środowisko naturalne/ekologia ekonomia/biznes/finanse
„Zero odpadów” w Nestlé w Kaliszu
W lipcu 2015 roku fabryka WINIARY w Kaliszu spełniła założenie deklaracji Nestlé „Zero odpadów”. To aż pięć lat przed upływem planowanego terminu! Dzięki temu już teraz 100% odpadów z fabryki Nestlé w Kaliszu trafia do odzysku – recyklingu, kompostowania, procesu biogazowania, regeneracji, wykorzystania jako paliwo lub inny środek wytwarzania energii. Odpady są traktowane jako zasoby, a nie kłopotliwy temat. To wartość dodana dla środowiska i lokalnej społeczności.
W trosce o środowisko naturalne, zgodnie z prawem Unii Europejskiej, do 2020 roku Europa ma się stać „społeczeństwem recyklingu”. W praktyce oznacza to podjęcie szeregu działań na rzecz zapobiegania powstawaniu odpadów oraz ich odzysku lub unieszkodliwiania. Nestlé jako producent żywności już od lat prowadzi działania w zakresie gospodarowania odpadami. W ramach inicjatywy „Zero odpadów” firma dwa lata temu zadeklarowała, że do 2020 roku wyeliminuje przekazywanie odpadów do składowania oraz ich termiczne przekształcanie w 150 swoich fabrykach w Europie.
Fabryce w Kaliszu, produkującej produkty marki WINIARY, jako pierwszej fabryce Nestlé w Polsce, udało się to już tego lata! Fakt nieprzekazywania odpadów do unieszkodliwiania poprzez składowanie potwierdziła niezależna europejska firma certyfikująca Bureau Veritas, światowy lider branży TIC (Testing, Inspection and Certification), uznana i akredytowana przez większość krajowych i międzynarodowych organizacji. Bureau Veritas po przeprowadzonym audycie w Nestlé w Kaliszu oraz u posiadaczy odpadów z oddziału Nestlé w Kaliszu potwierdziła, że „o/Kalisz Nestlé Polska S.A. w okresie objętym zakresem badania, prowadził swoje działania związane z gospodarowaniem odpadami w sposób zapewniający, że wytwarzane w Oddziale odpady nie są unieszkodliwiane poprzez składowanie, oraz, że wdrożone w Oddziale polityki i procedury postępowania z odpadami są skuteczne w realizacji założonych celów gospodarki odpadowej, a także zapewniają poziom zaufania do ich skuteczności w przyszłości”.
Wszystkie zakłady produkcyjne Nestlé w Polsce w celu realizacji programu „Zero odpadów” wprowadziły nowe standardy operacyjne oraz dodatkowe przeglądy urządzeń i systemów w celu eliminacji awarii, a tym samym zapobiegania powstania odpadów. Przeprowadzane są też audyty u dostawców surowców i opakowań, których celem jest weryfikacja zgodności towarów ze specyfikacją. Dzięki temu firma zapobiega generowaniu odpadów w postaci surowców o niewłaściwych parametrach. Wszelkie odpady są przekazywane przede wszystkim do odzysku w tym recyklingu, kompostowania, procesu biogazowania, regeneracji, wykorzystania jako paliwo lub inny środek wytwarzania energii. W tym zakresie Nestlé współpracuje z firmami uprawnionymi do tego rodzaju działalności. Osoby zatrudnione w fabrykach przechodzą obowiązkowe szkolenia z zakresu ochrony środowiska, by poznać i stosować w praktyce zasady gospodarowania odpadami.
– Światowe zasoby naturalne się kurczą, dlatego naszym obowiązkiem jest troska o ich odpowiedzialne, zrównoważone wykorzystywanie. Odpady były problemem dla środowiska oraz dla firmy, dlatego to właśnie producenci powinni być przykładem transparentnego, odpowiedzialnego podejścia do środowiska naturalnego i traktowania odpadów jako cennych zasobów, a nie kłopotliwego tematu. Nasza planeta to nasza odpowiedzialność. Nestlé Polska pomaga chronić środowisko i jego ograniczone zasoby z myślą o obecnych i przyszłych pokoleniach. W Nestlé stale pracujemy nad poprawą efektywności działań naszych i naszych partnerów, aby produkty, które trafiają do konsumentów, były nie tylko smaczne i zdrowe, ale i lepsze dla środowiska – mówi Katarzyna Granat, Specjalista ds. Środowiska w Nestlé Polska S.A.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.