wydarzenia środowisko naturalne/ekologia sprawy społeczne

Zostań "Eko Odkrywcą" i wyjedź na zieloną szkołę

Celem „Eko Odkrywców” jest zachęcanie dzieci i młodzieży do poznawania i szanowania przyrody. To już III. Edycja konkursu organizowanego przez Henkel Polska - właściciela marki Persil, drogerie Rossmann oraz Fundację Nasza Ziemia.

Jak wziąć udział w konkursie? Przedszkolaki lub uczniowie muszą przygotować - pod okiem opiekunów - projekt związany z badaniem i poznawaniem zjawisk przyrodniczych. Projekty można zgłaszać w dwóch grupach wiekowych: dzieci z przedszkoli i klas podstawowych 1-3, oraz uczniowie klas podstawowych 4-6, gimnazjum i szkół średnich. Gotowy wniosek powinien zawierać nazwę, opis lokalnych potrzeb, na które ma odpowiadać, planowane: cele, działania i oczekiwane rezultaty oraz przewidywany budżet. Projekty należy rejestrować przy użyciu formularza zgłoszeniowego, znajdującego się na stronie: www.rossnet.pl/ekoodkrywcy do 9 listopada 2015 roku.
- Środowisko to nasze wspólne dobro. Musimy o nie dbać, by przyszłe pokolenia mogły się cieszyć z jego zasobów w takim samym stopniu jak my dzisiaj. Dlatego ważne jest zwiększanie świadomości ekologicznej poprzez aktywną edukację. Takie inicjatywy jak „Eko Odkrywcy”, które inspirują do eksperymentowania, wychodzenia w teren i zbliżenia się do natury, pomagają w budowaniu postawy proekologicznej wśród najmłodszych – mówi Joanna Wojtasik, kierownik Sekcji Zrównoważonego Rozwoju w Rossmannie.

Zasady konkursu. Zgłoszenia konkursowe zostaną sprawdzone przez przedstawicieli Fundacji Nasza Ziemia oraz firmy Henkel pod względem poprawności merytorycznej oraz zgodności z regulaminem konkursu. Następnie komisja konkursowa wyłoni 20 projektów finałowych, które zostaną opublikowane w serwisie konkursowym. Internauci będą mogli na nie głosować do 15 grudnia 2015. Lista 10 zwycięskich projektów, które zdobędą największą liczbę głosów, zostanie ogłoszona 16 grudnia.
- We wszystkich naszych działaniach biznesowych przywiązujemy ogromną wagę do troski o środowisko naturalne. Do podobnych zachowań zachęcamy innych, stąd podjęliśmy decyzję o kontynuacji konkursu dla dzieci i młodzieży „Eko Odkrywcy”, który inspiruje do podejmowania działań, mających pozytywny wpływ na środowisko. Zachęcamy do udziału szkoły i przedszkola z całej Polski – mówi Paulina Grabowska, koordynatorka projektu z ramienia firmy Henkel.

Nagrody. Każdy z 10 zwycięskich projektów, wybranych w internetowym głosowaniu, otrzyma nagrodę w postaci dofinansowania w wysokości 3 000 zł na realizację swojego projektu. Komisja konkursowa zarezerwowała sobie także prawo wyróżnienia jednego projektu, który wybierze z grupy finałowej 20-stki, nagrodą specjalną - wyjazdem na zieloną szkołę. W zeszłym roku zdobył ją zespół ze Szkoły Podstawowej numer 3 w Mysłowicach, za pracę pod tytułem "Ile jest bawełny w bawełnie? - czyli uprawa bawełny pod okiem Pippi Bawełnianki".
- Już trzeci rok z rzędu zapraszamy dzieci, nauczycieli i edukatorów do aktywnego poznawania świata przyrody. Dotychczasowe dwie edycje programu obfitowały w ciekawe, innowacyjne i atrakcyjne dla uczestników działania. Dużo działo się w terenie, a sale lekcyjne zamieniły się w prawdziwe laboratoria. Te pierwsze przyrodnicze odkrycia, są początkiem wspaniałej przygody z nauką o otaczającej przyrodzie i środowisku. A im lepiej je poznamy i zrozumiemy - tym mądrzej będziemy o nie dbać - powiedział Sławomir Brzózek, prezes Fundacji Nasza Ziemia.

Ambasador. Został nim Rafał Kosik, autor znanych i lubianych książek o przygodach Felixa, Neta i Niki. Podczas spotkań z dziećmi i młodzieżą w wybranych szkołach pisarz opowie o wpływu najnowszych technologii na środowisko.

