technologie ekonomia/biznes/finanse

10 trendów konsumenckich firmy Ericsson na rok 2015

10.12.2014 | Ericsson Sp. z o.o.
  • Tegoroczny raport 10 Hot Consumer Trends przygotowany przez Ericsson ConsumerLab pokazuje, że konsumenci chcą by technologia i łączność internetowa zostały zintegrowane ze wszystkimi sferami życia.
  • Konsumenci czują się coraz bardziej komfortowo, myśląc o ideach, które jeszcz niedawno były poza ich wyobrażeniem – jak robotyka i tzw. mind sharing.
  • W 2015 roku, konsumenci będą częściej oglądać video w formie streamingu, niż tradycyjny broadcast.

 

Nadchodzi koniec roku 2014, więc Ericsson ConsumerLab prezentuje czwartą edycję corocznego raportu, prezentującego najgorętsze trendy konsumenckie 2015 roku.

Michael Björn, Head of Research w Ericsson ConsumerLab powiedział:
„Skumulowany efekt wejścia smartfonów w społeczny mainstream jest zdumiewający. Jako konsumenci, próbujemy nowych aplikacji i zostawiamy te, które poprawią, wzbogacą, a niekiedy przedłużą nasze życie. Wykorzystanie aplikacji rośnie w tak szybkim tempie, że nie dostrzegamy nawet, że nasze zachowania zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek. Usługi i produkty, które jeszcze nie dawno pozostawały poza sferą wyobraźni, obecnie są łatwo akceptowane i zdobywają rynek masowy. Na 5 lat przed 2020 rokiem, przyszłość wydaje się być bliżej niż kiedykolwiek wcześniej.”

Wnioski w raporcie "10 hot consumer trends for 2015 and beyond" pochodzą z globalnego programu badawczego Ericsson ConsumerLab, z wyjątkowym zorientowaniem w tym roku na użytkowników smartfonów w wieku 15-69 w Johannesburgu, Londynie, Mexico City, Nowym Jorku, Moskwie, San Francisco, Sao Paulo, Sidnej, Szanghaju i Tokio – statystycznie reprezentujących pogląd 85 mln częstych użytkowników internetu.

Oto 10 trendów konsumenckich na rok 2015 i kolejne lata:

  1. Strumieniowa przyszłość. Sposoby korzystania z mediów na całym świecie się globalizują. Widzowie przechodzą do wygodnych w korzystaniu serwisów na życzenie, które dają dostęp do wideo niezależnie od typu wykorzystywanego urządzenia. 2015 będzie pod tym względem historycznym rokiem – więcej osób obejrzy wideo w formie strumieniowej niż w typie tradycyjnego broadcastu.
  2. Pomocne domy. Konsumenci wykazują duże zainteresowanie w posiadaniu sensorów w domu, które alarmują o problemach z elektrycznością, wodą lub informują kiedy czlonkowie rodziny wchodzą i wychodzą z domu.
  3. Mind sharing. Pojawią się nowe sposoby komunikowania, oferując nam więcej możliwości utrzymania kontaktu z rodzinom i przyjaciółmi. Wielu użytkowników smartfonów chciałoby posiadać ubieralne urządzenie, które pozwalałoby komunikować się z innymi bezpośrednio poprzez myśli i wierzą, że taka możliwość będzie dostępna masowo przed 2020 rokiem.
  4. Smart mieszkańcy. Idea smart miast jest intrygująca – ale wiele z tej “inteligencji” może być tak naprawdę efektem ubocznym zmian w codziennych zachowaniach mieszkańców. Internet powoduje że jesteśmy lepiej poinformowani, więc w konsekwencji podejmujemy lepsze decyzje. Konsumenci wierzą, że mapy ruchu ulicznego, zużycia energii, aplikacje analizujące czystość wody wejdą do mainstream przed 2020 rokiem.
  5. Ekonomia dzielenia się. Jako że internet pozwala nam dzielić się informacją z bezprecendesową łatwością, idea ekonomii dzielenia się jest potencjalnie ogromna. Połowa wszystkich użytkowników smartfonów jest otwarta na pomysł wynajmowania wolnych pokoi, urządzeń domowych i sprzętu rekreacyjnego, ponieważ jest to komfortowe i pozwala oszczędzić pieniądze.
  6. Cyfrowy portfel. 48 procent użytkowników smartfonów wolałoby płacić telefonem za kupowane produkty i usługi. 80 procent wierzy, że smartfon zastąpi cały portfel jeszcze przed rokiem 2020.
  7. Moja informacja. Chociaż dzielenie się informacją dla korzyści jest akceptowalne, to użytkownicy smartfonów nie widzą powodu by ujawniać wszystkie swoje działania i informacje. 47 procent posiadaczy smartfonów chciałoby móc płacić online bez podawania jakichkolwiek danych personalnych. 56% chce by cała komunikacja w internecie była szyfrowana.
  8. Dłuższe życie. Użytkownicy smartfonów widzą niektóre aplikacje i usługi oparte o chmurę jako potencjalnie dające szanse na zdrowsze i dłuższe życie. Aplikacje treningowe, pulsometry i talerze, które kalkulują kalorie w jedzeniu pomagają przedłużyć życie użytkownika.
  9. Domowe roboty. Konsumenci są zainteresowanie posiadaniem domowych robotów, które pomogłyby w codziennych pracach. 64% wierzy że roboty będą powszechne w gospodarstawch domowych przed 2020 rokiem.
  10. Dzieci łączą wszystko. Dzieci będą wciąż napędzały rozwój internet w kierunku namacalnym, gdzie fizyczne obiekty są połączone z siecią. 46 procent użytkowników smartfonów wierzy, że dzieci gdy dorosną będą oczekiwać, że wszystkie fizycznie przedmioty będą połączone z siecią.

 

Link do raportu

Link to wideo

Link to infografiki

Link to prezentacji

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska