budownictwo/nieruchomości ekonomia/biznes/finanse

Wzrost obrotów sieci DUKA

07.12.2015 | DUKA

Sieć sklepów ze skandynawskim wzornictwem do kuchni i jadalni odnotowuje wyraźny wzrost obrotów. Nowa strategia rozwoju wdrażana od niespełna dwóch lat, po zakupie sieci przez polską Grupę Grass, miesiąc w miesiąc przynosi wzrost wskaźników sprzedażowych w sklepach stacjonarnych oraz on-line.

Wzrost obrotów nierozerwalnie łączy się z przyrostem liczby sklepów pod marką DUKA zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami, która aktualnie sięga blisko 50 lokalizacji. Jednocześnie kończący się rok był okresem wielu wdrażanych zmian. Przemodelowaniu uległy strategiczne procesy zarządzania, a realizowane inwestycje skupiły się na wszystkich kluczowych aspektach mających na celu podniesienie wolumenu sprzedaży, od odświeżenia i rozwinięcia oferty produktowej poprzez redesign sklepu internetowego, aż po ewolucję procesów obsługi klienta.

W czerwcu 2015 roku DUKA wdrożyła sklep on-line w nowej odsłonie z odświeżonym menu kategorii oraz intuicyjną wyszukiwarką ułatwiającymi zakupy on-line. Zmiany w serwisie, w tym wdrożone mechanizmy cross- i upsellingowe, jak również intensywne kampanie on-line, zaowocowały wzrostem odwiedzin sklepu www.duka.com, liczby klientów oraz podniesieniem wartości koszyka.

Intensywne prace projektowe, kontynuowane przez DUKA Polska, mają na celu nie tylko lepsze dopasowanie oferty produktowej do aktualnych klientów, a przede wszystkim pozyskanie nowej grupy konsumentów. – W pierwszych latach obecności DUKA na polskim rynku skupialiśmy się na lokowaniu sklepów tylko w aglomeracjach miejskich. Tymczasem teraz otwieramy sklepy również w mniejszych miastach – dodaje Teresa Szynkiewicz, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci. Wzrost liczby sklepów DUKA jest spójny z trendami rozwojowymi w handlu detalicznym,
w szczególności ze wzrostem siły nabywczej regionów, w których do niedawna nie funkcjonowały centra handlowe typu premium. Poszczególne kategorie asortymentowe oferty DUKA zostały przeprojektowane lub uzupełnione o dodatkowe propozycje produktowe. Modernizacja oferty, nowy sklep internetowy oraz aktywne działania marketingowe przyniosły 30% wzrost obrotów w kanale on-line w porównaniu do 2014 roku. Prognozy zapowiadają jednocześnie 50% wzrost w grudniu 2015 roku wobec tego samego okresu w roku poprzednim.

Rosnąca liczba zamówień spowodowała konieczność znacznego podwyższenia stanów magazynowych oraz wdrożenia dynamicznych procedur obsługi klienta. – Między innymi z uwagi na prognozowany wzrost obrotów DUKA Polska w 2016 roku, zdecydowaliśmy się na outsourcing usług logistycznych. Przyspieszy to realizację przesyłek oraz usprawni proces zatowarowania sklepu on-line, zapewniając klientom dostępność do pełnego asortymentu na www.duka.com. Planujemy również wdrożenie dodatkowych możliwości dostaw – informuje Szynkiewicz.

kontakt dla mediów
Grzegorz Frągnowski
Content Marketing Specialist, Public Bridge sp. z o.o
Grzegorz Frągnowski

gf@publicbridge.pl

tel: 71 377 52 81

tel: 783 783 279

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Grzegorz Frągnowski
Content Marketing Specialist, Public Bridge sp. z o.o
Grzegorz Frągnowski

gf@publicbridge.pl

tel: 71 377 52 81

tel: 783 783 279

informacje o firmie