kultura/sztuka/rozrywka ekonomia/biznes/finanse
Co łączy Łódź, street art i UNIQA?
- UNIQA podpisała umowę z Łódzkim Centrum Wydarzeń
- Ubezpieczyciel został sponsorem tytularnym projektu UNIQA Art Łódź
- W ramach projektu powstanie 6 prac w łódzkiej przestrzeni miejskiej
- Obok nowych murali pojawią się instalacje i rzeźby
- W Łodzi prace stworzą m.in. Etam Cru, Robert Proch, Mona Tusz, Alicia Martin i Crystal Wagner
UNIQA Art Łódź to nowy projekt miejski, który zrealizuje Łódzkie Centrum Wydarzeń. UNIQA właśnie podpisała umowę sponsoringową z samorządową instytucją kultury. W jej ramach w przestrzeni miejskiej powstanie sześć prac międzynarodowych artystów.
UNIQA Art Łódź to międzynarodowy projekt artystyczny w przestrzeni publicznej Łodzi. Celem przedsięwzięcia jest powstawanie nowoczesnych obiektów artystycznych, które na stałe, bądź tymczasowo, wpiszą się w krajobraz miasta. Istotnym założeniem projektu jest odejście od standardowych murali, a tworzenie miejskiej galerii sztuki złożonej z realizacji związanych nie tylko z malarstwem. Do końca 2016 r. powstanie w sumie 6 różnych realizacji plastycznych stworzonych przez artystów m.in. z Polski, Hiszpanii i USA.
- Uważam, że czas najwyższy, aby zrobić krok w nowym kierunku, aby pokazać mieszkańcom Łodzi inne formy artystyczne niż tylko obrazy na ścianach, nawet jeśli będą one tymczasowe. W związku z tym powołujemy do życia projekt UNIQA Art Łódź, w ramach którego powstawać będą różnorodne obiekty sztuki - rzeźby, płaskorzeźby, instalacje artystyczne, realizacje site-specific. Projekt ten nie jest festiwalem, który odbywa się w określonym czasie. Będzie on funkcjonować jako oficjalny program sztuki miejskiej w Łodzi, w ramach którego poszczególne realizacje będą tworzone w kolejnych miesiącach tego roku. Cieszę się także, że w projekt zaangażowała się łódzka firma, czyli UNIQA, która będzie mecenasem tego przedsięwzięcia – mówi Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi.
- Od ponad 25 lat, najpierw jako Polonia, a następnie UNIQA, obserwujemy jak zmienia się Łódź. Jesteśmy bowiem jedyną firmą ubezpieczeniową, której siedziba mieści się właśnie w tym mieście. W ostatnich latach Łódź nabrała znaczącego kolorytu. Dziesiątki murali, które powstały, są dziś wyraźnym wyznacznikiem miasta i stanowią największą street artową galerię w Polsce. Z zachwytem śledziliśmy powstawanie nowych prac. Tym bardziej cieszy nas, że kolejne projekty w przestrzeni miejskiej powstaną dzięki naszemu wsparciu. Zwłaszcza, że będą to nie tylko murale, ale również instalacje czy rzeźby – mówi Andrzej Jarczyk, prezes UNIQA w Polsce.
Do końca roku w ramach UNIQA Art Łódź powstanie 6 realizacji w różnych punktach miasta. Do projektu zostali zaproszeni m.in.:
- Alicia Martin – instalacja z książek
- Crystal Wagner – instalacja z brezentu
- Grupa Etam oraz Robert Proch - mural
- Daniel Kaliński i Tomasz Górnicki - rzeźba
- Mona Tusz – mural z wykorzystaniem ceramiki, szkła i elementów lustrzanych
- Poza tym, jeśli uda się w pełni ułożyć sprawy proceduralno-prawne, artystycznie zaaranżujemy jeden ze skwerków osiedlowych. Zostanie on wyremontowany, wymienione będą elementy infrastruktury, zasadzona nowa zieleń, a alejki wypełni abstrakcyjna praca plastyczna stworzona z żywicy epoksydowej. Znakomity, interdyscyplinarny projekt stworzony przez Krzysztofa Syrucia – mówi Michał Bieżyński, dyrektor artystyczny projektu UNIQA Art Łódź, Łódzkie Centrum Wydarzeń.
Warto podkreślić, że jedna z prac powstanie na ścianie przy siedzibie UNIQA, przy ulicy Gdańskiej 132. Zostanie stworzone dzieło łączące w sobie różnorodne materiały – farbę, ceramikę, elementy lustrzane i rzeźbiarskie. Autorem pracy będzie artystka ze Śląska – Mona Tusz.
- Rewitalizacją XIX-wiecznego pofabrycznego budynku przy ul. Gdańskiej 132, w którym od ponad 20 lat mieści się siedziba naszej firmy, nieformalnie wpisaliśmy się w łódzki program „Mia100 kamienic”, którego celem jest odrestaurowanie cennych budynków z XIX i XX w. Obecnie wspieramy łódzką instytucję kultury, która dzięki wspólnemu projektowi wprowadzi do przestrzeni miejskiej wielkoformatowe obrazy oraz instalacje. Pierwsze efekty będzie można podziwiać już od lipca – dodaje Andrzej Jarczyk.
