ekonomia/biznes/finanse

Kolejny kwartał solidnych wyników finansowych Netii

13.05.2016 | Netia

Warszawa 13.05.2016 r.

Informacja prasowa

Kolejny kwartał solidnych wyników finansowych Netii

Netia zaprezentowała wyniki finansowe za I kw. 2016 r. Spółka utrzymała przychody na porównywalnym poziomie w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Mimo silnej presji konkurencyjnej rentowność pozostaje na stabilnym poziomie. Pozycja finansowa Grupy Netia jest silna. Spółka rozpoczyna program inwestycyjny, który pozwoli na modernizację całej sieci dostępowej.

Przychody Netii w ciągu 3 miesięcy 2016 r. wyniosły 390 494 tys. zł. Oznacza to utrzymanie poziomu sprzed roku i spadek o 3 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału.

Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 111 mln zł za I kwartał 2016 r., co oznacza utrzymanie poziomu z poprzedniego kwartału i spadek o 2,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku. Zysk EBITDA wyniósł 107 mln zł za 3 miesiące 2016 r. (wzrost o 5 proc. w stosunku do wcześniejszego kwartału i spadek o 3,9 proc. w porównaniu rok do roku).

Netia osiągnęła dodatnie przepływy środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF) w I kwartale 2016 r. – OpFCF wyniósł 73 mln zł. Oznacza to 33 proc. wzrostu w porównaniu do poprzedniego kwartału oraz 8 proc rok do roku).

Grupa Netia utrzymuje silną pozycję finansową z dźwignią na komfortowym poziomie poniżej 0,5x Skorygowanego zysku EBITDA za 2015 rok, w wysokości 457 mln zł.

Przyrost średniej ilości usług na klienta orazdalszy wzrost liczby klientów usług telewizyjnych

Netia odnotowała spadek łącznej liczby usług (RGU) do 2 220 tys. (1,5 proc mniej niż w poprzednim kwartale), spowodowany przede wszystkim decyzją o zaprzestaniu aktywnego pozyskiwania niżej marżowych usług w dostępie regulowanym. Zgodnie ze strategią firmy, rośnie udział usług na sieciach własnych w łącznej liczbie usług, który wyniósł na dzień 31 marca 2016 aż 56 proc.

Sukcesywnie rośnie liczba abonentów usług telewizyjnych. Na koniec I kwartału 2016 r. liczba aktywnych klientów usług telewizyjnych w segmencie klientów indywidualnych wyniosła 165 tys., co stanowi 16 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. W segmencie klientów indywidualnych 43 proc. użytkowników usług szerokopasmowego internetu na sieciach własnych korzysta z usług telewizyjnych Netii.

W dywizji B2C rośnie średnie ARPU na klienta (57 zł w I kwartale 2016 roku), wzrasta także średnia liczba usług na lokalizację kliencką (1,52 usługi na lokalizację na koniec kwartału).

Dywizja B2B utrzymuje zrównoważoną sprzedaż w obszarze transmisji danych oraz usług szerokopasmowych wykazując stabilny poziom Skorygowanego zysku EBITDA

Plan inwestycyjny 2016-2020

W marcu 2016 roku Rada Nadzorcza Netii zaakceptowała program inwestycyjny, który pozwoli na modernizację całości sieci dostępowej Grupy Netia do standardu NGA>=100Mbps.

 Nasze inwestycje w najbliższych latach dadzą nam prawdziwą przewagę konkurencyjną i pozwolą na pełne zaspokojenie teraźniejszych i przyszłych potrzeb naszych klientów” – powiedział Tomasz Szopa, Prezes Zarządu Netii

Program inwestycyjny będzie realizowany w latach 2016-2020. Wartość inwestycji to 417 mln zł. Netia szacuje, że dzięki modernizacji w zasięgu sieci NGA pojawi się 1,66 mln dodatkowych gospodarstw domowych.

kontakt dla mediów
Karol Wieczorek
PR Manager, Netia S.A.
Karol Wieczorek

karol.wieczorek@netia.pl

tel: 223522354

informacje o firmie

O Netii

Netia S.A. jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Dostarcza kompleksowe, zintegrowane i przyjazne użytkownikowi rozwiązania on-line.

załączniki

kontakt dla mediów
Karol Wieczorek
PR Manager, Netia S.A.
Karol Wieczorek

karol.wieczorek@netia.pl

tel: 223522354

informacje o firmie

O Netii

Netia S.A. jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Dostarcza kompleksowe, zintegrowane i przyjazne użytkownikowi rozwiązania on-line.