praca ekonomia/biznes/finanse

„BHP to standard”

29.09.2015 | Nestlé Polska S.A.

Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Rzeszowie oraz Nestlé Polska S.A. Oddział w Rzeszowie, producent żywności dla dzieci i niemowląt marek takich jak m.in. Gerber, czy BoboFRUT, zaprosili pracodawców z branż przemysłowych do dyskusji na temat bezpieczeństwa pracy. W konferencji „BHP to standard”, która odbyła się 24 września w Rzeszowie, wziął udział także przedstawiciel Głównego Inspektoratu Pracy.

Jaki jest stan bezpieczeństwa pracy w województwie podkarpackim? Jak wygląda przestrzeganie wymagań higieniczno-sanitarnych na Podkarpaciu? Jaka jest rola badań profilaktycznych w utrzymaniu bezpieczeństwa pracy? Skąd czerpać środki na inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa? To tylko niektóre kwestie poruszone podczas konferencji na temat bezpieczeństwa pracy w rzeszowskiej fabryce Nestlé. Władze rzeszowskiego oddziału Nestlé zaprezentowały swoje dobre praktyki w zakresie BHP, a po konferencji zaprosiły uczestników do zwiedzania zakładu produkcyjnego, gdzie mogli przyjrzeć się jak normy BHP realizowane są w praktyce.

Nie przypadkiem spotkanie odbyło się w Nestlé. Rzeszowska fabryka od lat prowadzi szereg działań poprawiających bezpieczeństwo pracy. – W Nestlé bezpieczeństwo rozumiemy dwutorowo: jako bezpieczeństwo naszych pracowników oraz jako bezpieczeństwo produktu, które przekłada się na bezpieczeństwo i zdrowie naszych konsumentów. Stale rozwijamy zarówno praktyki BHP w naszej firmie jak również szczegółowo sprawdzamy nasze surowce i ich dostawców. Wszystko po to, aby na stoły naszych konsumentów, w szczególności na talerzyki najmłodszych z nich, trafiał produkt w 100% bezpieczny, a pracownicy mogli bezpiecznie pracować - przekonuje Paweł Miłkowski, Dyrektor Oddziału Nestlé Polska S.A. w Rzeszowie.

Aby podziękować pracownikom za ich zaangażowanie, fabryka w Rzeszowie co roku organizuje Dzień Bezpieczeństwa i Środowiska. Ostatnie takie wydarzenie odbyło się 15 czerwca br. na terenie zakładu Gerber i było poświęcone bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Wszystkie podejmowane w Nestlé w zakresie BHP inicjatywy wpisują się w strategię DOBRO, której rozwinięciem jest hasło: dbaj o bezpieczeństwo, respektuj otoczenie. Strategia DOBRO zachęca pracowników do dbania o bezpieczeństwo swoje i innych, troski o środowisko naturalne oraz reakcji w przypadku dostrzeżenia sytuacji lub zachowania potencjalnie niebezpiecznego.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.