może pomóc operatorom w płynnym przejściu na 5G.   

Arun Bansal, Head of Business Unit Network Products, Ericsson, powiedział: „Ericsson wierzy, że 5G stanowi podstawę wykorzystania pełnego potencjału Społeczeństwa Sieci. Nawiązujemy współpracę z naszymi klientami aby wcześnie wdrożyć technologię 5G poprzez dostosowywanie standardów, budowanie najlepszego globalnego ekosystemu 5G i pomaganie im w opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań 5G zaprojektowanych z myślą o konkretnych zastosowaniach praktycznych. Naszym celem jest zminimalizowanie ryzyka po stronie naszych klientów i zapewnienie im osiągnięcia sukcesu w tej kluczowej transformacji."   

Wyniki badania "5G Readiness Survey"

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2015 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2015 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska