wydarzenia styl życia zainteresowania/hobby towary konsumpcyjne

Reprezentant Polski ze srebrem na konkursie Global Chef

Warszawa, 6 Października: Bartosz Peter wytypowany przez OSSKiC do tegorocznej edycji konkursu Global Chef, zdobył srebrny medal w kategorii „junior”, przygotowując 3 zestawy składające się z 4 dań, które przekonały jury nie tylko smakiem, ale także sposobem przygotowania.

W tegorocznej edycji rozgrywki Global Chef, który odbył się w czeskiej Pradze na początku października, Polskę na szczeblu regionu Europy Centralnej reprezentowało dwóch uczestników – Piotr Kuziela i Bartosz Peter, startujący odpowiednio w kategoriach „open” i „junior”. Na przygotowanie dania konkursowego składającego się z przystawki, dania głównego i deseru, uczestnicy mieli 3 godziny. W propozycjach polskich reprezentantów znalazły się m.in. łosoś wędzony z jabłkiem, halibut ceviche, assied cielęcy, czy mus z mlecznej czekolady z lodami z wędzonej herbaty.

Tegoroczna edycja Global Chef była dla Bartosza Petera zagranicznym debiutem na konkursowej scenie. Pomimo silnej konkurencji, naszemu reprezentantowi zabrakło jedynie 3 punktów, aby pokonać bardziej doświadczonego uczestnika z Niemiec i zając tym samym najwyższe miejsce na podium. Drugi z Polaków, Piotr Kuziela, startujący w kategorii „open” uplasował się na czwartym miejscu. Jury konkursu poddało ocenie nie tylko smak potraw, ale również przygotowanie produktów i sposób pracy.

Dla Bartosza Petera srebrny medal oznacza automatyczną kwalifikację do reprezentacji Polski na Olimpiadzie Kulinarnej IKA (Internationale Kochkunst-Ausstellung) w Erfurcie.

„Podium zdobyte w konkursie Global Chef ma absolutnie wyjątkowe znaczenie. To kolejny dowód na to, że mamy niezwykłych, ambitnych oraz profesjonalnych reprezentantów nowego pokolenia. To ogromny potencjał, który należy rozwijać i szansa dla Polski na budowanie silnej pozycji na kulinarnej mapie regionu i świata” – komentuje Grzegorz Kazubski, menedżer Centrum HoReCa, MAKRO.

Polscy kandydaci są silnie wspierani przez MAKRO, które jest partnerem strategicznym OSSKiC i realizuje swoje zobowiązanie do inwestycji w rozwój talentów kulinarnych, ich przygotowania do reprezentacji kraju w konkursach oraz promocji w skali ponadnarodowej.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 28 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 31 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego - Media Markt, Saturn - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów Real.

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 28 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 31 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego - Media Markt, Saturn - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów Real.