nowe produkty/usługi internet budownictwo/nieruchomości ekonomia/biznes/finanse

NAVIDOM należący do ING Banku Śląskiego wdraża rozbudowaną instalację Google Analytics

13.07.2016 | Conversion

Duże i znane marki coraz częściej inwestują w projekty internetowe pozornie nie związane z ich kluczową działalnością. Dobrym przykładem może być tutaj NAVIDOM—portal, który adresuje kluczowe potrzeby osób planujących zakup mieszkania. Za tym projektem stoi ING Bank Śląski, który jest przecież instytucją finansową.

Cele takich działań są proste—zwiększanie zasięgu komunikacji poprzez dostarczanie wartości osobom, które obecnie mają co prawda inną potrzebę (szukają mieszkania), ale za chwilę będą one potrzebowały usługi ING Banku (kredyt na mieszkanie).

Portal NAVIDOM ma więc postawiony przed sobą konkretny cel biznesowy i konieczne jest nie tylko mierzenie efektywności realizacji tego celu, ale także jego ciągła optymalizacja. Właśnie dlatego zespół odpowiedzialny za projekt postanowił, że od samego początku zachowanie użytkowników na witrynie ma być dokładnie badane w oparciu o narzędzie Google Analytics.

Wdrożeniem Google Analytics i jego indywidualną konfiguracją zajęła się firma Conversion. Jeszcze przed rozpoczęciem projektu Mariusz Michalczuk (Partner i Digital Analytics Expert w Conversion) postanowił, że aplikacja Google Analytics będzie wdrażana z wykorzystaniem Google Tag Managera. Dzięki takiemu podejściu całe wdrożenie Google Analytics mogło się odbyć się bez konieczności zlecania jakichkolwiek zadań deweloperom z ING Banku Śląskiego.

Mariusz Michalczuk dokładnie przedstawił zalety takiego rozwiązania: „Z doświadczenia wiem, że działy IT naszych Klientów mają bardzo dużo pracy i zlecanie im dodatkowych zadań w postaci wdrażania skryptów śledzących narzędzi analitycznych, może sporo trwać. Dzięki Google Tag Managerowi, wszystkie skrypty śledzące zostały wdrożone przez nasz zespół, a projekt trwał niecałe 3 tygodnia. W tym czasie zdążyliśmy też odpowiednio skonfigurować całą aplikację. W ciągu 3 tygodni wdrożyliśmy więc narzędzie analityczne dające dostęp do niemalże nieskończonej ilości danych”.

Na tym nie kończą się zalety Google Tag Managera. ING Bank Śląski będzie wykorzystywał to narzędzie do wdrażania na witrynę dowolnych kodów (np. tagów remarketingowych czy pixeli konwersji). Dzięki temu wszystkie procesy marketingowe związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem kampanii zostaną skrócone i efektywność pracy działu marketingu zdecydowanie wzrośnie.

kontakt dla mediów
Paweł Ogonowski
Partner, Conversion Sp. z o.o.
Paweł Ogonowski

pawel.ogonowski@conversion.pl

informacje o firmie

Conversion — firma doradcza, która od ponad 6 lat pomaga firmom wykorzystywać dane, które pochodzą z kanałów cyfrowych do podejmowania lepszych decyzji biznesowych i pełnego zrozumienia procesów zakupowych ich klientów. Zespół Conversion pomaga firmom osiągać ponadprzeciętne rezultaty dzięki wykorzystaniu danych — buduje procesy, wdraża narzędzia i przekazuje know-how. Tworząc strategie wykorzystania informacji płynących z kanałów cyfrowych Conversion zmienia firmy w organizacje oparte na danych. 

http://www.conversion.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Paweł Ogonowski
Partner, Conversion Sp. z o.o.
Paweł Ogonowski

pawel.ogonowski@conversion.pl

informacje o firmie

Conversion — firma doradcza, która od ponad 6 lat pomaga firmom wykorzystywać dane, które pochodzą z kanałów cyfrowych do podejmowania lepszych decyzji biznesowych i pełnego zrozumienia procesów zakupowych ich klientów. Zespół Conversion pomaga firmom osiągać ponadprzeciętne rezultaty dzięki wykorzystaniu danych — buduje procesy, wdraża narzędzia i przekazuje know-how. Tworząc strategie wykorzystania informacji płynących z kanałów cyfrowych Conversion zmienia firmy w organizacje oparte na danych. 

http://www.conversion.pl