sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Nestlé współpracuje z Fundacją Didiera Drogby
Fundacja Didiera Drogby i Nestlé połączyły siły na rzecz wspierania edukacji dzieci z Wybrzeża Kości Słoniowej. Fundacja Didiera Drogby została utworzona w 2007 roku w celu niesienia praktycznej pomocy Afrykanom, zwłaszcza w kwestiach związanych z edukacją i zdrowiem. Pomoc ta jest szczególnie potrzebna w kraju, z którego pochodzi Drogba, tj. na Wybrzeżu Kości Słoniowej, gdzie z powodu ubóstwa wiele dzieci, zamiast uczyć się, pracuje razem z rodzicami. W ramach porozumienia między Didierem Drogbą a Nestlé ogłoszono ponadto, że KitKat jest obecnie pierwszą na świecie globalną marką słodyczy produkowaną w 100% ze zrównoważonych dostaw kakao.
W ramach współpracy z fundacją Didiera Drogby Nestlé wybuduje nową szkołę podstawową w regionie Gagnoa, skąd pochodzi piłkarz. Nick Weatherill, Executive Director International Cocoa Initiative, organizacji, która promuje ochronę dzieci w społecznościach produkujących kakao, podkreśla, że budowanie szkół naprawdę pomaga w walce z pracą dzieci. – Jeśli nie ma szkoły w społeczności, to nie ma realnej alternatywy dla dzieci. Ponieważ rodzice zazwyczaj nie pozwalają im na bezczynność, tam, gdzie brakuje szkoły, prawdopodobieństwo pracy dzieci jest większe. Budowanie szkół jest zatem konkretną odpowiedzią na to zjawisko. Jeśli te szkoły oferują dobrej jakości edukację i na dodatek edukacja ta jest bezpłatna, to rzadko który farmer nie pośle tam dzieci – przekonuje Nick Weatherill.
Firma Nestlé wybudowała już 42 szkoły z miejscami do nauki dla ponad 10 tysięcy dzieci oraz stołówki, w których mogą one zjeść gorący posiłek. Nie zapomniano również o oddzielnych toaletach dla dzieci, co jest konieczne, żeby do szkoły przychodziły dziewczynki. Dodatkowo Nestlé zadbało o zatrudnienie dobrych nauczycieli oraz o mieszkania dla nich.
Współpraca z Fundacją Didiera Drogby prowadzona jest w ramach inicjatywy Nestlé Cocoa Plan. Ma ona na celu poprawę warunków życia społeczności rolniczej produkującej kakao w tym kraju oraz podniesienie jakości samego kakao. Wspieranie rolników z Wybrzeża Kości Słoniowej tak, by produkowane przez nich kakao przynosiło zysk i jednocześnie pochodziło ze zrównoważonych dostaw, a także tworzenie warunków, aby dzieci mogły uczęszczać do szkół i realizować swój potencjał, to przykłady zaangażowania Nestlé w likwidowanie zjawiska pracy nieletnich. – Nie łudzimy się, że to całkowicie rozwiązuje problem pracy dzieci, ale wierzymy, że ma realny wpływ na poprawę ich sytuacji – przekonuje Darrell High, zarządzający inicjatywą Nestlé Cocoa Plan. Więcej o współpracy Nestlé z Fundacją Didiera Drogby: https://www.youtube.com/watch?v=ATdg_JKh4ls oraz o inicjatywie Nestlé Cocoa Plan, którą firma realizuje od 2010 roku: https://www.youtube.com/playlist?list=PL_OIW08uNSpJGD_2nM0VvqrjiEycHbWyS
Inicjatywy o charakterze społecznej odpowiedzialności biznesu podejmowane przez Nestlé nie pozostają niezauważone. Jak wynika z raportu Sigwatch, Nestlé w ubiegłym roku już po raz drugi z rzędu znalazło się na czele listy korporacji pozytywnie ocenianych przez organizacje pozarządowe z całego świata. Firma została wyróżniona za zaangażowanie w walkę ze zmianami klimatycznymi i wylesianiem terenów oraz za wysiłki w celu zapewnienia pełnej przejrzystości swojego łańcucha dostaw.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.