Nestlé tworzy możliwości zatrudnienia młodzieży na całym świecie
Nestlé rozszerzyło Europejską Inicjatywę Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych Nestlé needs YOUth na pozostałe kontynenty. W lutym 2015 roku firma zapowiedziała jej globalny rozwój, począwszy od Meksyku. Teraz szanse na wejście na rynek pracy dostanie 900 000 osób w obu Amerykach.
Meksyk był pierwszym pozaeuropejskim krajem objętym inicjatywą Nestlé needs YOUth. W lutym firma zadeklarowała stworzenie tam prawie 3000 miejsc pracy i 500 ofert staży i praktyk, a także przeszkolenie ponad 300 000 osób w ramach projektu „Gotowość do Pracy”. Nestlé Global Youth Initiative w Meksyku wspierać ma przede wszystkim młode kobiety wchodzące na rynek pracy, które w tym kraju są szczególnie dotknięte problemem bezrobocia.
Teraz firma Nestlé ogłosiła, że w ciągu trzech najbliższych lat w obu Amerykach planuje objąć inicjatywą ponad 900 000 młodych osób: 24 000 młodych dostanie miejsca pracy, 7000 – oferty staży i praktyk, a 870 000 osób skorzysta z doradztwa, szkoleń i treningów jak szukać pracy, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej w ramach projektu “Gotowość do pracy”, który jest jednym z filarów inicjatywy Nestlé needs YOUth.
– W Nestlé nie skupiamy się tylko na karmieniu kolejnych pokoleń naszymi produktami w dosłownym sensie, ale także na karmieniu ich wiedzą i umiejętnościami tak, aby byli gotowi wejść na ścieżkę kariery zawodowej i mieć szanse na dobrą przyszłość – mówi Laurent Freixe, Wiceprezes Nestlé S.A na Ameryki.
Wsparcie ludzi młodych na rynku pracy jest jednym ze strategicznych priorytetów firmy Nestlé także w regionie Azji, Oceanii i Afryki. Wan Ling Martello, szef tego regionu podsumowała, że łącznie w 2014 roku stworzono tam 4 500 miejsc pracy dla młodych, blisko 2000 miejsc staży i 860 praktyk.
W ubiegłym roku Nestlé rozwinęło inicjatywę Nestlé Needs YOUth o kolejny filar – Sojusz dla Młodych, Alliance for YOUth. Jest to porozumienie firmy i ponad 200 jej partnerów biznesowych w całej Europie na rzecz organizowania miejsc pracy i praktyk dla młodych. Dzięki niemu w ciągu roku w całej Europie powstało 50 000 miejsc staży i praktyk dla młodych, a w Polsce ponad 1 000.
Obecnie w ramach inicjatywy w fabrykach i biurach Nestlé w całej Polsce trwają praktyki letnie, podczas których młodzież w Warszawie, Kaliszu, Namysłowie, Kargowej, Nowej Wsi Wrocławskiej, Rzeszowie i Nałęczowie uczy się, jak wygląda praca w międzynarodowej korporacji, w nowoczesnych biurach i fabrykach. Młodzi wspierają działy sprzedaży, HR, rozwoju nowych produktów, marketingu, działy jakości, a nawet laboratoria chemiczne i w praktyce rozwijają wiedzę zdobytą na studiach. W ubiegłym roku ponad 50% uczestników praktyk otrzymało oferty stałej współpracy. Jak będzie w tym roku, dowiemy się już jesienią.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.