technologie ekonomia/biznes/finanse

Rynek AGD w natarciu

15.04.2015 | Amica S.A.

To dobry czas dla polskiego rynku AGD. Z danych CECED, organizacji zrzeszającej producentów AGD, wynika, że w marcu 2015 r. sieci dystrybutorskie kupiły o 30 procent urządzeń AGD więcej niż w lutym, zaś sprzedaż w pierwszym kwartale osiągnęła historyczny wynik miliona sztuk.

Z jednej strony chętnie kupujemy sprzęt gospodarstwa domowego, a z drugiej produkowane w kraju urządzenia świetnie sprzedają się za granicą. Nie bez powodu Ministerstwo Skarbu Państwa uznało sprzęt AGD za jeden z dziewięciu hitów eksportowych.

W I kwartale 2015 r. odnotowano ilościowy wzrost sprzedaży urządzeń AGD do sieci dystrybutorskich na polskim rynku o 12 procent w stosunku do roku poprzedniego, co stanowi dobrą prognozę na przyszłość. Tempo wzrostu produktów w poszczególnych kategoriach jest również porównywalne. W ujęciu ilościowym wiodącą kategorią w segmencie dużego AGD, jeśli chodzi o sprzedaż, są zdecydowanie pralki. Można również zauważyć rosnące zainteresowanie suszarkami do ubrań i zmywarkami, które plasowane są w droższym segmencie tego rynku.

„Jako wiodący producent AGD obserwujemy rosnącą dynamikę wzrostu sprzedaży, co w skali całego rynku potwierdzają wyniki opublikowane przez CECED. Ta sytuacja nas cieszy, choć jeszcze za wcześnie, aby na tej podstawie przewidywać wyniki za cały rok 2015” - mówi Andrzej Sas, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu w Amica Wronki S.A. „Wzrost rynku jest m.in. uwarunkowany rosnącymi oczekiwaniami konsumentów wobec sprzętu AGD. Szukają oni nowoczesnych i inteligentnych rozwiązań, które ułatwiają życie i dodatkowo cieszą oko. Nasze produkty są projektowane tak, by dostarczać urządzenia łączące świetną technologię ze znakomitym designem – dodaje.

Z jednej strony rosnący popyt sprzętu AGD na rodzimym rynku, z drugiej - eksport, którego prognozy również są optymistyczne. W 2014 r. wartość polskiego eksportu wyniosła 13 mld 403,6 mln euro. Oznacza to 742,8 mln euro nadwyżki w handlu zagranicznym. Analitycy Banku Zachodniego WBK przewidują, że eksport w Polsce może wzrosnąć w tym roku nawet o 6-7 procent i będzie głównym motorem napędowym PKB.

Polska jest mocnym graczem na rynku AGD w Europie i na świecie. W 2014 r. głównymi kierunkami eksportu były Niemcy (21%), Wielka Brytania (13%), Francja (12%), Włochy (8%), Rosja (6%), podczas gdy reszta krajów generuje 40% udział eksportu.

Tendencje rynkowe podkreślają znaczenie Amiki, jako jednego z największych eksporterów sprzętu AGD w Polsce. Obecnie około 70 procent produkcji Amiki przeznaczonych jest na eksport.

„Nasze urządzenia można nabyć w 40 krajach świata, a najsilniejszą pozycję osiągnęliśmy  w Niemczech, Skandynawii i Rosji – mówi Andrzej Sas, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu w Amica Wronki S.A.  „Konsekwentnie realizujemy strategię HIT2023, wzmacniając naszą pozycję w tych krajach Europy Zachodniej, na których mamy jeszcze potencjał wzrostowy” – dodaje.

kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
Public Relations Manager, Grupa Amica
Eliza Orepiuk-Szymura

eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl

tel: +48 882 393 992

Biuro Prasowe
Grupa Amica
Biuro Prasowe

media@amica.pl

informacje o firmie

Amica Wronki S.A. to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Spółka generuje ponad 70 procent przychodów na ponad 40 rynkach zagranicznych. W portfolio firmy znajdują się także zagraniczne marki Gram i Hansa. Amica jest laureatem prestiżowych nagród branżowych i konsumenckich, do których należą m.in. Nagroda Gospodarcza Prezydenta Rzeczypospolitej, Superbrand Made In Poland i Godło Teraz Polska.

kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
Public Relations Manager, Grupa Amica
Eliza Orepiuk-Szymura

eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl

tel: +48 882 393 992

Biuro Prasowe
Grupa Amica
Biuro Prasowe

media@amica.pl

informacje o firmie

Amica Wronki S.A. to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Spółka generuje ponad 70 procent przychodów na ponad 40 rynkach zagranicznych. W portfolio firmy znajdują się także zagraniczne marki Gram i Hansa. Amica jest laureatem prestiżowych nagród branżowych i konsumenckich, do których należą m.in. Nagroda Gospodarcza Prezydenta Rzeczypospolitej, Superbrand Made In Poland i Godło Teraz Polska.