media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse
Firmy wydają krocie na reklamy, które nie działają
Ponad 22 mld dol. straciły w ubiegłym roku firmy na całym świecie z powodu blokowania reklam internetowych. Liderami pod tym względem okazują się Polacy – polski internauta blokuje prawie co drugą reklamę w sieci. Co powinni robić wydawcy internetowi i reklamodawcy, aby nie drażnić odbiorców swoimi banerami ani nie zachęcać ich do instalacji oprogramowania blokującego reklamy?
„Co miesiąc na komputerze użytkownika wyświetla się ponad 1 700 masowych banerów reklamowych. Sprawia to, że jest on mocno poirytowany tą reklamą. Jej skuteczność z roku na rok spada” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Bartosz Wieczorek, dyrektor rozwoju biznesu z firmy Cloud Technologies. To właśnie reklama masowa powoduje, że internauci coraz częściej instalują na swoich urządzeniach oprogramowanie blokujące banery reklamowe.
Aby temu przeciwdziałać, wydawcy internetowi i reklamodawcy powinni posiłkować się wiedzą o zainteresowaniach, zachowaniach, wieku czy intencjach zakupowych użytkowników sieci i kierować do nich reklamy spersonalizowane. W tym celu warto wykorzystywać big data.
Co ciekawe, na rynku jest już dostępne oprogramowanie, które pozwala na omijanie programów blokujących wyświetlanie banerów i umożliwia docieranie do odbiorców z reklamami targetowanymi.