zainteresowania/hobby sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Barometr Providenta: Dzień Kobiet w portfelu mężczyzny

03.03.2016 | Provident Polska SA

Kwiaty lub drobny upominek dla kobiety, a dla mężczyzny miły, choć kolejny wydatek. Według Barometru Providenta, aż 75 proc. polskich mężczyzn planuje świętować tegoroczny Dzień Kobiet.

W Dzień Kobiet mówimy o kobietach, obdarowujemy je kwiatami i prawimy im komplementy. Nie zapominajmy jednak, że to również kolejna okazja do wydawania pieniędzy, szczególnie przez mężczyzn. Jak wynika z Barometru Providenta – cyklicznego badania Polaków, 84 proc. panów, którzy zamierzają świętować Dzień Kobiet, sięgnie po portfel.

Jak pokazuje badanie, mężczyzna tego dnia wyjmie z niego średnio 60 zł. Wysokość wydatku różni się jednak w zależności od wieku. Najhojniejsi są młodzi mężczyźni w wieku 25-39 lat, deklarują oni średni wydatek w wysokości 81 zł. Natomiast panowie powyżej 59. roku życia osoby, wydadzą średnio 30 zł.

Mężczyźni kupują kwiaty

61 proc. mężczyzn kupi kwiaty, 20 proc. postara się o prezent, 5 proc. poświęci swój czas wolny, żeby partnerka lub żona mogła spędzić ten dzień według swoich upodobań, a 3 proc. zorganizuje przyjęcie lub spotkanie.

Młodzi mężczyźni wydają najwięcej, bo prawdopodobnie chcą zaimponować swoim partnerkom - mówi Karolina Łuczak, Kierownik ds. Komunikacji w Provident Polska. Lubimy być obdarowywane, ale w tym dniu wystarczy mały gest w postaci kwiatka lub drobnego upominku. Tym bardziej, że mężczyźni nie tak dawno wykosztowali się już na Walentynki – dodaje z uśmiechem.

Świętować nie zamierza 20 proc. badanych panów. Ponad połowa z tej grupy (56 proc.) przyznaje, że nie ma z kim, 19 proc. nie uznaje tego święta, 10 proc. deklaruje że nie stać ich na prezent. 6 proc. nie potrzebuje powodu do obdarowywania swojej partnerki, bo jak twierdzi, robi to na co dzień.

Badania pokazują, że Dzień Kobiet to wciąż ważne święto dla Polaków. Uczcić ten dzień zamierza większość panów, co oznacza, że większość pań zostanie obdarowana. Ci, którzy nie planują nic na ten dzień, to prawdopodobnie single lub osoby, które z jakichś względów sprzeciwiają się tej tradycji – mówi Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.

Czego pragną kobiety?

Z okazji Dnia Kobiet Provident sprawdził również, z jakiego aspektu swojego życia panie są obecnie najbardziej dumne lub zadowolone. Według badania 54 proc. kobiet jest zadowolonych najbardziej z życia rodzinnego, 17 proc. z rozwoju osobistego, 7 proc. z życia zawodowego. 10 proc. przyznaje, że z niczego nie jest dumna ani zadowolona, a kolejnym 10 proc. trudno powiedzieć, które z tych aspektów jest powodem do dumy.

Jak pokazuje badanie większość pań to tradycjonalistki. Ponad połowa z nich zwraca uwagę na fakt, że jest dumna z tego, co osiąga w swoim życiu rodzinnym. Trendy się zmieniają, ale dla kobiet w dalszym ciągu ważniejsze jest życie prywatne niż kariera zawodowa podsumowuje Przemysław Kasza.

O Barometrze Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 19-21.02.2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 13 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie. W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik Puls Biznesu. W 2015 roku Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy.

Z Providentem współpracuje ponad 10 tys. osób. Firma jest czterokrotnym laureatem procesu certyfikacji Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016).

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 13 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie. W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik Puls Biznesu. W 2015 roku Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy.

Z Providentem współpracuje ponad 10 tys. osób. Firma jest czterokrotnym laureatem procesu certyfikacji Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016).