sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Najlepsze i najgorsze infolinie ubezpieczycieli w 2015 roku. Zobacz ranking

21.04.2015 | mfind

W najnowszym raporcie zespół porównywarki ubezpieczeń mfind sprawdził, jak działają infolinie towarzystw ubezpieczeniowych. Z badania można dowiedzieć się, ile czasu klient będzie oczekiwał na połączenie z konsultantem w 22 towarzystwach ubezpieczeniowych.

Szkodę najszybciej zgłosisz w Link4. Do TUW TUZ się nie dodzwonisz

Zgloszenie szkody - infolinia.png

Dla klientów towarzystw ubezpieczeniowych kluczowe jest sprawne połączenie z konsultantem podczas zgłaszania szkody komunikacyjnej, kiedy rozmowie często towarzyszą nerwy i presja czasu, a długie oczekiwanie w kolejce dodatkowo potęguje stres.

Pod względem długości oczekiwania na połączenie z konsultantem infolinii szkodowej najlepiej wypadły Link4 (35 sekund od momentu wybrania numeru do rozpoczęcia rozmowy z "żywym" konsultantem), TUW Pocztowe (40 s), Generali, PZU, Ergo Hestia i Compensa (po 45 s). W jednej minucie zmieściły się również Proama, Allianz oraz AVIVA.

Na pewno nad swoją infolinią musi popracować bardzo popularna wśród klientów Warta, która z czasem oczekiwania sięgającym niemal 2,5 minuty zajęła przedostatnie miejsce na liście 22 badanych towarzystw. Ranking zamknęło TUW TUZ, do którego twórcom raportu nie udało się dodzwonić.

Szybciej zgłosisz szkodę niż poznasz ofertę ubezpieczyciela

W badaniu nieco gorzej wypadły infolinie produktowe. Przede wszystkim nie wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe umożliwiają połączenie z konsultantem, który udzieli klientowi informacji o ofercie. Infolinii produktowej nie posiadają TUW Pocztowe, Concordia, TUW TUW, Uniqa oraz InterRisk. Klientowi, który chce uzyskać informacje o ofercie, ci ubezpieczyciele proponują kontakt z agentem ubezpieczeniowym.

Najszybszą infolinią produktową mogą się pochwalić TUW TUZ (26 sekund), Generali i PZU (po 30 s), Benefia (35 s), Allianz i Compensa (po 45 s) oraz You Can Drive (54 s). Niestety aż sześć towarzystw zmusi swojego klienta do oczekiwania na połączenie z konsultantem przez ponad 2 minuty. Najsłabiej w zestawieniu wypadły HDI (4 min 50 s), Liberty Ubezpieczenia (3 min 50 s) oraz Warta (3 min 30 s).

Kiedy dzwonić do ubezpieczyciela?

Z raportu mfind wynika, że dla klientów problem może stanowić... znalezienie godzin pracy infolinii ubezpieczycieli. Na dodatek poszczególne działy w obrębie jednego towarzystwa czynne są w różnych godzinach.

W przypadku infolinii szkodowej niestety tylko trzy towarzystwa oferują pomoc całodobowo - są to MTU, PZU oraz Ergo Hestia. Przez siedem dni w tygodniu, ale nie 24 godziny na dobę, pracują Benefia, InterRisk i Compensa.

W raporcie zespół mfind prezentuje również porady dla klientów, którzy chcą mieć pewność, że szybko dodzwonią się do ubezpieczyciela. Okazuje się, że najdłużej czekać będziemy dzwoniąc w poniedziałek, kiedy konsultanci przyjmują zgłoszenia z całego weekendu, oraz w czasie porannego szczytu - miedzy godz. 8 a 10. Na infolinie całodobowe warto z kolei dzwonić w nocy, nawet około północy, ponieważ telefon odbierze prawdopodobnie bardziej doświadczony konsultant.

Godziny pracy infolinii.png

- Współcześni klienci coraz chętniej porównują i kupują ubezpieczenia w internecie. Jest to szybsze, wygodniejsze i bardziej opłacalne. Infolinia powoli staje się więc jedynym "miejscem", w którym klient ma bezpośredni kontakt z przedstawicielem towarzystwa ubezpieczeniowego. Dlatego jej jakość, szczególnie w przypadku zgłaszania szkody, w ogromnym stopniu wpływa na wizerunek firmy - przekonuje twórca porównywarki ubezpieczeń mfind Bartłomiej Roszkowski.

