styl życia sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse rodzina

Seniorze, zamiast czekać na listonosza, załóż konto!

05.05.2015 | redakcja infoWire.pl

Banki chcą zwiększyć wiedzę seniorów na temat usług bankowych oraz zaktywizować ich w sferze finansowej. Przekonują, że osoby starsze dzięki założeniu konta mogą zaoszczędzić nie tylko czas, lecz także pieniądze.

Zamiast pobierania świadczeń w gotówce banki polecają korzystanie z kont. „Przez pierwsze dwa lata seniorzy są zwolnieni z opłat za ich prowadzenie. Nie ponoszą również żadnych kosztów za przelewy, wypłaty gotówki z bankomatu czy obsługę karty płatniczej” – mówi serwisowi nfoWire.pl Maciej Pieczkowski z Banku BPH.

Aby przekonać starsze pokolenie do nowoczesnej bankowości, oferowane są np. zwroty części wydatków na zakupy w przypadku płacenia kartą. Seniorzy mogą skorzystać także z pomocy w nieoczekiwanych sytuacjach: „Pakiet usług assistance zapewnia bezpłatne wizyty lekarza i pielęgniarki, dostawy leków, jak również sprzętu rehabilitacyjnego, transport medyczny, pomoc specjalistów, np. hydraulika czy elektryka, oraz naprawę lub holowanie samochodu” – podkreśla ekspert.

Banki promują swoje produkty na spotkaniach z seniorami w całej Polsce. Wiele przydatnych informacji osoby starsze znajdą także w punktach bankowych oraz internecie. Mogą też dzwonić na specjalne infolinie.

załączniki