ekonomia/biznes/finanse

Statuetki „Złoty Bankier 2014” rozdane – mBank najlepszym bankiem 2014 roku

15.04.2015 | Bankier.pl

Bankier.pl, wraz z internautami, przyznał nagrody za najlepsze produkty i usługi 2014 roku w VI edycji Plebiscytu „Złoty Bankier”. Statuetki przyznano w 12 kategoriach. Najlepszym bankiem minionego roku został mBank, za najbardziej innowacyjne uznano mobilne płatności w technologii HCE Banku Pekao, a osobowością roku został Tomasz Bogus, były prezes Banku Pocztowego.

Na najlepsze produkty i usługi bankowe zagłosowało 30 tys. internautów. 27 banków zgłosiło 65 produktów w 8 kategoriach podstawowych. Wyniki plebiscytu wskazują, że najlepszym kontem osobistym, najlepszym kontem dla przedsiębiorcy i najlepszą bankowością mobilną pochwalić się może mBank. W kategoriach Najlepsza lokata i Najlepszy kredyt dla przedsiębiorcy – zwyciężył PKO Bank Polski.

Najlepszy kredyt gotówkowy - według głosujących - oferuje Alior Bank, kredyt hipoteczny - ING Bank Śląski, a w social media najlepiej z klientami komunikuje się Bank Zachodni WBK.

W kategoriach specjalnych: Najlepszy spot reklamowy, Innowacja finansowa i Osobowość roku - werdykt wydała kapituła, w której oprócz przedstawicieli organizatora, zasiedli także dziennikarze ekonomiczni oraz obserwatorzy sektora finansowego i nowych mediów. 

Z 19 nominowanych w kategorii Innowacja finansowa roku nagrodzono aplikację mobilną do płatności w technologii HCE Banku Pekao, drugie miejsce zajął system bankowości głosowej Meritum Banku, a trzecie usługa Banku Ochrony Środowiska -  BOŚ EKOsystem.

W kategorii Najlepszy spot reklamowy wśród 10 nominowanych zwyciężyła kampania ING Banku Śląskiego „Liczą się ludzie”, drugie miejsce zajęła reklama Euro Banku „Dziękujemy”, a trzecie PKO Bank Polski ze spotem „Uronić łzę wzruszenia”.

Osobowością roku 2014 został Tomasz Bogus, były prezes Banku Pocztowego.

– Kapituła doceniła skuteczność Tomasza Bogusa w realizowaniu strategii organicznego i samodzielnego rozwoju banku na trudnym rynku, a zwłaszcza sukcesy w zagospodarowaniu nieubankowionej niszy poza wielkimi miastami – mówi Bogusław Półtorak, redaktor naczelny Bankier.pl. – Pod przewodnictwem menedżera Bank Pocztowy systematycznie odnotowywał doskonałe wyniki, a w 2014 roku wypracował najwyższy w historii zysk netto i zdołał znacząco powiększyć grono klientów detalicznych – dodaje.

Najważniejszą nagrodą w plebiscycie jest statuetka i tytuł „Złoty Bank”. Otrzymuje je bank, który uzyska najwięcej głosów internautów łącznie we wszystkich ocenianych kategoriach. W tym roku ubiegłoroczny sukces powtórzył mBank, zdobywając 16% głosów i piątą w historii plebiscytu złotą statuetkę. Tuż za nim uplasowały się Bank Zachodni WBK (13,2%) i ING Bank Śląski (12,6%).

Wyniki plebiscytu zostały ogłoszone podczas uroczystej gali, która odbyła się 14 kwietnia w Warszawie. Internauci mogli śledzić wydarzenie za pośrednictwem transmisji online realizowanej przez Bankier.tv.

Nagrodzeni w Plebiscycie „Złoty Bankier 2014”

Kategorie podstawowe – wyniki:

  • Najlepsze konto osobiste – mBank
  • Najlepsza lokata – PKO Bank Polski
  • Najlepszy kredyt gotówkowy – Alior Bank
  • Najlepszy kredyt hipoteczny – ING Bank Śląski
  • Najlepsze konto dla przedsiębiorcy – mBank
  • Najlepszy kredyt dla przedsiębiorcy – PKO Bank Polski
  • Najlepsza bankowość mobilna – mBank
  • Najlepszy bank w social media – Bank Zachodni WBK

Kategorie specjalne –  wyniki:

  • Najlepszy spot reklamowy - ING Bank Śląski „Liczą się ludzie”
  • Innowacja finansowa roku – Bank Pekao - mobilne płatności w technologii HCE
  • Osobowość roku – Tomasz Bogus

Złoty Bank 2014

  • mBank

Szczegółowe wyniki głosowania, czyli pełne zestawienie zwycięzców VI edycji plebiscytu „Złoty Bankier”, znajdują się w raporcie „Najlepsi w bankowości 2014”

Organizator: Bankier.pl

Partner plebiscytu: „Puls Biznesu”

Partner strategiczny: MasterCard

Patroni medialni: Miesięcznik Finansowy BANK, PRNews.pl

Więcej informacji o plebiscycie na stronie www.ZlotyBankier.pl.

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie