technologie ekonomia/biznes/finanse
Nestlé jako jedyna firma FMCG korzysta z oprogramowania SAS. Wykorzystywanie oprogramowania rozwijają najlepsi polscy studenci
SAS to oprogramowanie statystyczne z powodzeniem wykorzystywane w branżach takich jak np. finanse, bankowość czy telekomunikacja. W branży FMCG korzysta z niego dotychczas wyłącznie Nestlé. W Nestlé Polska SAS wdrażane jest od 2014 roku. Od tego czasu analitycy z Polski stali się wzorem dla innych oddziałów firmy w zakresie analiz statystycznych oraz wzorcowego wdrożenia i wykorzystywania SAS. Nic dziwnego – w zespole analiz pracują m.in. najzdolniejsi polscy studenci.
Kiedy oprogramowanie SAS wdrożono na poziomie podstawowym w Nestlé Polska, postanowiono, że w kolejnych fazach projektu zespół Nestlé wspierać powinni najlepsi studenci, specjalizujący się w metodach ilościowych. Tak powstał zespół, którego celem jest dalsze rozwijanie zastosowań SAS w logistyce i sprzedaży w branży FMCG, umożliwiających jeszcze szybsze i bardziej pogłębione analizy.
Jak pozyskać młode talenty?
Nestlé od 2014 roku prowadzi Europejską Inicjatywę Na Rzecz Wspierania Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth, w ramach której młodzieży do 30. roku życia oferuje miejsca pracy, staży i praktyk. Także w przypadku zespołu zajmującego się rozwijaniem zastosowań oprogramowania SAS, eksperci Nestlé postanowili dotrzeć bezpośrednio do studentów metod ilościowych i zaprezentować im, jak analityka wygląda w praktyce w branży FMCG. W ramach rozpoczętej w marcu 2015 współpracy ze Szkołą Główną Handlową, Agata Sady, lider zespołu Analiz Popytu, prowadzi wykłady dla studentów, w czasie których zwraca szczególną uwagę na praktyczne aspekty analityki istotne w świecie biznesu, czyli wagę prognozowania i modelowanie prognoz.
– Okazuje się, że studenci są bardzo zainteresowani wykładami praktyków biznesu – świadczy o tym nie tylko ich aktywność w czasie zajęć, ale też ilość maili i pytań, które otrzymuję po wykładzie. Dla nas to bardzo ważne, że swoim doświadczeniem i kompetencjami możemy wzbogacić wiedzę młodzieży, a przez to ułatwić młodym odnajdywanie się na rynku pracy. Jest to misja naszej inicjatywy Nestlé needs YOUth. Z punktu widzenia organizacji liczymy na znaczne zainteresowanie stażami, praktykami czy pracą w Nestlé studentów jednej z najlepszych uczelni w kraju – mówi Agata Sady, Kierownik Projektu Implementacji oprogramowania SAS.
W jakim celu wykorzystuje się analitykę w Nestlé?
Analityka pomaga optymalizować planowanie. Planiści firmy zajmują się wieloma produktami, w tym takimi, na które nie powinni poświęcać czasu, ponieważ aktywność tych produktów w sklepach jest przewidywalna. Specjaliści zajmujący się analizą statystyczną zbierają dane, np. od klientów, ośrodków badań rynku oraz z działów sprzedaży i finansów, analizują je i wyciągają wnioski, które mają jak najlepiej służyć biznesowi.
Nestlé Polska jest liderem w efektywnym wykorzystaniu SAS na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Inne rynki chętnie korzystają z doświadczeń polskich ekspertów, którzy wspierają wdrożenie oprogramowania SAS w Nestlé w innych krajach. – Jesteśmy cenieni za umiejętność prowadzenia bardzo zaawansowanych analiz, potrafimy prognozować zachowania nowych produktów, a także udało nam się opracować metodologię optymalizacji półki sklepowej – i tym osiągnięciem podzielimy się wkrótce z rynkiem w USA – przekonuje Agata Sady z Nestlé Polska.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.