ekonomia/biznes/finanse

Nestlé S.A. ogłasza wyniki finansowe za 2015 rok

18.02.2016 | Nestlé Polska S.A.

Rok 2015 firma zamknęła z 4,2% wzrostu organicznego i wzrostem zysku operacyjnego o 10 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego. W 2016 roku Nestlé będzie dążyć do osiągnięcia organicznego wzrostu na podobnym poziomie.

Wyniki szczegółowe:

  • 4,2% wzrost organiczny i 2,2% rzeczywisty wzrost wewnętrzny
  • sprzedaż na poziomie 88,8 mld CHF, przy wpływie zmiany kursu walut na poziome -7,4%
  • zysk operacyjny na poziomie 15,1%, wzrost o 10 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego
  • wzrost zysku podstawowego na akcję o 6,5% przy zachowaniu stałego kursu walutowego
  • wysokie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej sięgające 14,3 mld CHF
  • proponowane zwiększenie dywidendy do 2,25 CHF za akcję
  • perspektywy na rok 2016: firma będzie dążyć do osiągnięcia organicznego wzrostu na podobnym poziomie co w 2015 roku poprzez poprawę zysku oraz zysku podstawowego na akcję mierzonego przy zachowaniu stałego kursu walutowego, a także efektywność kapitałową.

W 2015 roku udało nam się osiągnąć wzrost sprzedaży przy jednoczesnej poprawie rentowności w wymagającym środowisku zewnętrznym. Było to możliwe dzięki konsekwentnym działaniom w poprzednich latach. Wzrost organiczny na poziome 4,2% wspomagany był przez zwiększone tempo realnego wzrostu w połączeniu z ciągłą poprawą zysku. Ponadto, udało nam się zyskać lub utrzymać udziały rynkowe w przypadku większości naszych kategorii i rynków.

Jednocześnie kontynuowaliśmy inwestycje, których celem był dalszy rozwój naszych marek oraz nowych platform w żywieniu i zdrowiu, jak również e-commerce. Skupiliśmy się na zarządzaniu naszym portfolio, przeprowadzeniu zmian w kategorii mrożonek w USA, rezygnacji z niestrategicznych przedsięwzięć biznesowych oraz rozpoczęciu prac, których celem jest stworzenie wiodącego gracza w kategorii lodów.

Przewidujemy, że w 2016 rynek będzie podobny do lat poprzednich, spodziewamy się nawet nieznacznego spadku cen. Oczekujemy osiągnięcia organicznego wzrostu na podobnym poziomie do tego w ubiegłym roku oraz poprawę zysku, zysku operacyjnego na jedną akcję mierzonego przy zachowaniu stałego kursu walutowego, a także efektywności kapitałowej – powiedział Paul Bulcke, Prezes Nestlé S.A.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.