- Raport ukazuje, jak w praktyce działają infolinie ubezpieczycieli. Trafnie przedstawia problemy z jakimi możemy spotkać się, gdy chcemy zgłosić szkodę czy po prostu skontaktować się z ubezpieczycielem w celu zasięgnięcia informacji odnośnie naszej sprawy. Wyniki badań przedstawione w raporcie są analogiczne do problemów, z jakimi w swojej codziennej pracy spotyka się Rzecznik Ubezpieczonych - podsumowuje z kolei Urszula Borowiecka, starszy specjalista wydziału prawnego w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych.

Pełny raport z rankingami oraz infografikami można znaleźć w serwisie Akademia mfind. Infografiki można również pobrać z dysku Google TUTAJ.

Metodologia badania

Tester mfind przeprowadził badanie infolinii 22 ubezpieczycieli w dniach 17-19 marca 2015 r. Większość połączeń była wykonywana w godzinach 16-20.

Tester dzwonił na infolinię dwukrotnie w celu uzyskania informacji o ofercie ubezpieczeń komunikacyjnych oraz zgłoszenia szkody komunikacyjnej. Jego ocenie podlegały: czas oczekiwania na połączenie z konsultantem, liczba etapów IVR, zrozumiałość komunikatów IVR, obecność komunikatów dotyczących nagrywania rozmów, obecność reklam, obecność informacji o pozycji w kolejce oczekujących na połączenie. Tester ocenił również: widoczność numeru infolinii na stronie internetowej ubezpieczyciela, widoczność informacji o cenach połączeń oraz godziny pracy infolinii.

informacje o firmie

O mfind

"Wyobrażasz sobie kupno komputera na podstawie ceny, ale bez wiedzy o jego parametrach? No właśnie, my też nie". Dokładnie tak samo jest z ubezpieczeniami samochodu. Dlatego mfind to porównywarka ubezpieczeń, która pokazuje nie tylko ceny, ale również bardzo dokładnie prezentuje zakresy ubezpieczeń OC i AC. Dzięki temu nie tylko można kupić ubezpieczenie taniej i szybciej niż u agenta lub na stronie towarzystwa, ale również wygodnie i świadomie wybrać najkorzystniejsze rozwiązanie. To właśnie możliwość dokładnego porównania ofert, daje Ci pewność i poczucie bezpieczeństwa, ponieważ wiesz, co znajduje się w Twojej polisie. Tylko w mfind możesz wybrać najlepsze z najtańszych rozwiązań.

Założyciele mfind

Bartłomiej Roszkowski - doświadczony w branży mediów cyfrowych i nowoczesnych technologii założyciel NetPress Digital i Nexto.pl - lidera sprzedaży książek i prasy elektronicznej, wyróżnionego jako jeden z najlepszych sklepów internetowych w Polsce przez portal Money.pl. Od 2013 współtworzy i jest członkiem zarządu mfind - nowatorskiego serwisu ubezpieczeniowego, oferujacego najnowocześniejsze na rynku rozwiązania. Studiował prawo i administrację oraz zarządzanie i marketing/e-biznes na Uniwersytecie Warszawskim. W wersji ekstremalnej uprawia wspinaczkę, snowboard i nurkowanie.

Bartosz Salwiński - od 1997 roku zawodowo związany z rynkiem ubezpieczeń. W 2002 r. współtworzył AB Port - multiagencję specjalizujacą się w ubezpieczeniach majątkowych i komunikacyjnych, uznawaną za jedną z najprężniej działających w województwie mazowieckim, wielokrotnie nagradzaną i wyróżnianą. Współzałożyciel i członek zarządu mfind - nowatorskiego serwisu ubezpieczeniowego, oferujacego najnowocześniejsze na rynku rozwiązania. Absolwent Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie. Ukończył także szkołę muzyczną - gra na skrzypcach, fortepianie i klarnecie. W 2012 r. opłynął jachtem Spitsbergen przez cieśninę Hinlopen - było to czwarte takie dokonanie w historii Polski.

