Nestlé wspiera Europejski Tydzień Sportu
13 września rozpoczyna się Europejski Tydzień Sportu, którego partnerem na poziomie europejskim jest program Nestlé Healthy Kids oraz organizacja EuroActive, reprezentowana w Polsce przez Polski Związek Pracodawców Fitness. Program został zainicjowany przez Komisję Europejską w ramach projektu Active Learning dla Dzieci w Szkołach (ALCIS) w 10 krajach europejskich, w tym Polsce. W ramach programu zorganizowane zostaną zajęcia grupowe w klubach fitness, a nauczyciele przeprowadzą specjalne lekcje o tym jak ważny jest sport i prawidłowe odżywanie dla rozwoju człowieka. W sumie w Polsce w projekcie weźmie udział 2000 dzieci, 20 szkół i 14 klubów fitness.
Celem Europejskiego Tygodnia Sportu jest zwrócenie uwagi dzieci, ich rodziców i wychowawców jak ważne jest prowadzenie odpowiedniego trybu życia. Prawidłowe odżywianie i regularna aktywność fizyczna to klucz do zdrowia, dobrego samopoczucia i lepszych wyników w szkole. Według danych Instytutu Żywności i Żywienia na rok 2016 już ponad 20% polskich dzieci i nastolatków zmaga się z nadwagą lub otyłością. Zaledwie 11% regularnie uprawia sport. Niezwykle cenne są więc inicjatywy propagujące zdrowy i aktywny styl życia.
Do programu przyłączyły się kluby fitness w całej Polsce, które zapraszają uczniów na bezpłatne korzystanie z ich infrastruktury. W klubach odbywać się będą sesje ćwiczeń grupowych, w czasie których dzieci będą się bawić i jednocześnie aktywnie spędzać czas. Nestlé zorganizuje również zajęcia dla swoich pracowników i ich dzieci w siłowniach zlokalizowanych w okolicy warszawskiego biura firmy.
W ramach specjalnych lekcji z nauczycielami wykorzystane zostaną materiały dla szkół przygotowane dla programu ALCIS. Składają się one z dwóch części. Pierwsza to przewodnik dla nauczycieli, których zadaniem jest przeprowadzenie lekcji edukacyjnych na temat zdrowego trybu życia. Mają oni pomóc uczniom w zdobyciu wiedzy na temat różnych rodzajów aktywności fizycznej, ich oddziaływania na stan fizyczny i psychiczny oraz zidentyfikowaniu tych aktywności, które sprawiają im przyjemność. Druga część materiały dla uczniów. Dzieci zachęcane będą do wypełniania „Mojego Planu Aktywności Fizycznej”, który pomoże im w rozsądnym zaplanowaniu i kontrolowaniu swojej aktywności fizycznej.
W celu realizacji inicjatywy w Polsce Nestlé przekazało dla programu także materiały edukacyjne przygotowane w ramach Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Trzymaj Formę!”, prowadzonego przez Polską Federację Producentów Żywności oraz Główny Inspektorat Sanitarny (www.trzymajforme.pl).
Projekt rozpoczął się 13 września. Zajęcia praktyczne zakończą się 30 września, a lekcje edukacyjne mają trwać przez 6 tygodni. Istotą całego projektu jest to, aby zmiany w nawykach żywieniowych i aktywność fizyczna dzieci nie zakończyły się wraz z programem, a zakorzeniły się głęboko w świadomości młodych ludzi, którzy będą rozumieć jak istotne jest prowadzenie zdrowego trybu życia. Projekt ma łączyć edukację z dobrą zabawą, dostarczając nie tylko informacji, ale także uczyć umiejętności krytycznego myślenia, wyznaczania celów i autoanalizy.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.