Blisko 90 proc. rynku bankowości mobilnej należy do 5 banków
Już 3,5 mln klientów aktywnie korzysta z bankowości mobilnej – wynika z danych zebranych przez PRNews.pl i Bankier.pl. Największe udziały w rynku mobilnym ma mBank, którego klienci stanowią ponad 25 proc. ogółu klientów mobilnych. Kolejne miejsca przypadły bankom PKO BP i Pekao SA.
– Dane podawane nam przez banki wskazują, że Polacy chętnie obsługują swoje finanse z poziomu telefonu komórkowego. Można oczekiwać, że wraz z dalszym upowszechnianiem się tanich modeli smartfonów, ten trend będzie się nasilał. Wkrótce koalicja sześciu banków udostępni klientom płatności mobilne Blik. Będzie to dodatkowy czynnik, który może wpłynąć na zwiększenie popularności bankowości mobilnej – uważa Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.
Przybywa osób, którzy aktywnie korzystają z bankowości mobilnej. PRNews.pl i Bankier.pl poprosiły banki o podanie liczby klientów, którzy przynajmniej raz na miesiąc logują się do swojego banku z poziomu telefonu komórkowego. Do logowania wykorzystują aplikację mobilną lub stronę banku w wersji lite. Z danych zebranych z trzynastu banków wynika, że takich klientów jest już blisko 3,5 mln.
Największe udziały w rynku bankowości mobilnej ma mBank - 892 tysiące aktywnych klientów , co stanowi ponad 25 proc. rynku. Na kolejnym miejscu jest PKO Bank Polski - 667 tys. aktywnych klientów. W tym przypadku udziały rynkowe przekraczają 19 proc. Trzecie miejsce należy do Banku Pekao SA. - ma blisko 596 tys. aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, co daje mu 17 proc. udział w rynku. Kolejne dwa miejsca zajmują BZWBK (14 proc.) i ING Bank Śląski (12 proc.). Te pięć banków ma łącznie 87 proc. udział w rynku bankowości mobilnej.
Pilnuj telefonu jak portfela
– Bankowość mobilna jest wygodna, ale też trzeba być ostrożnym. Zgubienie niezabezpieczonego telefonu może okazać się tragiczne w skutkach, np. niektórzy ludzie zapisują dane do logowania do banku w swoim smartfonie, a to rodzi niebezpieczeństwo utraty środków, gdy urządzenie wpadnie w niepowołane ręce. W miarę jak rośnie upowszechnienie platform mobilnych oraz pojawiają się uproszczenia w dostępie klientów do ich własnych środków, trzeba coraz bardziej pilnować własnego telefonu. Smartfon to współczesny portfel, więc strzeżmy go najlepiej jak potrafimy – ostrzega Łukasz Piechowiak, główny ekonomista Bankier.pl.
Obecnie klienci mogą korzystać z bankowości mobilnej w formie aplikacji instalowanej na telefonie komórkowym lub w formie tzw. strony lite. Więcej na ten temat w serwisie PRNews.pl: http://prnews.pl/raporty/raport-prnewspl-rynek-bankowosci-mobilnej-iv-kw-2014-6550333
Analizy Bankier.pl
kontakt dla mediów
Wojciech Boczoń
w.boczon@bankier.pl
tel: 796 099 932
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Wojciech Boczoń
w.boczon@bankier.pl
tel: 796 099 932