sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse nauka/edukacja/szkolenia
Do szkoły, gotowi? Start!
Groupon sprawdza, co kryje się za przygotowaniami do nadchodzącego roku szkolnego
Perspektywa końca wakacji sprawia, że młodzież stara się maksymalnie wykorzystać każdą wolną chwilę przed powrotem do szkolnej ławki. Z kolei dla rodziców to ostatni moment na zakup wyprawki i przygotowanie dzieci na pierwszy dzwonek.
Co wiąże się z początkiem roku szkolnego? Spotkania z długo niewidzianymi przyjaciółmi, tabliczka mnożenia czy może wzmożone zakupy? Groupon postanowił sprawdzić, czym ekscytują się dzieci przed powrotem do szkoły, a co spędza sen z powiek rodzicom? W jaki sposób planujemy wydatki? Kiedy, gdzie i za ile kompletujemy wyprawkę szkolną? Okazuje się, że każdy ma swoje sprawdzone sposoby, aby początek roku szkolnego nie okazał się falstartem.
Przed pierwszym dzwonkiem
Może się wydawać, że wrzesień nie jest ulubionym miesiącem dzieci. Kończy się beztroska, a wracają długie godziny w ławce szkolnej i obowiązek odrabiania prac domowych. Jednak powrót do szkolnej ławki ma też swoje pozytywne strony. Z badań Groupon wynika, że zdecydowana większość dzieci – aż 69% - ekscytuje się spotkaniem kolegów i koleżanek, których nie widzieli podczas wakacji. Cieszy również fakt, że uczniowie nie mogą doczekać się nauki i poznawania nowych rzeczy (14%) oraz powrotu do zajęć pozalekcyjnych, takich jak taniec czy sport (14%).
Równie ciekawa jest perspektywa rodziców, których Groupon zapytał o zalety wiążące się
z powrotem dzieci do szkoły. Prawie połowa (48%) odpowiedziała, że najważniejsze jest dla nich obserwowanie, jak dziecko się rozwija i podejmuje nowe wyzwania. Inną dogodnością, którą wskazało 24% ankietowanych, jest powrót do ustalonego trybu dnia. Wśród respondentów znalazła się także duża grupa osób (23%), która dostrzega więcej niż jeden pozytywny aspekt powrotu dzieci do szkoły – obok dwóch wyżej wymienionych, ważne okazują się także czas na odpoczynek, inne aktywności oraz chwila spokoju.
Początek szkoły oznacza także troski. Według przeprowadzonego badania, rodzice najbardziej martwią się relacjami swoich pociech z rówieśnikami (23%), wydatkami (20%) oraz ocenami dziecka w szkole (18%).
Kompletując wyprawkę
Plecak, podręczniki, przybory szkolne i nowa garderoba – to tylko niektóre z elementów szkolnej wyprawki. Jej kompletowanie to nieodłączny element przygotowań do pierwszego dzwonka, które jednorazowo mogą znacznie obciążyć domowy budżet. Respondenci wydają najczęściej od 300 zł do 500 zł (37% wskazań), a 68% z nich stwierdziło, że kwota ta będzie wyższa niż przed rokiem.
Groupon zapytał też, jak rodzice radzą sobie z tymi wydatkami. Okazuje się, że tylko 15% ankietowanych planuje budżet szkolny przed rozpoczęciem wakacji. Jedna piąta zabiera się do tego w lipcu, a zdecydowana większość respondentów (47%) wskazała sierpień.
A jak szukamy oszczędności? Ponad połowa respondentów (53%) stawia na promocje i kody rabatowe – Te świetnie się sprawdzają, jeśli wyruszamy na zakupy krótko przed początkiem roku szkolnego. Jednak wśród rodziców dużą grupę stanowią także ci, którzy kupują rzeczy etapami – na takie rozwiązanie decyduje się 43% badanych. Co ciekawe niemal trzy czwarte rodziców zadeklarowało, że zakupy związane ze szkołą realizują przez Internet. Dlaczego? Większość wybiera to rozwiązanie z powodu niższych cen (47%). Kolejnym argumentem, który przemawia za zakupami online jest też wygoda – odpowiedziało tak 35% ankietowanych. Dzięki temu unikniemy długich kolejek i poszukiwania poszczególnych przyborów w kilku różnych miejscach.
