polityka prawo sprawy społeczne
Preferencje w wyborach prezydenckich – styczeń 2015
Preferencje w wyborach prezydenckich – styczeń 2015
Gdyby wybory prezydenckie miały odbyć się w styczniu, to wzięłaby w nich udział ponad połowa dorosłych Polaków (65 proc.). Najwięcej głosów otrzymałby obecny prezydent Bronisław Komorowski (55 proc.) – wyniki styczniowej fali badania GfK Polonia na temat preferencji Polaków w wyborach prezydenckich.
Tym samym obecny prezydent zapewniłby sobie wygraną już w pierwszej turze wyborów. Kandydat PiS Andrzej Duda otrzymałby 14 proc. głosów (wynik bez zmian w stosunku do poprzedniego miesiąca), Janusz Korwin-Mikke 3 proc. (także bez zmian), Janusz Palikot 2 proc. (+1 punkt procentowy w stosunku do grudniowego pomiaru), kandydatka SLD Magdalena Ogórek – 4 proc. (po raz pierwszy uwzględniona w sondażu).
Od grudnia odsetek wyborców niezdecydowanych, na którego z kandydatów zagłosować, wzrósł o 2 punkty proc. i wynosi obecnie 20 proc. Na niezmienionym poziomie pozostaje odsetek osób, które nie chcą ujawnić swoich zamiarów wyborczych (2 proc.).
Dodatkowe informacje o badaniu
Styczniowa fala badania została przeprowadzona w dniach 15-18 stycznia 2015 r. na podstawie reprezentatywnej imiennej próby pełnoletnich Polaków wylosowanej z bazy PESEL. Osoby celowe zostały wybrane w oparciu o dwustopniowy stratyfikowany schemat losowania z całkowitą liczbą realizowanych wywiadów n=1020.
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group