wydarzenia kultura/sztuka/rozrywka
Rossmann zaprasza na Festiwal Czterech Kultur
Jak co roku Rossmann zaprasza na podwórkowo-uliczny Festiwal Łódź Czterech Kultur. Jeśli akurat Wam po drodze - wpadajcie do Łodzi.
Festiwal nawiązuje do mitu założycielskiego Łodzi - miasta stworzonego przez: Polaków, Niemców, Żydów i Rosjan, w XIX wieku najszybciej rozwijającej się metropolii, zwanej Nowym Jorkiem Europy. Odwołuje się do idei tolerancji, otwartości na inne narody i ich kultury oraz szacunku dla innych.
Bohaterem, a zarazem miejscem akcji będą łódzkie podwórka. – Festiwal pragnie uczestniczyć w rewitalizacji zaniedbanego, zabytkowego centrum miasta – wyjaśnia Zbigniew Brzoza, organizator Festiwalu.
Pokazywane przedstawienia nawiązują do historii kamienic i ich mieszkańców, przedwojennych i obecnych. Swoje spektakle pokażą m.in. frontmen zespołu Coma Piotr Rogucki - o emigracji młodych Łodzian - oraz Leszek Mądzik, który w tym roku obchodzi jubileusz 45-lecia pracy artystycznej.
Atrakcją Festiwalu będzie niewątpliwie występ niemieckiego teatru ulicznego Pas Par Tout. Jako szczurza kapela rockowa zagrają groteskowy spektakl dla dzieci. Równie ciekawie zapowiada się występ francuskiego, nieco cyrkowego Underclouds. Tu miejscem akcji będzie dach autobusu, aktorzy będą m.in. chodzić po linie.
Festiwal to także muzyka: klasyczna, jazzowa i ta bardziej popularna - w wykonaniu Stanisławy Celińskiej oraz podwórkowych kapel i orkiestr ulicznych.
W tym roku firma Rossmann jest nie tylko sponsorem Festiwalu (razem z Ministerstwem Kultury i Miastem Łódź), ale zaangażowała się także w projekt społeczny dla dzieci i nastolatków ze śródmiejskich, łódzkich podwórek.
W ramach "Akademii Filmowej Rossmanna", pod okiem dokumentalisty i prodziekana Wydziału Reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej Sławomira Kalwinka młodzież nakręci - telefonami komórkowymi - filmiki o swoich rodzinach, domach czy ulicy.
Epizody zebrane przez dzieci mają się odnosić do jasnej strony ich życia. Efekt ich pracy będzie można oglądać jako Web Documentary na stronie internetowej Rossmanna oraz Festiwalu. – Firma Rossmann angażuje się w tego typu akcje społeczne, bo wierzy, że ma to sens. Młodzi ludzie spróbują czegoś nowego, na co być może nie mieliby szansy bez naszego wsparcia. Wzmocni to ich poczucie własnej wartości, może uruchomi jakąś pasję – mówi Agata Nowakowska, rzecznik prasowy Rossmanna.
Wielką zaletą Festiwalu jest jego publiczny, otwarty na wszystkich charakter. Nie ma biletów, spektakle są pokazywane na łódzkich podwórkach, popularnej "Pietrynie" (ul. Piotrkowska, główna arteria Łodzi) oraz rynku słynnej Manufaktury.
Czerwcowe wydarzenia festiwalu poprzedzone wcześniejszym prologiem z udziałem m.in. legendarnego hiszpańskiego teatru ulicznego Carros de Foc, odbędą się w dniach 1-5 czerwca. Dokładny program Festiwalu można znaleźć na stronie www.4kultury.pl.
kontakt dla mediów
Agata Nowakowska
Agata_Nowakowska@rossmann.com.pl
Dział PR
Rzecznik_Prasowy@rossmann.com.pl
tel: +48 42 61 39 113
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Agata Nowakowska
Agata_Nowakowska@rossmann.com.pl
Dział PR
Rzecznik_Prasowy@rossmann.com.pl
tel: +48 42 61 39 113