media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Bankier.pl i Puls Biznesu najważniejszymi źródłami informacji dla inwestorów w Polsce

22.10.2015 | Bankier.pl

Portal Bankier.pl i dziennik Puls Biznesu, należące do Bonnier Business Polska, zostały uznane za najważniejsze źródła informacji w Ogólnopolskim Badaniu Inwestorów, organizowanym przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych w kategoriach Internet i prasa. Najlepszą telewizją został TVN24 Biznes i Świat.

Bankier.pl liderem zestawienia jest od 2008 roku, w bieżącej edycji badania doceniło go 54,8% badanych. Kolejny raz znacznie wyprzedził nie tylko portale ekonomiczne: money.pl, forsal.pl, ale również serwisy biznesowe portali horyzontalnych: onet.pl, wp.pl, interia.pl, wyborcza.biz i te stricte giełdowe: stooq.pl czy gpw.pl. Wysoko w rankingu plasuje się również pb.pl – korzysta z niego blisko jedna trzecia inwestorów.

grafika1.jpg

- Bankier.pl i Puls Biznesu po raz kolejny udowodnili, że pozycja nr 1 w organizowanym dorocznie badaniu OBI nie jest przypadkowa. Cieszymy się, że wspólnie, pod szyldem Bonnier Business Polska, jesteśmy uznawani za najważniejsze źródło informacji dla inwestorów zarówno w nowych, jak i tradycyjnych mediach – mówi Marcin Dziadkowiak, zastępca redaktora naczelnego Bankier.pl.

W serwisie Bankier.pl użytkownicy znajdą interaktywne wykresy, pozwalające wygodnie obserwować szeroki wachlarz notowań akcji z GPW i giełd zagranicznych, indeksów polskich i światowych, walut, surowców oraz funduszy inwestycyjnych. Niezmiennie dużą popularnością cieszą się także profile spółek, w których inwestorzy znajdą komplet informacji, dotyczących interesujących ich podmiotów. Bankier.pl to także największe forum inwestorów w polskim Internecie.

Puls Biznesu najlepszym dziennikiem dla inwestorów

Wśród mediów tradycyjnych najlepszym tytułem prasowym dla inwestorów został Puls Biznesu, wyprzedzając Parkiet i Rzeczpospolitą. Najważniejszym wśród prasy źródłem informacji uznało go 41,2% ankietowanych. Puls Biznesu już od kilku lat jest liderem tej kategorii. Najlepszą telewizją w tym zestawieniu został TVN24 Biznes i Świat (49,4%).

grafika2.jpg

Sekcja Puls Inwestora w dzienniku Puls Biznesu i jej internetowy odpowiednik pulsinwestora.pb.pl, to nie tylko newsy ze spółek giełdowych, analizy, prognozy i komentarze, ale również wskazówki dotyczące ochrony oszczędności i ich pomnażania – forex, fundusze i inwestycje alternatywne. Puls Biznesu jest pomysłodawcą Akcji Inwestor, jedynej tego rodzaju platformy kontaktu akcjonariuszy ze spółkami.

– To, że większość inwestorów korzysta z naszych treści, jest dla nas znakiem, że kierunek rozwoju naszych mediów jest zgodny z oczekiwaniami czytelników. Mam nadzieję, że nasza wspólna praca nad udoskonalaniem treści i narzędzi spotka się z ich uznaniem również w kolejnych latach – mówi Kamil Zatoński – szef działu Puls Inwestora dziennika Puls Biznesu.

Internet najpopularniejszym źródłem informacji

Według tegorocznego badania OBI najpopularniejszym wśród mediów źródłem informacji jest Internet. Z tego źródła korzysta aż 98% badanych. Mniejszą popularnością cieszy się prasa 80% i telewizja 75%. Portal Bankier.pl, będąc liderem internetowego zestawienia, był także najczęściej wskazywanym podmiotem pośród wszystkich rodzajów mediów, w tym tradycyjnych.

grafika3.jpg

 

Autor badania – Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych – jest największą w kraju organizacją zrzeszającą inwestorów. Ogólnopolskie Badanie Inwestorów jest najbardziej rozpoznawalną tego typu analizą w Polsce. W tym roku zostało przeprowadzone po raz trzynasty. Celem badania jest stworzenie profilu inwestorów indywidualnych w Polsce, poznanie ich potrzeb i preferencji przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. W bieżącej edycji badania zebranych zostało ponad 7 tys. ankiet. Badanie poświęcone było przede wszystkim kwestiom inwestowania, ale również dotyczyło źródeł informacji, z których inwestorzy czerpią wiedzę na temat rynku kapitałowego.

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie