wydarzenia sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Nestlé sygnowało Kartę Różnorodności
Nestlé Polska dołączyło właśnie do grona firm, które podpisały Kartę Różnorodności, zobowiązując się tym samym do promowania idei równego traktowania i wdrażania polityki zarządzania różnorodnością w organizacji. Uroczyste sygnowanie Karty odbyło się w ramach obchodów III Ogólnopolskiego Dnia Różnorodności, a gościem specjalnym wydarzenia była Sylwia Spurek, Zastępczyni Rzecznika Praw Obywatelskich ds. Równego Traktowania.
Karta Różnorodności jest międzynarodową inicjatywą promowaną przez Komisję Europejską, realizowaną już w 16 krajach europejskich takich jak Francja, Niemcy, Belgia, Luksemburg, Szwecja, Austria, Włochy, Hiszpania, Irlandia, Finlandia, Estonia oraz Polska. Karta sygnowana jest przez firmy, organizacje i instytucje, które w ten sposób wyrażają deklarację, że w swoim działaniu będą kładły szczególny nacisk na politykę równego traktowania ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, stan zdrowia, rasę, narodowość, pochodzenie etniczne, religię, wyznanie, bezwyznaniowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, orientację psychoseksualną, tożsamość płciową, status rodzinny, styl życia, formę, zakres i podstawę zatrudnienia, pozostałe typy współpracy oraz wszelkie inne przesłanki narażające na zachowania dyskryminacyjne. Kartę podpisało już ponad 8 000 pracodawców w Europie, którzy zatrudniają łącznie około 14 mln pracowników, w tym 137 to sygnatariusze działający w Polsce.
W tym roku, 24 maja 2016 r., w ramach obchodów III Ogólnopolskiego Dnia Różnorodności, organizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, do grona firm-sygnatariuszy Karty Różnorodności dołączyło m.in. Nestlé Polska, reprezentowane przez Mariolę Raudo, Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych i PR.
– Poszanowanie różnorodności jest jedną z fundamentalnych wartości, jakie przyświecają działaniu Nestlé, zarówno na szczeblu globalnym, jak i lokalnie, w Polsce. Od lat wdrażamy rozwiązania, które promują zachowania antydyskryminacyjne i antymobbingowe. Dbamy także o gender balance. Wymiernym efektem tej polityki jest już chociażby fakt, że 40% kadry kierowniczej w Nestlé Polska to kobiety. Dzisiejsze sygnowanie Karty Różnorodności jest więc dla nas symbolicznym podsumowaniem dotychczasowych starań w tym zakresie, jak i mocną deklaracją na przyszłość – komentuje Mariola Raudo.
Pozostali partnerzy FOB, którzy wraz z Nestlé Polska tego dnia podpisali Kartę Różnorodności, to m.in.: Amica Wronki S.A., Antalis Poland, Bank BGŻ BNP Paribas, IKEA Retail, Narodowy Instytut Audiowizualny oraz Urząd Miejski w Słupsku. Gościem specjalnym wydarzenia była Sylwia Spurek, Zastępczyni Rzecznika Praw Obywatelskich ds. Równego Traktowania.
– Cieszymy się, że kolejni sygnatariusze, w tym Nestlé Polska, dołączyli do grona firm, które zobowiązały się do wdrażania zasad zarządzania różnorodnością, realizowania polityki równego traktowania oraz ich promowania wśród wszystkich swoich interesariuszy. Mamy nadzieję, że z każdą kolejną edycją wydarzenia grono naszych Partnerów będzie się powiększać – dodaje Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini zarządu, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Poza uroczystym sygnowaniem Karty przez Partnerów FOB, w tym Nestlé Polska, w ramach wydarzenia odbyły się również warsztaty dotyczące zarządzania różnorodnością w organizacji i realizowania polityki antydyskryminacyjnej, debata dotycząca wpływu różnorodności na rozwój miast, prezentacje sygnatariuszy w „Miasteczku Różnorodności”, a także prezentacja projektu „Kuchnia konfliktu”, będącego inicjatywą na rzecz integracji społeczności cudzoziemców z mieszkańcami Warszawy.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.