Spółki UNIQA działające w Polsce należą do austriackiego koncernu UNIQA, którego tradycja sięga ponad 200 lat wstecz. Zatrudnia w Polsce ponad 900 osób, w tym aż 400 w Łodzi. Jest tym samym jednym z większych pracodawców w regionie.
kontakt dla mediów
Maciej Krzysztoszek
maciej.krzysztoszek@uniqa.pl
informacje o firmie
UNIQA Polska
UNIQA w Polsce reprezentują spółki UNIQA TU oraz UNIQA TU na Życie, oferujące ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne i życiowe, zarówno dla klientów indywidualnych, jak też instytucjonalnych. Majątkowe towarzystwo UNIQA zajmuje 6. pozycję na rynku ubezpieczeniowym pod względem wysokości składki przypisanej. Jest też liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych Polsce. Ubezpiecza 50 proc. spółdzielni mieszkaniowych, 40 proc. wspólnot mieszkaniowych w Polsce oraz 500 tys. mieszkań. Życiowe towarzystwo UNIQA jest z kolei jednym z najdynamiczniej rosnących na rynku. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży oraz zaangażowaniu ponad 3000 agentów UNIQA jest blisko klientów, zapewniając im profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze ubezpieczenia. Produkty UNIQA można kupić zarówno w ramach sieci wyłącznej, składającej się ze 130 placówek, jak też w multiagencjach oraz u brokerów i dealerów samochodowych. W 2016 roku UNIQA uzyskała tytuł Instytucja Roku 2015 nadany przez niezależny portal MojeBankowanie.pl oraz Wybór konsumenta. UNIQA jest laureatem konkursu Solidny Pracodawca. W 2014 r. otrzymała również nagrody m.in.: Laur Konsumenta – Odkrycie Roku 2014, Najwyższa Jakość Quality International czy Certyfikat „Dobra Polisa”. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG. Więcej informacji: www.uniqa.pl
Grupa UNIQA
Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. 40 spółek prowadzi działalność w 19 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Ponad 21 tys. pracowników i partnerów wyłącznych obsługuje 10 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii, posiadającą ok. 22-proc. udziału w rynku. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej: Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji oraz na Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe we Włoszech, Szwajcarii i Liechtensteinie.
Łódzkie Centrum Wydarzeń
Łódzkie Centrum Wydarzeń jest samorządową instytucją kultury, która odpowiada za organizację i wsparcie festiwali, koncertów, widowisk oraz wydarzeń kulturalno–artystycznych. Współpracuje z fundacjami i stowarzyszeniami o charakterze kulturalnym oraz wspiera lokalne inicjatywy. Współtworzy największe przedsięwzięcia organizowane między innymi w hali widowiskowo-sportowej Atlas Arena, stadionie miejskim przy al. Unii Lubelskiej 2 oraz przestrzeniach publicznych. ŁCW inspiruje i animuje wydarzenia na ulicy Piotrkowskiej oraz pomaga innym podmiotom, które dbają o rozwój reprezentacyjnej ulicy miasta. Łódzkie Centrum Wydarzeń bezpośrednio współpracuje z Biurem Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ i wspomaga promocję marki „Łódź” w Polsce i zagranicą.
kontakt dla mediów
Maciej Krzysztoszek
maciej.krzysztoszek@uniqa.pl
informacje o firmie
UNIQA Polska
UNIQA w Polsce reprezentują spółki UNIQA TU oraz UNIQA TU na Życie, oferujące ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne i życiowe, zarówno dla klientów indywidualnych, jak też instytucjonalnych. Majątkowe towarzystwo UNIQA zajmuje 6. pozycję na rynku ubezpieczeniowym pod względem wysokości składki przypisanej. Jest też liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych Polsce. Ubezpiecza 50 proc. spółdzielni mieszkaniowych, 40 proc. wspólnot mieszkaniowych w Polsce oraz 500 tys. mieszkań. Życiowe towarzystwo UNIQA jest z kolei jednym z najdynamiczniej rosnących na rynku. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży oraz zaangażowaniu ponad 3000 agentów UNIQA jest blisko klientów, zapewniając im profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze ubezpieczenia. Produkty UNIQA można kupić zarówno w ramach sieci wyłącznej, składającej się ze 130 placówek, jak też w multiagencjach oraz u brokerów i dealerów samochodowych. W 2016 roku UNIQA uzyskała tytuł Instytucja Roku 2015 nadany przez niezależny portal MojeBankowanie.pl oraz Wybór konsumenta. UNIQA jest laureatem konkursu Solidny Pracodawca. W 2014 r. otrzymała również nagrody m.in.: Laur Konsumenta – Odkrycie Roku 2014, Najwyższa Jakość Quality International czy Certyfikat „Dobra Polisa”. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG. Więcej informacji: www.uniqa.pl
Grupa UNIQA
Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. 40 spółek prowadzi działalność w 19 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Ponad 21 tys. pracowników i partnerów wyłącznych obsługuje 10 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii, posiadającą ok. 22-proc. udziału w rynku. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej: Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji oraz na Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe we Włoszech, Szwajcarii i Liechtensteinie.
Łódzkie Centrum Wydarzeń
Łódzkie Centrum Wydarzeń jest samorządową instytucją kultury, która odpowiada za organizację i wsparcie festiwali, koncertów, widowisk oraz wydarzeń kulturalno–artystycznych. Współpracuje z fundacjami i stowarzyszeniami o charakterze kulturalnym oraz wspiera lokalne inicjatywy. Współtworzy największe przedsięwzięcia organizowane między innymi w hali widowiskowo-sportowej Atlas Arena, stadionie miejskim przy al. Unii Lubelskiej 2 oraz przestrzeniach publicznych. ŁCW inspiruje i animuje wydarzenia na ulicy Piotrkowskiej oraz pomaga innym podmiotom, które dbają o rozwój reprezentacyjnej ulicy miasta. Łódzkie Centrum Wydarzeń bezpośrednio współpracuje z Biurem Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ i wspomaga promocję marki „Łódź” w Polsce i zagranicą.