wydarzenia technologie ekonomia/biznes/finanse
Kobiety przyszłością technologii?
Ile kobiet zajmuje kierownicze stanowiska w największych firmach sektora teleinformatycznego w Polsce? Jak wyglądała droga na szczyt pań, które osiągnęły sukces w tej branży? Odpowiedzi na te pytania poznamy już 13 maja podczas uroczystej gali inaugurującej raport „Kobiety w technologiach” przygotowywany na zlecenie inicjatywy Znane Ekspertki przez Fundację Instytut Innowacyjna Gospodarka. Tego dnia poznamy również listę Top Ten kobiet polskiego sektora teleinformatycznego.
Badanie zrealizowane na zlecenie inicjatywy Znane Ekspertki przez Instytut Innowacyjna Gospodarka na temat roli kobiet w sektorze technologicznym w Polsce. Efektem badania będzie raport „Kobiety w technologiach” pokazujący, że w tej branży jest miejsce na rozwój kariery kobiet oraz prezentujący sylwetki ambitnych, uzdolnionych pań, które odniosły już sukcesy w tej zdominowanej przez mężczyzn branży. Inauguracja raportu odbędzie się 13 maja w siedzibie Narodowego Instytutu Audiowizualnego. Podczas wydarzenia odbędzie się m.in. uroczyste wręczenie wyróżnień Top Ten kobiet polskiego sektora teleinformatycznego, a także debata „Rewolucja cyfrowa – ludzie przyszłością technologii” z udziałem m.in. Magdaleny Dziewguć z Google czy Ewy Wolniewicz-Warskiej z Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.
W ramach raportu przeprowadzone zostało badanie na temat roli kobiet w zarządzaniu sektorem teleinformatycznym w Polsce. Badanie obejmowało około 200 firm i instytucji z branży. Na podstawie odpowiedzi respondentów, wyłoniona została lista kandydatek spośród których kapituła wybrała Top Ten kobiet polskiego sektora teleinformatycznego.
Dlaczego udział kobiet w sektorze teleinformatycznym jest tak istotny? Według różnych szacunków do 2020 r. na polskim rynku pracy może brakować nawet 50 tys. specjalistów IT – to poważne wyzwanie społeczne. Zdaniem organizatorów projektu, kobiety mogą zapełnić tę lukę, jednocześnie zdobywając atrakcyjne i perspektywiczne zatrudnienie.
Kobiety stanowią tylko 17% wszystkich absolwentów studiów związanych z naukami ścisłymi, pomimo że w szkołach średnich aż 74% dziewcząt wykazuje zainteresowanie naukami ścisłymi. Jedynie 9% programistów aplikacji w Europie to kobiety. Projekt ma na celu zwrócić uwagę na ten problem i spróbować odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób można zwiększyć reprezentację kobiet w sektorze teleinformatycznym.
W ramach badania przeanalizowana została liczba kobiet zatrudnionych na najwyższych managerskich stanowiskach w firmach i instytucjach z sektora teleinformatycznego. W raporcie opisane zostaną również ścieżki kariery wybranych pań oraz na podstawie indywidualnych wywiadów przedstawione zostaną ich opinie na temat rozwoju kobiet w tym sektorze. Dodatkowo w publikacji znajdą się opisy sylwetek pań, które odniosły sukces w teleinformatyce. Ważnym elementem publikacji jest także analiza inicjatyw firm technologicznych, w zakresie wspierania rozwoju zawodowego kobiet.
Raport „Kobiety w technologiach” został przygotowany przez Instytut Innowacyjna Gospodarka na zlecenie inicjatywy Znane Ekspertki. Publikacja została objęta patronatem Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego. Partnerem strategicznym raportu jest firma MasterCard. Partnerami raportu są Orange Polska, PwC oraz Google.
informacje o firmie
ZNANE EKSPERTKI
www.znaneekspertki.pl
Znane Ekspertki to ogólnopolski projekt, którego głównym celem jest zwiększenie reprezentacji kobiet w programach informacyjnych i publicystycznych, zwłaszcza o tematyce ekonomicznej oraz na strategicznych konferencjach gospodarczych, relacjonowanych przez polskie media. Beneficjentkami tych działań są nie tylko ekspertki m.in. z różnych instytucji naukowych, firm doradczych, administracji publicznej, a także kobiety zasiadające w zarządach i radach nadzorczych spółek, zwłaszcza w kluczowych dla Polski obszarach, takich jak energetyka, finanse, czy nowe technologie. Jesteśmy przekonani, że zwiększenie widoczności kobiet w publicznej debacie podniesie jej jakość merytoryczną, kulturę, a ponadto jest zachętą dla młodych osób w dążeniu do rozwoju i awansu zawodowego.
INSTYTUT INNOWACYJNA GOSPODARKA
www.ingos.pl, https://www.facebook.com/ingospl
Instytut Innowacyjna Gospodarka (IIG) jest organizacją pozarządową, działającą w obszarze tworzenia, wdrażania i promocji innowacji zarówno tych technologicznych, jak i społecznych. W ramach swojej działalności Instytut prowadzi działania badawcze, edukacyjne i szkoleniowe, których efektem są raporty, opracowania, rekomendacje i roadmaps innowacyjności w Polsce. Instytut identyfikuje i promuje przedstawicieli różnych grup interesariuszy, którzy aktywnie działają na rzecz rozwoju różnych sektorów biznesowych i innowacji. Misją Instytutu jest stworzenie platformy wymiany doświadczeń i kooperacji pomiędzy biznesmen, instytucjami naukowymi i administracją publiczną w celu podnoszenia poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw i pomocy w implementacji nowoczesnych technologii do praktyki.
informacje o firmie
ZNANE EKSPERTKI
www.znaneekspertki.pl
Znane Ekspertki to ogólnopolski projekt, którego głównym celem jest zwiększenie reprezentacji kobiet w programach informacyjnych i publicystycznych, zwłaszcza o tematyce ekonomicznej oraz na strategicznych konferencjach gospodarczych, relacjonowanych przez polskie media. Beneficjentkami tych działań są nie tylko ekspertki m.in. z różnych instytucji naukowych, firm doradczych, administracji publicznej, a także kobiety zasiadające w zarządach i radach nadzorczych spółek, zwłaszcza w kluczowych dla Polski obszarach, takich jak energetyka, finanse, czy nowe technologie. Jesteśmy przekonani, że zwiększenie widoczności kobiet w publicznej debacie podniesie jej jakość merytoryczną, kulturę, a ponadto jest zachętą dla młodych osób w dążeniu do rozwoju i awansu zawodowego.
INSTYTUT INNOWACYJNA GOSPODARKA
www.ingos.pl, https://www.facebook.com/ingospl
Instytut Innowacyjna Gospodarka (IIG) jest organizacją pozarządową, działającą w obszarze tworzenia, wdrażania i promocji innowacji zarówno tych technologicznych, jak i społecznych. W ramach swojej działalności Instytut prowadzi działania badawcze, edukacyjne i szkoleniowe, których efektem są raporty, opracowania, rekomendacje i roadmaps innowacyjności w Polsce. Instytut identyfikuje i promuje przedstawicieli różnych grup interesariuszy, którzy aktywnie działają na rzecz rozwoju różnych sektorów biznesowych i innowacji. Misją Instytutu jest stworzenie platformy wymiany doświadczeń i kooperacji pomiędzy biznesmen, instytucjami naukowymi i administracją publiczną w celu podnoszenia poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw i pomocy w implementacji nowoczesnych technologii do praktyki.