polityka prawo sprawy społeczne

Preferencje w wyborach prezydenckich – styczeń 2015

28.01.2015 | GfK Polonia

Preferencje w wyborach prezydenckich – styczeń 2015

Gdyby wybory prezydenckie miały odbyć się w styczniu, to wzięłaby w nich udział ponad połowa dorosłych Polaków (65 proc.). Najwięcej głosów otrzymałby obecny prezydent Bronisław Komorowski (55 proc.) – wyniki styczniowej fali badania GfK Polonia na temat preferencji Polaków w wyborach prezydenckich.

Tym samym obecny prezydent zapewniłby sobie wygraną już w pierwszej turze wyborów. Kandydat PiS Andrzej Duda otrzymałby 14 proc. głosów (wynik bez zmian w stosunku do poprzedniego miesiąca), Janusz Korwin-Mikke 3 proc. (także bez zmian), Janusz Palikot 2 proc. (+1 punkt procentowy w stosunku do grudniowego pomiaru), kandydatka SLD Magdalena Ogórek – 4 proc. (po raz pierwszy uwzględniona w sondażu).
Od grudnia odsetek wyborców niezdecydowanych, na którego z kandydatów zagłosować, wzrósł o 2 punkty proc. i wynosi obecnie 20 proc. Na niezmienionym poziomie pozostaje odsetek osób, które nie chcą ujawnić swoich zamiarów wyborczych (2 proc.).


Dodatkowe informacje o badaniu

Styczniowa fala badania została przeprowadzona w dniach 15-18 stycznia 2015 r. na podstawie reprezentatywnej imiennej próby pełnoletnich Polaków wylosowanej z bazy PESEL. Osoby celowe zostały wybrane w oparciu o dwustopniowy stratyfikowany schemat losowania z całkowitą liczbą realizowanych wywiadów n=1020.

kontakt dla mediów
Maciej Siejewicz
Marketing & Communications Manager, GfK
Maciej Siejewicz

maciej.siejewicz@gfk.com

tel: +48 22 43 41 239

informacje o firmie

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

załączniki

więcej z kategorii polityka

kontakt dla mediów
Maciej Siejewicz
Marketing & Communications Manager, GfK
Maciej Siejewicz

maciej.siejewicz@gfk.com

tel: +48 22 43 41 239

informacje o firmie

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group