Więcej informacji o projekcie na: www.rossnet.pl/ekoodkrywcy oraz na fanpage'u akcji w serwisie Facebook: www.facebook.com/ekoodkrywcypersil.

kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy Rossmann SDP Sp. z o.o., +48 691 521 009
Agata Nowakowska

Agata_Nowakowska@rossmann.com.pl

Rossmann SDP Sp. z o.o.
Dział PR

Rzecznik_Prasowy@rossmann.com.pl

tel: +48 42 61 39 113

informacje o firmie

Rossmann jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Codziennie zakupy w naszych drogeriach robi 650 tys. Polaków. Pierwszy sklep z naszym logo powstał w 1993 r. w Łodzi. 22 lata później świętowaliśmy otwarcie 1000-nej drogerii w warszawskich Złotych Trasach. Dziś nasza firma to 1050 sklepów i blisko 15 tys. pracowników. Kierujemy się zasadą: jak największy wybór artykułów w rozsądnych cenach. Oferujemy naszym Klientom 16 tys. produktów polskich i zagranicznych (w sumie 800 marek). Rossmann firmuje także 35 marek własnych. By zakupy były jeszcze prostsze, od lutego 2015 r. uruchomiliśmy sklep internetowy. Logując się na stronie: www.sklep.rossnet.pl lub klikając ikonę Drogerii widoczną na stronie: www.rossnet.pl można zamawiać ulubione produkty o dowolnej porze, bez potrzeby ruszania się z domu.

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia prawie 50 tysięcy pracowników. W 2014 roku wartość sprzedaży Henkla wyniosła 16,4 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,6 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane firmy wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX.

Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Nieprzerwanie od 20 lat realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej, ochronie środowiska oraz podnoszeniu świadomości środowiskowej społeczeństwa. Od początku swego istnienia koordynuje w Polsce kampanię Sprzątanie świata, będącą częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska Clean up the World. W ruchu tym uczestniczy blisko 40 mln wolontariuszy na całym świecie. Fundacja prowadzi również - wspólnie z partnerami - całoroczne programy na rzecz ochrony środowiska i przyrody, promocji zasad zrównoważonego rozwoju, selektywnej zbiórki odpadów itp. Więcej na: www.naszaziemia.pl.

kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy Rossmann SDP Sp. z o.o., +48 691 521 009
Agata Nowakowska

Agata_Nowakowska@rossmann.com.pl

Rossmann SDP Sp. z o.o.
Dział PR

Rzecznik_Prasowy@rossmann.com.pl

tel: +48 42 61 39 113

informacje o firmie

Rossmann jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Codziennie zakupy w naszych drogeriach robi 650 tys. Polaków. Pierwszy sklep z naszym logo powstał w 1993 r. w Łodzi. 22 lata później świętowaliśmy otwarcie 1000-nej drogerii w warszawskich Złotych Trasach. Dziś nasza firma to 1050 sklepów i blisko 15 tys. pracowników. Kierujemy się zasadą: jak największy wybór artykułów w rozsądnych cenach. Oferujemy naszym Klientom 16 tys. produktów polskich i zagranicznych (w sumie 800 marek). Rossmann firmuje także 35 marek własnych. By zakupy były jeszcze prostsze, od lutego 2015 r. uruchomiliśmy sklep internetowy. Logując się na stronie: www.sklep.rossnet.pl lub klikając ikonę Drogerii widoczną na stronie: www.rossnet.pl można zamawiać ulubione produkty o dowolnej porze, bez potrzeby ruszania się z domu.

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia prawie 50 tysięcy pracowników. W 2014 roku wartość sprzedaży Henkla wyniosła 16,4 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,6 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane firmy wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX.

Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Nieprzerwanie od 20 lat realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej, ochronie środowiska oraz podnoszeniu świadomości środowiskowej społeczeństwa. Od początku swego istnienia koordynuje w Polsce kampanię Sprzątanie świata, będącą częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska Clean up the World. W ruchu tym uczestniczy blisko 40 mln wolontariuszy na całym świecie. Fundacja prowadzi również - wspólnie z partnerami - całoroczne programy na rzecz ochrony środowiska i przyrody, promocji zasad zrównoważonego rozwoju, selektywnej zbiórki odpadów itp. Więcej na: www.naszaziemia.pl.