sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Kobiety większymi pesymistkami w sprawach finansowych
Kobiety bardziej od mężczyzn niepokoją się o finanse – wynika z badania GfK na polskich klientach Providenta. Panie martwią się m.in. o przyszłość domowych budżetów (39 proc.).
Jak pokazuje badanie GfK, kobiety (39 proc.) są nieco bardziej niż mężczyźni (37 proc.) zaniepokojone rosnącymi kosztami życia. W porównaniu do ubiegłego roku, liczba kobiet obawiających się o codzienne finanse spadła o 2 proc., a mężczyzn o 4 proc. Ponadto panie bardziej niż panowie niepokoją się o tzw. dochód rozporządzalny, czyli taki, który zostaje do zagospodarowania przez rodzinę po zapłaceniu wszystkich rachunków. O utratę tej części domowego budżetu martwi się aż 16 proc. kobiet i 14 proc. mężczyzn. Klientki Providenta wykazują również większy pesymizm, jeśli chodzi o ewentualną poprawę finansów osobistych. Ich pogorszenia obawia się 19 proc. pań, w stosunku do 15 proc. panów.
W gospodarstwach domowych to kobiety zajmują się planowaniem codziennych wydatków. Na ich barkach spoczywa trud zarządzania budżetem i gospodarowanie pieniędzmi. Z tego zapewne wynika większy pesymizm w ocenie sytuacji finansowej w skali mikro i makro - tłumaczy Karolina Łuczak z biura prasowego Provident Polska. – Co ciekawe, jednocześnie Panie wykazują większe zainteresowanie pogłębieniem swojej wiedzy na temat zarządzania budżetem domowym. Panów natomiast bardziej interesują zagadnienia związane z inwestycjami na rynku finansowym i nieruchomości – dodaje.
Kobiety chcą edukacji finansowej
41 proc. kobiet chciałoby się edukować w zakresie zarządzania domowym budżetem. 27 proc. z kolei interesuje temat metod oszczędzania pieniędzy. To o 8 proc. więcej niż jeszcze w ubiegłym roku. Panowie zdecydowanie częściej zainteresowani są wiedzą z zakresu inwestowania na rynkach finansowych i w nieruchomości 23 proc. Wśród pań tylko 11 proc. wybiera tę tematykę. Obie płcie tak samo słabo interesują się edukacją w zakresie oszczędzania na emeryturę - tylko 5 proc. panów i 3 proc. pań widzi potrzebę zdobycia dodatkowej wiedzy w tym temacie.
Na co Polki planują wydać ewentualną pożyczkę?
Polacy bardzo rozsądnie podejmują decyzje o pożyczce. Przed pożyczeniem 59 proc. rozważa przede wszystkim, czy stać ich na spłatę zobowiązania, 55 proc. sprawdza, ile wyniesie całkowity koszt pożyczki, a 32 proc. czy rzeczywiście potrzebują pożyczać pieniądze. Odnosi się to zarówno do kobiet, jak i do mężczyzn.
27 proc. ankietowanych kobiet wskazało, że ewentualną pożyczkę przeznaczyłyby na zmianę wyposażenia domu lub mieszkania. Co czwarta badana deklaruje, że pożyczone środki wydałaby na niespodziewane wydatki, a co dziesiąta pożyczkę przeznaczyłaby na opłacenie rachunków.
*Badanie zostało przeprowadzone przez GfK w kwietniu 2016 roku, wśród 1272 klientów Providenta w Polsce.
kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
karolina.luczak@provident.pl
tel: +48 668313014
informacje o firmie
Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.
Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.
Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.
Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie.
W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik Puls Biznesu. W 2015 roku Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma jest czterokrotnym laureatem procesu certyfikacji Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016).
kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
karolina.luczak@provident.pl
tel: +48 668313014
informacje o firmie
Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.
Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.
Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.
Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie.
W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik Puls Biznesu. W 2015 roku Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma jest czterokrotnym laureatem procesu certyfikacji Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016).