Początek roku szkolnego bywa ekscytujący. Obok aspektów emocjonalnych – zarówno po stronie dzieci jak i rodziców – pojawiają się także te stresujące, czysto materialne. Nie dając się zwariować tuż przed pierwszym dzwonkiem, warto poszukać tańszych ofert online, skorzystać z rabatów i promocji by bezstresowo przygotować się na nowe wyzwania.
Badanie przeprowadzono na przełomie lipca i sierpnia 2016 r. na próbie 477 respondentów
z Polski.
informacje o firmie
Informacja o Groupon
Groupon (NASDAQ: GRPN) jest liderem na rynku ofert lokalnych, od którego rozpoczynasz przeglądanie Internetu zawsze gdy chcesz kupić cokolwiek, gdziekolwiek i kiedykolwiek. Dzięki globalnemu zasięgowi oraz tysiącom partnerów biznesowych, Groupon oferuje najlepsze oferty na usługi, podróże i produkty na całym świecie w cenach nie do pobicia.
Niezależnie od tego czy korzystasz z komputera, czy urządzenia mobilnego, zawsze znajdziesz na Groupon najciekawsze oferty w mieście dzięki Groupon Local, najlepsze propozycje podróży na Groupon Travel oraz bogaty wybór elektroniki, ubrań i akcesoriów na Groupon Shopping.
Groupon wnosi także nową jakość w świat małych i średnich przedsiębiorstw, udostępniając im bogaty zestaw usług i narzędzi, takich jak możliwość tworzenia indywidualnych kampanii, kontrola i analiza danych sprzedażowych, obsługa płatności i rozliczeń, system rezerwacyjny oraz obsługa operacji w punkcie sprzedaży i wiele więcej aby pomóc w zdobyciu nowych lojalnych klientów oraz bardziej efektywnym prowadzeniu biznesu.
Jeśli chcesz się zapisać do codziennego biuletynu Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl, wpisz swój adres e-mail oraz wybierz z listy swoje miasto. Jeśli chcesz pobrać aplikację mobilną Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl/jak-dziala-groupon-mobile. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz rozpocząć współpracę z Grouponem, wejdź na stronę works.groupon.pl.
informacje o firmie
Informacja o Groupon
Groupon (NASDAQ: GRPN) jest liderem na rynku ofert lokalnych, od którego rozpoczynasz przeglądanie Internetu zawsze gdy chcesz kupić cokolwiek, gdziekolwiek i kiedykolwiek. Dzięki globalnemu zasięgowi oraz tysiącom partnerów biznesowych, Groupon oferuje najlepsze oferty na usługi, podróże i produkty na całym świecie w cenach nie do pobicia.
Niezależnie od tego czy korzystasz z komputera, czy urządzenia mobilnego, zawsze znajdziesz na Groupon najciekawsze oferty w mieście dzięki Groupon Local, najlepsze propozycje podróży na Groupon Travel oraz bogaty wybór elektroniki, ubrań i akcesoriów na Groupon Shopping.
Groupon wnosi także nową jakość w świat małych i średnich przedsiębiorstw, udostępniając im bogaty zestaw usług i narzędzi, takich jak możliwość tworzenia indywidualnych kampanii, kontrola i analiza danych sprzedażowych, obsługa płatności i rozliczeń, system rezerwacyjny oraz obsługa operacji w punkcie sprzedaży i wiele więcej aby pomóc w zdobyciu nowych lojalnych klientów oraz bardziej efektywnym prowadzeniu biznesu.
Jeśli chcesz się zapisać do codziennego biuletynu Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl, wpisz swój adres e-mail oraz wybierz z listy swoje miasto. Jeśli chcesz pobrać aplikację mobilną Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl/jak-dziala-groupon-mobile. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz rozpocząć współpracę z Grouponem, wejdź na stronę works.groupon.pl.