nowe produkty/usługi ekonomia/biznes/finanse
Strategia PZU do 2020 roku oparta na innowacjach, wzroście i optymalizacji kosztowej
Zaktualizowana Strategia Grupy PZU zakłada koncentrację na obszarze kosztowym, innowacjach oraz wzroście. PZU silniej skupi się na rentowności biznesu ubezpieczeniowego oraz rozwoju innowacyjnych narzędzi w zakresie zarządzenia biznesem i obsługi klienta. Celem PZU jest realizacja ambitnych inicjatyw wzrostowych w obszarach PZU Zdrowie, Inwestycji oraz budowy silnej i rentownej pozycji w segmencie bankowym.
- PZU dzisiaj ma jedną z najwyższych rentowności w sektorze ubezpieczeniowym. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że aby zapewnić inwestorom tak wysoką rentowność również w przyszłości, w kontekście szybkich zmian technologicznych, musimy inwestować w nasz rozwój. Musimy się ciągle rozwijać koncentrując się na kliencie i jego zmieniających się potrzebach.
Zwiększymy rentowność naszej działalności oraz zbudujemy dodatkową wartość PZU dla akcjonariuszy. Zmieniając się pozostaniemy wierni naszym wartościom. Będziemy robić to, co umiemy najlepiej – zapewnimy Polakom poczucie bezpieczeństwa w odniesieniu do ich majątku, życia, zdrowia i przyszłości finansowej. Zaoferujemy naszym klientom nowoczesne, innowacyjne, dopasowane do ich potrzeb produkty ubezpieczeniowe i oszczędnościowe w najbardziej efektywny sposób.
Chcemy rozwijać działalność w Polsce i na rynkach zagranicznych, na których już jesteśmy obecni. Równocześnie aby zapewnić możliwość dalszego wzrostu wartości PZU będziemy realizować ambitne projekty rozwojowe. Będziemy rosnąć w szczególności w obszarach opieki zdrowotnej oraz zarządzania aktywami - powiedział Michał Krupiński, prezes PZU.
Cele strategiczne PZU do 2020 roku:
- koncentracja na wysokiej rentowności działalności ubezpieczeniowej przy jednoczesnym wzroście w wybranych segmentach rynku;
- redukcja kosztów stałych o 400 mln PLN w ciągu 3 lat;
- skuteczna realizacja inicjatyw wzrostowych w obszarze Zdrowie oraz Inwestycje;
- zbudowanie grupy bankowej o dużej skali i rentowności;
- stworzenie jednej z najbardziej innowacyjnych grup ubezpieczeniowych w Europie.
Kluczowe założenia Strategii (poziom 2020 roku):
- rentowność jednostki dominującej mierzona wskaźnikiem ROE na poziomie 18%;
- udział Grupy PZU w polskim rynku ubezpieczeń majątkowych równy 35% oraz utrzymanie liczby klientów PZU Życie na poziomie 11 milionów klientów;
- redukcja rocznych kosztów stałych w działalności ubezpieczeniowej o 400 mln zł do końca 2018 roku (w porównaniu do 2015 roku);
- osiągnięcie poziomu 100 mld zł aktywów pod zarządzaniem, w tym 50 mld zł aktywów klientów zewnętrznych (podwojenie obecnej wartości);
- wzrost przychodów PZU Zdrowie z 260 mln zł w 2015 roku do 1 mld zł w 2020 roku;
- budowa grupy bankowej, która znajdzie się w pierwszej piątce banków w Polsce z aktywami
o wartości ponad 140 mld zł.