handel kultura/sztuka/rozrywka media/marketing/reklama

"Brać czy nie brać" - nowy program A+E Networks Poland i ATM Grupy

22.09.2015 | ATM GRUPA S.A.

Ludzie uwielbiają kupować, a Polska pełna jest bazarów, targowisk, magazynów, a nawet całych miasteczek handlowych, w których można znaleźć niesamowite skarby. A+E Networks® Poland, wykorzystując ten społeczny trend, rozpoczęło realizację 10-odcinkowej serii rozrywkowo-historycznej dla kanału HISTORY. Już od 19 października widzowie będą mogli śledzić zmagania dwójki prowadzących – Łukasza Radwana i Michała Wójcika w nowym programie pt. „Brać czy nie brać”.

Premiera na kanale HISTORY: poniedziałek, 19 października godz. 22:30

„Brać czy nie brać” to wyścig po skarby z przeszłości. Prowadzący-koneserzy historii poszukują ukrytych w różnych zakątkach Polski unikalnych przedmiotów o ogromnej wartości historycznej i materialnej. Dysponując ustalonym budżetem próbują złowić unikatowe skarby, aby sprzedać je później z jak największym zyskiem. Żeby je zdobyć, prowadzący przemierzają Polskę wzdłuż i wszerz. Przejażdżka ich specjalnym busem to pretekst, by obserwować, jak sprzeczają się na temat odwiedzanego miasta, jakich przedmiotów poszukują i które z nich uważają za najciekawsze. Czasem odwiedzą też bazary, mieszkania prywatne, fabryki i złomowiska, otwarcie komentując przy tym swoje decyzje, prowadząc emocjonujący wyścig ze swoim przeciwnikiem! Co innego można znaleźć w Krakowie, a inne przedmioty kupuje się na słynnym targu staroci we Włocławku czy na kiermaszu pod Tykocinem.

W tłumie miłośników zakupów znajdują się też prawdziwi koneserzy – ludzie, dla których odkrywanie unikatów to pasja i sposób na żywe obcowanie z historią. To także wielkie emocje – poszukiwanie historycznych przedmiotów to zamiłowanie, za którym stoi nie tylko satysfakcja odkrywcy, lecz również spore pieniądze. Wystarczy przypomnieć sprawę Jaja Faberge, które kupiono na polskim bazarze za 14 tysięcy dolarów, by sprzedać je potem za 30 milionów dolarów…

W finale każdego odcinka Łukasz i Michał spotkają się z ekspertami, którzy ocenią, czy złowione przez nich przedmioty były warte swojej ceny i ocenią, który z prowadzących zrobił lepszy interes. „Brać czy nie brać” to 10 odcinków, pokazujących niesamowity świat ludzi, którzy poszukując unikalnych przedmiotów o historycznym rodowodzie, w praktyczny sposób obcują z minionymi wiekami, a przy okazji – potrafią na swojej pasji zarobić.

Prowadzący:

Łukasz Radwan – dziennikarz, promotor sztuki i ważna postać życia artystycznego w Polsce. Znany z ciętego języka i bezkompromisowych poglądów został nazwany przez oponentów „bulterierem polskiej sztuki”, co, jak twierdzi, jest dla niego komplementem

Michał Wójcik – historyk, dziennikarz prowadzący liczne programy telewizyjne. Pracował w Radiu ZET, tygodniku „Przekrój”, był redaktorem naczelnym magazynów „Focus”, „Focus Historia”, współautor książek m.in. Teraz ‘44                                              

Za produkcję odpowiada ATM Grupa (producent Krzysztof Jakubowski), a ze strony A+E Networks Poland producentem nadzorującym jest Agnieszka Kubiak.

 

 

informacje o firmie

NOTY REDAKCYJNE:

HISTORY od 20 lat pobudza wyobraźnię i dostarcza inteligentnej rozrywki na wysokim poziomie, opowiadając o niezwykłych, charyzmatycznych bohaterach i ich inspirujących historiach. Filary programowe kanału opierają się na pełnych adrenaliny seriach motoryzacyjnych, realizowanych z epickim rozmachem produkcjach fabularnych, a także pouczających historiach ludzi i przedmiotów, które tworzą współczesny świat.

