nowe produkty/usługi praca środowisko naturalne/ekologia ekonomia/biznes/finanse
Moda na ekologię wkracza do działań promocyjnych firm
Firmy chcą kreować swój wizerunek jako miejsca pracy, w którym nie tylko nie szkodzi się środowisku, lecz także próbuje się je naprawić. Poza tym widzą korzyści w inwestowaniu w niestandardowe formy promocji swoich produktów. Nic dziwnego, że ekomarketing zyskuje na popularności.
Napisy na ścianach i murale stworzone z roślin czy tzw. reverse graffiti, czyli obrazy na różnych powierzchniach powstałe przez wymycie z nich brudu przy użyciu szablonu – to jedne z narzędzi ekomarketingu. „Jest on dość nowatorską formą odpowiedzi na palące problemy środowiska, w tym jego nadmierne zaśmiecenie” – mówi serwisowi infoWire.pl Agata Frankiewicz z firmy DecoEco.
Korporacje coraz częściej decydują się na tzw. upcycling marki. Polega on na przekazaniu przez przedsiębiorstwo zużytych opakowań, ulotek czy kartonów artystom, którzy tworzą z nich rzeczy codziennego użytku. „W kreatywnym procesie reprodukcji powstają ekomateriały dla firm, takie jak banery, gadżety czy też nagrody w konkursach” – informuje rozmówczyni. Całe przedsięwzięcie można dodatkowo sfilmować i stworzyć na tej podstawie kampanię reklamową, którą firma wykorzysta w swoich działaniach promocyjnych.