Artur Żuliński - jest założycielem jednej z największych w kraju multiagencji ubezpieczeniowych AB Port, której zaufało ponad 300 tys. klientów oraz byłym menedżerem Orkiestry Symfonicznej "Promenada". Współzałożyciel i członek zarządu mfind - nowatorskiego serwisu ubezpieczeniowego, oferującego najnowocześniejsze na rynku rozwiązania. Studiował zarządzanie i marketing oraz finanse i bankowość w Szkole Głównej Handlowej, włada czterema językami - angielskim, hiszpańskim, rosyjskim i niemieckim. Podróżnik, żeglarz, pilot, ratownik, pasjonat sportów ekstremalnych. Pierwszy i jedyny człowiek na świecie, który bez dokumentów przewozowych przeprowadził autokar turystów z Grecji do Polski.

informacje o firmie

O mfind

"Wyobrażasz sobie kupno komputera na podstawie ceny, ale bez wiedzy o jego parametrach? No właśnie, my też nie". Dokładnie tak samo jest z ubezpieczeniami samochodu. Dlatego mfind to porównywarka ubezpieczeń, która pokazuje nie tylko ceny, ale również bardzo dokładnie prezentuje zakresy ubezpieczeń OC i AC. Dzięki temu nie tylko można kupić ubezpieczenie taniej i szybciej niż u agenta lub na stronie towarzystwa, ale również wygodnie i świadomie wybrać najkorzystniejsze rozwiązanie. To właśnie możliwość dokładnego porównania ofert, daje Ci pewność i poczucie bezpieczeństwa, ponieważ wiesz, co znajduje się w Twojej polisie. Tylko w mfind możesz wybrać najlepsze z najtańszych rozwiązań.

Założyciele mfind

Bartłomiej Roszkowski - doświadczony w branży mediów cyfrowych i nowoczesnych technologii założyciel NetPress Digital i Nexto.pl - lidera sprzedaży książek i prasy elektronicznej, wyróżnionego jako jeden z najlepszych sklepów internetowych w Polsce przez portal Money.pl. Od 2013 współtworzy i jest członkiem zarządu mfind - nowatorskiego serwisu ubezpieczeniowego, oferujacego najnowocześniejsze na rynku rozwiązania. Studiował prawo i administrację oraz zarządzanie i marketing/e-biznes na Uniwersytecie Warszawskim. W wersji ekstremalnej uprawia wspinaczkę, snowboard i nurkowanie.

Bartosz Salwiński - od 1997 roku zawodowo związany z rynkiem ubezpieczeń. W 2002 r. współtworzył AB Port - multiagencję specjalizujacą się w ubezpieczeniach majątkowych i komunikacyjnych, uznawaną za jedną z najprężniej działających w województwie mazowieckim, wielokrotnie nagradzaną i wyróżnianą. Współzałożyciel i członek zarządu mfind - nowatorskiego serwisu ubezpieczeniowego, oferujacego najnowocześniejsze na rynku rozwiązania. Absolwent Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie. Ukończył także szkołę muzyczną - gra na skrzypcach, fortepianie i klarnecie. W 2012 r. opłynął jachtem Spitsbergen przez cieśninę Hinlopen - było to czwarte takie dokonanie w historii Polski.

Artur Żuliński - jest założycielem jednej z największych w kraju multiagencji ubezpieczeniowych AB Port, której zaufało ponad 300 tys. klientów oraz byłym menedżerem Orkiestry Symfonicznej "Promenada". Współzałożyciel i członek zarządu mfind - nowatorskiego serwisu ubezpieczeniowego, oferującego najnowocześniejsze na rynku rozwiązania. Studiował zarządzanie i marketing oraz finanse i bankowość w Szkole Głównej Handlowej, włada czterema językami - angielskim, hiszpańskim, rosyjskim i niemieckim. Podróżnik, żeglarz, pilot, ratownik, pasjonat sportów ekstremalnych. Pierwszy i jedyny człowiek na świecie, który bez dokumentów przewozowych przeprowadził autokar turystów z Grecji do Polski.