styl życia polityka sprawy społeczne
Zachowania i preferencje wyborcze Polaków w grudniu 2014
Zachowania i preferencje wyborcze Polaków w grudniu
Warszawa, 30 grudnia 2014 r. – Gdyby wybory parlamentarne miały odbyć się w grudniu, to wzięłaby w nich udział ponad połowa dorosłych Polaków (57 proc.). Najwięcej głosów otrzymałoby Prawo i Sprawiedliwość (40 proc.) oraz Platforma Obywatelska (38 proc.) – wyniki grudniowej fali badania* GfK Polonia na temat preferencji partyjnych Polaków.
W porównaniu z listopadową falą badania wzrosły notowania PiS o 4 punkty proc., do 40 proc., natomiast notowania PO pozostały na niezmienionym poziomie (38,3 proc.). Do Sejmu dostałyby się jeszcze: Polskie Stronnictwo Ludowe (7,7 proc.) oraz Sojusz Lewicy Demokratycznej (7 proc.). Poza parlamentem znalazłyby się: Sprawiedliwa Polska Jarosława Gowina i Zbigniewa Ziobro (1,7 proc.), Twój Ruch (1,5 proc.), Nowa Prawica Janusza Korwin-Mikke (1 proc.), Unia Polityki Realnej (0,6 proc.), Samoobrona (0,4 proc.), Partia Kobiet (0,3 proc.), Zieloni (0,23 proc.), Unia Pracy (0,2 proc.), Krajowa Partia Emerytów i Rencistów (0,1 proc.). Powyższy procentowy rozkład głosów uwzględnia także kategorię „inna partia”, na którą wskazało 1 proc. respondentów.
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group