handel zainteresowania/hobby technologie
SMS – słodki przedmiot pożądania
Kobiety stawiają na świadomą konsumpcję? Jak najbardziej. Ponad połowa z nich chciałaby być na bieżąco i otrzymywać SMS-em informacje na temat aktualnych promocji. Największą popularnością cieszą się komunikaty dotyczące ofert z kategorii odzież, obuwie i akcesoria – wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2014” realizowanego przez platformę SerwerSMS.pl.
Pozycja kobiet w społeczeństwie systematycznie rośnie. Kobiety stanowią 58 proc. studentów polskich uczelni. Zarządzają własnym budżetami. Są niezależne. Według danych z GUS obecnie 4,5 mln kobiet jest żywicielkami rodziny. Blisko 70 proc. kobiet w wieku produkcyjnym jest aktywnych zawodowo. Badanie Gender Factor pokazuje, że kobiety podejmują decyzje zakupowe częściej niż mężczyźni. Co więcej, kobiety są bardzo świadomymi konsumentami.
Jak wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2014” realizowanego przez Platformę SerwerSMS.pl blisko połowa kobiet jest zainteresowana otrzymywaniem powiadomień SMS o promocjach, a 60 proc. badanych chciałoby dostawać informacje tekstowe na temat promocji dotyczących odzieży/ obuwia/ akcesoriów. Na kolejnych miejscach znalazły się powiadomienia na temat rozrywki i kultury (35 proc.), usług kosmetycznych i fryzjerskich (34 proc.), produktów spożywczych (34 proc.) oraz ofert w restauracjach, kawiarniach i pubach (34 proc.). Popularnością cieszą się również komunikaty dotyczące okazji na sprzęt RTV/AGD (30 proc.). – Wiadomości SMS pozwalają na zapoznanie klienta z nowościami, jak również mogą stać się jednym ze sposobów na znalezienie najbardziej atrakcyjnej oferty – mówi Tomasz Żelazny z OleOle.pl, jednego z największych sklepów działających w branży RTV/AGD. – Jest to możliwe np. dzięki zniżkom, które otrzymują klienci z okazji urodzin, czy też organizowanym przez sklepy konkursom – dodaje Żelazny.
Liczy się czas i miejsce
Ponad 3/4 respondentów byłaby zainteresowana otrzymywaniem SMS-ów dotyczących ich ulubionych marek. Co ciekawe, 47 proc. chciałoby co najmniej raz w tygodniu dostawać krótkie komunikaty tekstowe z informacjami o promocjach/ aktualnościach w sklepach lub punktach usługowych. Nic dziwnego. – Komunikaty SMS są skutecznym narzędziem dotarcia do konsumentów, co jest niezwykle przydatne, jeśli zależy nam na szybkim poinformowaniu o specjalnej ofercie czy wyprzedaży – mówi Daniel Zawiliński z firmy, która przeprowadziła badanie. – Warto zwrócić uwagę na fakt, że powiadomienia SMS może odbierać praktycznie każdy posiadacz telefonu, a czas dostarczenia wiadomości to maksymalnie kilkadziesiąt sekund. Jednak co najważniejsze po otrzymaniu informacji np. o zniżce, a wraz nią kodu rabatowego można z niej skorzystać niemal od razu – dodaje.
Rabat królem promocji
Wśród respondentów szczególnym zainteresowaniem cieszą się bardzo praktyczne powiadomienia o rabatach na zakup produktu lub usługi – informacje o promocjach i obniżkach chociażby z ulubionych salonów kosmetycznych czy fryzjerskich np. jesienna promocja -30 proc. na zabiegi regenerujące skórę po lecie lub przygotowujące ją na nadejście zimy. – Niezwykle przydatne w takim przypadku są powiadomienia umożliwiające rezerwację terminu oraz otrzymanie wiadomości zwrotnej z potwierdzeniem – wyjaśnia Daniel Zawiliński z platformy SerwerSMS.pl. – Za przydatne uznawane są również powiadomienia o zbilżających się wizytach. Dzięki nim klientki mają pewność, że nie przegapią relaksującej wizyty u fryzjera czy też kosmetyczki – dodaje. Dużą popularnością cieszą się także wiadomości SMS informujące o możliwości zakupu dwóch produktów lub usług w cenie jednego.
Informacje o badaniu:
Badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2014” zostało przeprowadzone za pomocą ankiety zamieszczonej na specjalnym serwisie internetowym wśród ponad 1400 respondentów metodą CAWI.
Opracowanie „Komunikacja SMS w Polsce 2014” podsumowuje zakrojone na szeroką skalę, ogólnopolskie badanie konsumenckie przeprowadzone w Polsce w 2014 roku i przedstawia preferencje komunikacyjne Polaków. Warto się z nim zapoznać, ponieważ klasyczny SMS, ma już ponad 20 lat. Wydawać by się mogło, że po tak długim czasie, w świecie szybko zmieniających się nowych technologii, usługa ta straci na ważności. SMS ma się jednak bardzo dobrze, nie tylko w klasycznym wydaniu, ale również jako najbardziej interesująca konsumentów forma promocji.
informacje o firmie
Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta jest liderem w swojej branży. Obecnie z usług platformy korzysta prawie 20 000 klientów. SerwerSMS.pl to jedyna platforma komunikacji SMS, MMS, VMS dostępna na wszystkie urządzenia.
Platforma SerwerSMS.pl dostarcza skuteczne narzędzie marketingu mobilnego, pozwalające na prowadzenie profesjonalnej komunikacji w biznesie, przez instytucje publiczne oraz w obszarze B2C. SerwerSMS.pl umożliwia m.in. realizację kampanii mobile i mikropłatności – masową wysyłkę SMS, MMS, VMS, odbiór SMS-ów i MMS-ów, pobieranie opłat przez SMS za artykuły na stronach www, dostęp do strony.
informacje o firmie
Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta jest liderem w swojej branży. Obecnie z usług platformy korzysta prawie 20 000 klientów. SerwerSMS.pl to jedyna platforma komunikacji SMS, MMS, VMS dostępna na wszystkie urządzenia.
Platforma SerwerSMS.pl dostarcza skuteczne narzędzie marketingu mobilnego, pozwalające na prowadzenie profesjonalnej komunikacji w biznesie, przez instytucje publiczne oraz w obszarze B2C. SerwerSMS.pl umożliwia m.in. realizację kampanii mobile i mikropłatności – masową wysyłkę SMS, MMS, VMS, odbiór SMS-ów i MMS-ów, pobieranie opłat przez SMS za artykuły na stronach www, dostęp do strony.