wydarzenia polityka sprawy społeczne

Preferencje w wyborach prezydenckich – luty 2015

25.02.2015 | GfK Polonia

Preferencje w wyborach prezydenckich – luty 2015
Warszawa, 25 lutego 2015 r. – Gdyby wybory prezydenckie miały odbyć się w lutym, to wzięłaby w nich udział ponad połowa dorosłych Polaków (72 proc.). Najwięcej głosów otrzymałby obecny prezydent Bronisław Komorowski (52 proc.) – wyniki lutowej fali badania GfK na temat preferencji Polaków w wyborach prezydenckich.

W porównaniu do styczniowej fali badania wynik obecnego prezydenta spadł o kolejne 3 proc. (w badaniu styczniowym Bronisław Komorowski stracił także 3 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca), jednak jest to nadal wynik, który dałby mu zwycięstwo w pierwszej turze wyborów.
Notowania kandydata PiS Andrzeja Dudy zauważalnie ruszyły z miejsca. W lutym otrzymałby już 20 proc. głosów (o 6 proc. więcej niż w styczniu).
Na kolejnych miejscach znaleźli się: Magdalena Ogórek – 4 proc. (wynik bez zmian w porównaniu z pomiarem styczniowym), Paweł Kukiz 3 proc. (pierwszy raz objęty badaniem), Janusz Korwin-Mikke 2 proc. (minus 1 proc.), Janusz Palikot 2 proc. (bz.), Adam Jarubas 2 proc. (pierwszy raz objęty badaniem). Inni kandydaci nie otrzymali żadnych wskazań lub zgłosili zamiar kandydowania już po terminie realizacji badania.

Pref_wyb_prez_02_2015_v3.jpg
Od stycznia odsetek wyborców niezdecydowanych, na którego z kandydatów zagłosować, zmalał o 6 punktów procentowych i wynosi obecnie 14 proc. Na niezmienionym poziomie pozostaje odsetek osób, które nie chcą ujawnić swoich zamiarów wyborczych (2 proc.).

Dodatkowe informacje o badaniu
Lutowa fala badania została przeprowadzona w dniach 12-16 lutego 2015 r. na podstawie reprezentatywnej imiennej próby pełnoletnich Polaków wylosowanej z bazy PESEL. Osoby celowe zostały wybrane w oparciu o dwustopniowy stratyfikowany schemat losowania z całkowitą liczbą realizowanych wywiadów n=1020.

kontakt dla mediów
Maciej Siejewicz
Marketing & Communications Manager, GfK
Maciej Siejewicz

maciej.siejewicz@gfk.com

tel: +48 22 43 41 239

informacje o firmie

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

załączniki

więcej z kategorii wydarzenia

kontakt dla mediów
Maciej Siejewicz
Marketing & Communications Manager, GfK
Maciej Siejewicz

maciej.siejewicz@gfk.com

tel: +48 22 43 41 239

informacje o firmie

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group