polityka sprawy społeczne

Zachowania i preferencje wyborcze Polaków w styczniu 2015

31.01.2015 | GfK Polonia

Zachowania i preferencje wyborcze Polaków w styczniu 2015

Warszawa, 31 stycznia 2015 r. – Gdyby wybory parlamentarne miały odbyć się w styczniu, to wzięłaby w nich udział ponad połowa dorosłych Polaków (58 proc.). Najwięcej głosów otrzymałaby Platforma Obywatelska (39 proc.) oraz Prawo i Sprawiedliwość (38 proc.) – wyniki styczniowej fali badania* GfK Polonia na temat preferencji partyjnych Polaków.

W porównaniu z grudniową falą badania notowania PO pozostały na niemal niezmienionym poziomie, natomiast notowania PiS spadły o 2 punkty proc., do 37, 7 proc. Do Sejmu dostałyby się jeszcze: Polskie Stronnictwo Ludowe (8,3 proc.) oraz Sojusz Lewicy Demokratycznej (6,3 proc.).
Poza parlamentem znalazłyby się: Nowa Prawica Janusza Korwin-Mikke (2,2 proc.), Twój Ruch (1,5 proc.), Partia Kobiet (1,2 proc.), Sprawiedliwa Polska Jarosława Gowina i Zbigniewa Ziobro (0,9 proc.), Unia Pracy (0,7 proc.), Prawica Rzeczpospolitej (0,6 proc.), Stronnictwo Demokratyczne (0,4 proc.), Unia Polityki Realnej (0,3 proc.), Liga polskich Rodzin (0,2 proc.). Powyższy procentowy rozkład głosów uwzględnia także kategorię „inna partia”, na którą wskazał 1 proc. respondentów.

Prezentowane wyniki preferencji wyborczych obliczono na podstawie połączonych dwóch kategorii respondentów, którzy zadeklarowali swój udział w wyborach – tych, którzy wskazali jakąś partię oraz tych, którzy jeszcze się wahają, na jakie ugrupowanie głosować (wynik imputowany**).

Frekwencja
W styczniu ponad połowa respondentów (58 proc.) deklaruje, że wzięłaby udział w wyborach (20 proc. zdecydowanie tak; 38 proc. raczej tak). W wyborach nie wzięłoby udziału 34 proc. respondentów (24 proc. zdecydowanie nie; 10 proc. raczej nie). 8 proc. Polaków nie jest pewnych udziału w wyborach.

informacje o firmie

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

informacje o firmie

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group