wydarzenia technologie ekonomia/biznes/finanse
mBank nagrodził startupy. Sam będzie testował najlepszy pomysł
Znamy laureata konkursu mBank StartUP Challenge. Jest nim firma, która stworzyła rozwiązanie umożliwiające profilowanie oferty na podstawie tego, w jaki sposób potencjalni klienci używają aplikacji mobilnych. W nagrodę młodzi przedsiębiorcy wdrożą testowo swoje rozwiązanie w mBanku.
- Problemem małych firm nie jest brak innowacyjnych pomysłów czy rozwiązań technologicznych, a przebicie się z nimi na rynku. Dzięki tego typu konkursom ich propozycje mogą automatycznie zdobyć skalę i dotrzeć do dużego grona odbiorców – mówi Bogna Antosiak, menadżer w departamencie małych i średnich firm w mBanku. – Dla nas jest to natomiast szansa na dopływ świeżych, bardzo dobrych i łatwych do zaimplementowania rozwiązań. Często skupiających się na aspektach, na których bank jako duża organizacja nie koncentruje swego myślenia. Już dziś rozmawiamy o wykorzystaniu nie tylko zwycięskiego pomysłu, ale także kilku innych propozycji. Konkurs pokazał bowiem, że polskie startupy to światowa liga innowacji – dodaje Bogna Antosiak.
Konkurs mBank StartUP Challenge, którego współorganizatorami jest mBank oraz Polska Przedsiębiorcza, ogłoszony został na początku listopada. Zadaniem wyznaczonym dla młodych przedsiębiorców było zaproponowanie rozwiązania mającego wesprzeć rozwój oferty mBanku, szczególnie w obszarze oszczędności, bankowości mobilnej oraz oceny ryzyka kredytowego. W ciągu trzech tygodni nadesłano 64 propozycje, z których mBank wybrał pięć najciekawszych. Następnie, przez kolejne dwa tygodnie, finaliści szlifowali swoje pomysły pod okiem ekspertów mBanku. To pozwoliło przedsiębiorcom lepiej zrozumieć perspektywę banku i jego sposób działania. Dopracowane w ten sposób idee zaprezentowali na żywo podczas gali finałowej w centrali mBanku.
Zwycięzcą została firma Koala Metrics, która stworzyła mechanizm do profilowania klientów na podstawie informacji o aplikacjach mobilnych, z których korzystają na co dzień. Dzięki temu rozwiązaniu firma jest w stanie z blisko 95-proc. poprawnością ocenić m.in. czy dany użytkownik aplikacji to kierowca (bo np. korzysta z Yanosika), rodzic (aplikacje dla dzieci typu Duckie Deck) czy na przykład osoba prowadząca aktywny tryb życia (Endomondo).
Zwycięski mechanizm niebawem będzie testowany w banku i jeśli się sprawdzi, posłuży do rozwoju oferty, w tym jej lepszego dopasowania, a także pomoże w dokładniejszej analizie ryzyka kredytowego.
Zwycięzca konkursu oprócz szansy na komercyjne wdrożenie pomysłu, w nagrodę weźmie też udział w programie akceleracyjnym w Tel Avivie, gdzie będzie uczestniczyć w szkoleniach oraz spotka się z kolejnymi potencjalnymi partnerami biznesowymi.
Retransmisja z gali finałowej konkursu dostępna jest na stronie blpoland.com