praca środowisko naturalne/ekologia ekonomia/biznes/finanse

Nowoczesne firmy nie dbają o środowisko jedynie dla dobrego PR-u

04.07.2016 | redakcja infoWire.pl

Coraz więcej firm ma wpisanych w swoją politykę ochronę środowiska. I nie chodzi wyłącznie o angażowanie się w różne akcje i kampanie społeczne. Normą staje się również wprowadzanie proekologicznych zmian we własnej działalności gospodarczej. Co ważne, pozwala to firmom nie tylko zyskać wizerunkowo, lecz także znacznie ograniczyć koszty.

Ochrona środowiska ma szczególne znaczenie w przypadku firm prowadzących działalność produkcyjną. Ponieważ wykorzystują one na co dzień bardzo duże ilości energii i wody, zależy im na wdrażaniu nowoczesnych technologii, które to zużycie zmniejszają.

„W naszym przypadku przeprowadzone ostatnio inwestycje pozwoliły ograniczyć zużycie wody o ponad 30%: ponad 40% w zakładach produkujących przekąski i 20% w tych, które wytwarzają napoje. Ponadto dzięki nowej technologii udaje się nam odzyskiwać znaczne ilości energii cieplnej wykorzystywanej w produkcji” – mówi serwisowi infoWire.pl Piotr Karbowiak, dyrektor ds. logistyki i obsługi klienta na Europę Centralną z firmy PepsiCo.

Nie mniej ważne jest ograniczanie produkcji CO2. W dużym stopniu powinno dotyczyć ono firm, dla których istotne znaczenie ma transport samochodowy. Przydają się tu nowoczesne narzędzia do zarządzania flotą, które pozwalają zoptymalizować planowanie przejazdów, co przekłada się na oszczędności dla firmy i zmniejszenie emisji szkodliwych substancji.

załączniki