handel transport

Te felgi aluminiowe wybierają kierowcy

06.03.2015 | Oponeo

Z roku na rok popularność felg aluminiowych jest coraz większa. Które są najpopularniejsze i dlaczego? Jak zmieniają się gusta kierowców? Przedstawiamy najczęściej wybierane felgi w roku ubiegłym.

16-sto calowa, srebrna, pięcioramienna felga - najpopularniejsza

Najpopularniejszą średnicą od wielu lat pozostaje 16”. Wynika to z wielu czynników: bardzo popularnych rozmiarów opon, jak np. 205/55R16, który jest rozmiarem zalecanym w najpopularniejszych autach jeżdżących po naszych drogach, przejścia na sezon letni z mniejszych średnic właśnie na 16” i na odwrót – z większych na mniejsze, szczególnie w sezonie zimowym. To właśnie przekłada się na udział 16” w rynku na poziomie 43%. Drugie miejsce zajęły felgi 15” – 26%.

Ponadto należy jednak zauważyć sukcesywny wzrost felg 17” i większych, który spowodowany jest coraz większymi rozmiarami, na jakich wychodzą seryjnie samochody. Na uwagę zasługuje również bardzo duża dynamika sprzedaży felg 14” – wzrost do roku poprzedniego wyniósł blisko 60%. Związane jest to z coraz większą popularnością małych samochodów dedykowanych do miasta np. Volkswagen UP, Ford KA, czy Renault Twingo.

Jeżeli chodzi o kolor to wynik nie jest zaskoczeniem – 62% sprzedawanych felg jest srebrnych. Dla większości kierowców jest to symbol klasyki i takie koła uznają za najatrakcyjniejsze, ale i najpraktyczniejsze – szczególnie jeśli chodzi o sezon zimowy, kiedy to zalecanym wariantem są właśnie takie obręcze.

Grafit, czerń i biel  - dla chcących się wyróżnić

Od dwóch lat rośnie udział felg czarnych (22%) i grafitowych (15%). Wśród kolorów o największej dynamice sprzedaży znalazły się również białe felgi. - Jest to bezpośrednio związane z popularnością kolorów samochodów, które są sprzedawane na rynku. Klienci bardzo chętnie kupują je na zasadzie kontrastu: ciemny samochód - jasne felgi i analogicznie jasny samochód - ciemne obręcze - mówi Filip Biesek, Koordynator Działu Felg w Oponeo.pl.

Wzór od lat ten sam

61% wszystkich felg jest pięcioramiennych. Jest to jedyna cecha obręczy, u której na przestrzeni ostatnich lat nie zaobserwowano widocznych zmian. Sprzedaż konkretnych felg aluminiowych w dużej mierze jest odzwierciedleniem popularności wybranych wzorów stosowanych w oryginalnym wyposażeniu aut. Na ogół kierowcy nie chcą w sposób bardzo widoczny zmieniać designu samochodu.

Alcar dominuje, Uniwheels coraz mocniejszy

Najpopularniejsze marki na rynku należą do austriackiej grupy Alcar – są nimi Dezent oraz Enzo. Ich siłą są proste wzory, a ich wybór w ofercie jest naprawdę duży. Co ważnie, felgi te dostępne są w bardzo atrakcyjnych cenach. Udział na rynku tylko tych dwóch producentów stanowi aż 36%. To rewelacyjny wynik grupy Alcar, zwłaszcza, że należą do niej jeszcze marki Aez i Dotz, które również sprzedają się dobrze. Łącznie prawie połowa sprzedawanych felg to wyżej wymienione marki. Mówiąc krótko dominacje na całej linii.

Na przestrzeni ostatnich lat mocno wzrósł udział grupy Uniwheels, do której należą: Alutec, Rial i Anzio. Wspomniane marki zajmują kolejno trzecie, czwarte oraz piąte miejsce. W sumie ich udział na rynku wynosi 24% i z roku na rok jest coraz większy.

Kluczowe elementy dla klientów

Wiemy już, jakie marki sprzedają się najlepiej, a także który wzór, kolor i średnica są najpopularniejsze. Nie zmienia to jednak faktu, że są to tylko podstawowe dane dotyczące felg. Felg srebrnych, pięcioramiennych w ofertach producentów jest bardzo dużo.

W jaki sposób zatem kierowcy decydują o tym, która obręcz będzie tą właściwą? Jak wynika z badań przeprowadzonych przez OPONEO.PL jedna trzecia z nas zwraca uwagę na wygląd, a 27% na połączenie atrakcyjnej ceny i bezpieczeństwa (tego, czy dana felga jest dobra jakościowo). Tylko około 10% osób zwraca uwagę na samą cenę, czy bezpieczeństwo. Zatem cena w przypadku felg nie jest priorytetem. Klienci wybierają felgi w oparciu o swój gust i często decydują się na felgi renomowanego producenta zakładając, że będą one solidnie wykonane i zapewnią im bezpieczną jazdę.

kontakt dla mediów
Monika Siarkowska
Relacje Inwestorskie, OPONEO.PL S.A.
Monika Siarkowska

monika.siarkowska@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 94

tel: +48 516 005 007

OPONEO.PL S.A.
PR produktowy

pr@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 12

informacje o firmie

OPONEO.PL S.A. od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon z 75% udziałem w polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych. Marką spółki i jej głównym portalem jest Oponeo.pl. Firma posiada także popularne forum RTV AGD – Elektroda.pl i jest współwłaścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl. Dodatkowe informacje na stronie www.oponeo.pl.

załączniki

kontakt dla mediów
Monika Siarkowska
Relacje Inwestorskie, OPONEO.PL S.A.
Monika Siarkowska

monika.siarkowska@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 94

tel: +48 516 005 007

OPONEO.PL S.A.
PR produktowy

pr@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 12

informacje o firmie

OPONEO.PL S.A. od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon z 75% udziałem w polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych. Marką spółki i jej głównym portalem jest Oponeo.pl. Firma posiada także popularne forum RTV AGD – Elektroda.pl i jest współwłaścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl. Dodatkowe informacje na stronie www.oponeo.pl.