Dieta szpitalna ¾ pacjentów oparta jedynie na posiłkach szpitalnych
- Dieta szpitalna ¾ pacjentów oparta jedynie na posiłkach szpitalnych
- Połowa pacjentów nie korzysta z odzieży szpitalnej
Warszawa, 2 listopada 2015 r. – Wyniki prezentowanego badania na temat postaw pacjentów powstały z wykorzystaniem telewizji szpitalnej, a próbę badawczą stanowili pacjenci różnych oddziałów polskich szpitali.
Badanie miało na celu poznanie opinii pacjentów na temat różnych aspektów związanych z leczeniem szpitalnym, w tym m. in. na temat szpitalnego odżywiania czy szpitalnej odzieży.
Niemal 3 na 4 pacjentów spożywa posiłki przygotowywane przez kuchnię szpitalną. Większość z nich ocenia jakość podawanego jedzenia jako smaczne lub nawet bardzo smaczne.
Blisko połowa pacjentów przebywających w szpitalu w ciągu dnia korzysta z własnej piżamy. Jedynie 2 proc. respondentów korzysta z ubrań szpitalnych. Przy krótszych pobytach w szpitalu pacjenci zdecydowanie preferują własną piżamę (52 proc.). Przy pobycie przekraczającym 20 dni więcej niż połowa pacjentów wybiera luźny ubiór codzienny. Wiek pacjentów istotnie różnicuje preferencje dotyczące ubioru szpitalnego. 60 proc. pacjentów powyżej 50. roku życia wybiera własną piżamę, z kolei 21 proc. woli luźny ubiór codzienny.
Informacje o badaniu
Badanie zrealizowano w dniach 21-26 września br. na próbie 300 pacjentów przebywających w 33 szpitalach na terenie całej Polski, na różnych oddziałach. Wywiad przeprowadzono za pomocą telewizji szpitalnej.
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o ich klientach.
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o ich klientach.