polityka praca ekonomia/biznes/finanse
Nestlé komentuje nowelizację ustawy o promocji zatrudnienia. To nowa szansa na pracę dla młodych!
– Bezrobocie wśród ludzi młodych od lat utrzymuje się na wysokim poziomie mimo regularnych niewielkich tendencji spadkowych. Osoby do 25. roku życia to grupa, w której bezrobocie jest najwyższe spośród wszystkich grup wiekowych. Nestlé od lat prowadzi działania na rzecz właśnie tej grupy wiekowej i wspierania jej we wchodzeniu na rynek pracy. Młodzi są przyszłością naszą i naszej gospodarki, nie możemy pozostawiać ich samym sobie w kwestii tak istotnej jak ich zatrudnienie i rozwój kompetencji pracowniczych. W ramach Inicjatywy Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth już w 2013 roku zainicjowaliśmy szereg działań biznesu we współpracy z sektorem publicznym, mających na celu walkę z bezrobociem osób do 30. roku życia. W Polsce oraz na szczeblu europejskim regularnie spotykamy się z przedstawicielami władz i rozmawiamy o tym, co my jako pracodawcy wraz z sektorem rządowym oraz środowiskiem akademickim, możemy zrobić na rzecz walki z bezrobociem młodzieży. Refundowanie przez państwo części kosztów zatrudnienia bezrobotnych do 30. roku życia, w zamian za które pracodawca będzie musiał zatrudnić młodego człowieka na umowie o pracę przez dwa lata, jest uczciwą propozycją dla obu stron – państwa i pracodawców, na której zyska przede wszystkim młodzież. Mamy nadzieję, że jak najwięcej pracodawców przekona to do inwestowania w tę grupę wiekową. Obserwując naszych partnerów biznesowych, których zapraszamy do "Sojuszu dla Młodych", czyli partnerstwa polegającego na wspieraniu osób wchodzących na rynek pracy oraz organizacji i promocji płatnych praktyk, widzimy, że wśród pracodawców jest coraz większa świadomość skali problemu, jakim jest bezrobocie ludzi młodych. Mamy nadzieję, że nowelizacja ustawy o promocji zatrudnienia przyczyni się do redukcji umów określanych jako śmieciowe dla osób po studiach i większej liczby ofert pracy dla nich – komentuje Mariola Raudo, HR Biznes Partner i Kierownik ds. Rekrutacji, Nestlé Polska S.A.
W piątek, 25 września 2015 roku, sejm przyjął nowelizację ustawy o promocji zatrudnienia pozwalającą na refundację części kosztów zatrudnienia bezrobotnych do 30. roku życia. Młodzi ludzie wchodzący na rynek pracy sami wybiorą pracodawcę, a rząd przez rok będzie zwracał zatrudniającym ich firmom równowartość płacy minimalnej ze wszystkimi składkami. W zamian za to firma będzie musiała zatrudnić młodego człowieka na umowie o pracę bez dopłat przez kolejny rok. Program ma wejść w życie od 2016 roku. Pieniądze będą pochodzić z Funduszu Pracy. Szacuje się, że dzięki temu zatrudnienie może zyskać nawet 100 000 młodych ludzi.
Nestlé od lat angażuje się we wspieranie ludzi młodych na rynku pracy. W listopadzie 2013 roku firma ogłosiła Inicjatywę Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth. Inicjatywa zakłada stworzenie możliwości zatrudnienia przez Nestlé do końca 2016 roku 20 000 Europejczyków do 30. roku życia. Połowa z nich otrzyma propozycję pracy, natomiast druga połowa – oferty praktyk i staży. W Polsce pierwotnie Nestlé planowało zaoferować zatrudnienie i praktyki zawodowe dla ponad 800 osób. Już dziś widać jednak, że mimo iż inicjatywa potrwa do 2016 roku, już teraz zatrudniono prawie 1000 młodych ludzi, w tym 300 odbyło staże i praktyki w oddziałach i fabrykach Nestlé w całej Polsce.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.