HISTORY nadaje na ponad 180 rynkach na świecie w ponad 330 milionach gospodarstw domowych. Kanał jest dostępny w ofercie Cyfrowego Polsatu, nc+, UPC, TOYA oraz w lokalnych telewizjach kablowych. Więcej informacji można uzyskać na historytv.pl oraz facebook.com/HISTORYpolska

A+E Networks Poland to spółka zależna A+E Networks UK, nadająca w Polsce kanały rozrywkowo-dokumentalne HISTORY, CI Polsat, H2 oraz Lifetime.

A+E Networks® UK, joint venture A+E Networks® i platformy Sky, to wiodący nadawca reprezentujący portfolio wysokiej jakości, nowatorskich kanałów dokumentalnych i rozrywkowych takich jak HISTORY®, HISTORY® HD, Lifetime®, Lifetime® HD, Crime + Investigation™, Crime + Investigation™ HD, i H2®. A+E Networks UK powstało w listopadzie 1995 roku i obecnie działa w 90 krajach w Wielkiej Brytanii, Skandynawii, krajach Beneluksu, Europie Środkowo-Wschodniej (w tym w Polsce), Afryce Subsaharyjskiej i na Bliskim Wschodzie. Kanały z portfolio koncernu są dostępne w ponad 109 milionach gospodarstw domowych w 19 wersjach językowych.

ATM Grupa S.A. to największy niezależny producent telewizyjno-filmowy w Polsce. Działamy od 1992 roku i jako jedyni w branży posiadamy status spółki publicznej notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Grupę kapitałową ATM tworzy 8 spółek. ATM Grupa to główny i największy podmiot będący zarazem udziałowcem wszystkich pozostałych spółek. Wraz ze spółkami Studio A oraz Profilm (połączone spółki Profilm Agencja Filmowa oraz Baltmedia) odpowiada za podstawową działalność Grupy tj. produkcję telewizyjną i filmową.

informacje o firmie

NOTY REDAKCYJNE:

HISTORY od 20 lat pobudza wyobraźnię i dostarcza inteligentnej rozrywki na wysokim poziomie, opowiadając o niezwykłych, charyzmatycznych bohaterach i ich inspirujących historiach. Filary programowe kanału opierają się na pełnych adrenaliny seriach motoryzacyjnych, realizowanych z epickim rozmachem produkcjach fabularnych, a także pouczających historiach ludzi i przedmiotów, które tworzą współczesny świat.

HISTORY nadaje na ponad 180 rynkach na świecie w ponad 330 milionach gospodarstw domowych. Kanał jest dostępny w ofercie Cyfrowego Polsatu, nc+, UPC, TOYA oraz w lokalnych telewizjach kablowych. Więcej informacji można uzyskać na historytv.pl oraz facebook.com/HISTORYpolska

A+E Networks Poland to spółka zależna A+E Networks UK, nadająca w Polsce kanały rozrywkowo-dokumentalne HISTORY, CI Polsat, H2 oraz Lifetime.

A+E Networks® UK, joint venture A+E Networks® i platformy Sky, to wiodący nadawca reprezentujący portfolio wysokiej jakości, nowatorskich kanałów dokumentalnych i rozrywkowych takich jak HISTORY®, HISTORY® HD, Lifetime®, Lifetime® HD, Crime + Investigation™, Crime + Investigation™ HD, i H2®. A+E Networks UK powstało w listopadzie 1995 roku i obecnie działa w 90 krajach w Wielkiej Brytanii, Skandynawii, krajach Beneluksu, Europie Środkowo-Wschodniej (w tym w Polsce), Afryce Subsaharyjskiej i na Bliskim Wschodzie. Kanały z portfolio koncernu są dostępne w ponad 109 milionach gospodarstw domowych w 19 wersjach językowych.

ATM Grupa S.A. to największy niezależny producent telewizyjno-filmowy w Polsce. Działamy od 1992 roku i jako jedyni w branży posiadamy status spółki publicznej notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Grupę kapitałową ATM tworzy 8 spółek. ATM Grupa to główny i największy podmiot będący zarazem udziałowcem wszystkich pozostałych spółek. Wraz ze spółkami Studio A oraz Profilm (połączone spółki Profilm Agencja Filmowa oraz Baltmedia) odpowiada za podstawową działalność Grupy tj. produkcję telewizyjną i filmową.